MSc i økonomi og forretningsadministration - Marketing, sociale medier og digitalisering
University of Southern Denmark
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Odense, Danmark
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* gratis for fuldtidsstuderende fra de nordiske lande eller fra EU/EØS -landene og Schweiz; 4.250 EUR pr. Semester for studerende med et ikke-EU/EØS-statsborgerskab eller et ikke-schweizisk statsborgerskab
Introduktion
Organisationer og industrier i fremtiden kræver enormt mange ledere, der forstår, hvordan sociale medier og digitalisering kan bruges som et strategisk instrument til at øge virksomhedens værdi for at sikre konkurrencefordele. Dette program giver dig nøjagtigt den krævede knowhow, der gør dig i stand til at blive en så førende leder i organisationer og giver dermed fremragende jobmuligheder.
Vil du skabe fremtidig markedsføring af mærker i forskellige brancher? Dette program, der tilbydes på Campus Esbjerg, giver dig de krævede kompetencer, der gør dig i stand til at blive en så førende marketingchef med fokus på sociale medier og digitalisering.
MSc i økonomi og forretningsadministrationsprofil i marketing, sociale medier og digitalisering tilbyder blandt andet kurser i sociale medienetværk og marketingkommunikation, digital forretning og marketing, forbrugeradfærd, projektledelse og konkurrencestrategi. Derudover får du metodiske færdigheder i kvalitative såvel som i kvantitativ forskning, og du kan vælge mellem flere valgfag, der tilbydes specielt til dette program, såsom brand management og marketingstrategi samt valgfag fra andre masterstudier, der tilbydes på Campus Esbjerg.
Kombinationen af kurser i avanceret ledelse og marketing, sociale medier og digitalisering kvalificerer dig til at styre udviklingen af kompetencer og kontinuerlig læring, der er nødvendige overlevelsesevner for mærker og organisationer i et intensiveret konkurrencemiljø.
Gennem en kombination af projektarbejde, gruppearbejde og foredrag vil du forstå, hvordan du håndterer de forskellige aspekter af marketing, sociale medier og digitalisering i organisationer. Programmet fokuserer på at udvikle intensive knowhow-færdigheder, dvs. evnen til at udføre detaljerede og omfattende analyser og udlede ledelsesmæssige værdifulde løsninger.
Profilen løber i otte kvartaler over to år. Hvert kvartal indeholder to kurser. Du vil have op til 8 foredrag om ugen. Antallet af studerende på kurserne muliggør intensiv interaktion med professoren, der holder foredrag, samt diskussioner blandt de studerende. Dette forstørrer størrelsen på det aktive forretningsordforråd, som du senere kan bruge til at diskutere spørgsmål relateret til disse felter som en del af dit job.
Kurserne på profilen undervises på engelsk. Du kan dog tage eksamener inklusive dit speciale i dansk, forudsat at læreren er dansktalende.
Læreplan
Program struktur
Kandidatuddannelsen i økonomi og erhvervsadministration kræver to års fuldtidsstudium, hvert år bestående af fire kvartaler. Profilen i Markedsføring, Sociale Medier og Digitalisering består af 60 ECTS obligatoriske kurser á hver 7,5 ECTS, 30 ECTS, der er valgfag, og et specialearbejde svarende til 30 ECTS.
De 8 obligatoriske kurser udbydes i de første fire kvartaler. Valgfagene er typisk placeret i femte og sjette kvarter. Valgfag kan tages på Campus Esbjerg eller i udlandet eller tage form som praktik. Specialet skal skrives i syvende og ottende kvartal.
Valgfag – f.eks
- Brand Management
- Markedsstrategi
- Virksomhedens sociale ansvar
- Underholdningsmarkeder og erhvervsliv
- Risikostyring
- Grøn forretning
- Praktik
Programresultat
Læringsresultater
Alle kandidatprofiler i økonomi og erhvervsadministration på University of Southern Denmark deler de samme generelle kompetencer. Hver profil har et fokusområde, hvor kandidaten får specifik viden, færdigheder og kompetencer. Nedenfor kan du læse om de generelle kompetencer og det specifikke indsatsområde for profilen i Marketing, Sociale Medier og Digitalisering, der tilbydes på Campus Esbjerg.
Generelle kompetencer for cand.merc. i økonomi og erhvervsøkonomi
Viden og forståelse
Kandidatuddannelsen Økonomi og Erhvervsøkonomi leverer viden, som inden for profilens fokusområde er baseret på den højeste internationale forskning inden for en fagretning. Den færdiguddannede er i stand til at forstå og på et videnskabeligt grundlag reflektere over kendskabet til fagområdet/studieretningerne og kunne identificere videnskabelige problemstillinger af relevans.
Færdigheder
Kandidaten kan på en kvalificeret måde udvælge og anvende videnskabelige metoder og teorier til indsamling og analyse af kvantitative og kvalitative data til beskrivelse og kompleks analyse af virksomhedens interne og eksterne forhold samt teoretiske problemstillinger relateret til disse områder.
Kandidaten kan opstille nye analysemodeller og problemløsninger baseret på de udførte analyser. Kandidaten kan formidle sin viden og diskutere faglige og videnskabelige problemstillinger med kolleger, ledelse og det omgivende samfund.
Kompetencer
En cand.merc. kan inden for profilområdet styre arbejds- og udviklingssituationer, der er komplekse, uforudsigelige og kræver nye modeller for løsninger. Kandidaten kan selvstændigt igangsætte og gennemføre fagligt og tværfagligt samarbejde og påtage sig et fagligt ansvar.
Den færdiguddannede kan selvstændigt tage ansvar for egen faglig udvikling og specialisering.
En cand.merc. i økonomi og erhvervsadministration giver kandidater mulighed for at arbejde med at løse specialistopgaver inden for de funktionelle områder af organisationer med den offentlige og private sektor.
Specifikke kompetencer til profilen inden for Marketing, Sociale Medier og Digitalisering
Fokusområdet for profilen er, hvordan virksomheder kan forbedre deres markedsperformance ved at analysere og digitalisere deres forretning og markedsføringen af deres organisation og eksisterende produkter med særlig vægt på sociale medier som en væsentlig kommunikationskanal. Kandidater med denne profil har derfor specialiseret viden inden for følgende emner: sociale medier netværk og markedsføringskommunikation, forbrugeradfærd og digitalisering af forretning og marketing samt strategi og konkurrence. Endvidere har kandidaten viden om og færdigheder i at bruge metoder til at understøtte forbedring af markedsperformance og udvikling af markedsmuligheder: samfundsvidenskabelige forskningsmetodik og kvalitative metoder, projektledelse, strategi og konkurrence samt kvantitative markedsundersøgelsesmetoder. Endelig har masteren opnået kompetencer i at definere og etablere egen læring gennem selvstændigt arbejde med seminarprojekter og kandidatspecialet.
Galleri
Karrieremuligheder
Karrieremuligheder
Kandidater i økonomi og erhvervsøkonomi arbejder inden for stort set alle administrative områder i organisationer som for eksempel marketing- og salgsledelse, human resource management, projektledelse eller innovationsledelse. MSc fra University of Southern Denmark er generelt i stand til at finde relevante, attraktive og velbetalte job, efter de er færdiguddannede.
Der er selvfølgelig en sammenhæng mellem det job, dimittender får, og de kurser, de har taget på den profil, de har læst. Mange af cand.merc. er ansat i specialistfunktioner, mens andre, især efterhånden som de får erfaring, påtager sig job, der ikke kun omfatter ledelse, men også ledelse.
Eksempler på stillingsbetegnelser inden for det specifikke område Marketing, Sociale Medier og Digitalisering er:
- Sociale medier specialist og/eller koordinator
- Brand community manager
- Digital strateg
- Brand manager
- Markedsforsker
Eksempler på jobprofiler generelt er:
- Marketing koordinator
- Projektleder
- Personlig assistent for administrerende direktør
- Management konsulent
- Område salgschef
- Iværksætter/forretningsudvikler
- Produktudvikler
- Universitetsforsker/professor