At studere dette masterprogram vil give dig færdigheder til at designe bedre produkter og tjenester, give meningsfulde brugeroplevelser, forbedre og gøre en reel forskel i folks hverdag. Programmet er brugercentreret og bæredygtighedsorienteret med et holistisk systemperspektiv på produktudvikling. Programmet imødekommer krav fra industrien om effektiv og effektiv produktudvikling med et stærkt brugerfokus for at sikre kommerciel succes - samt stigende samfundsmæssige krav om mere bæredygtige muligheder. Ved at adressere disse to perspektiver forbereder programmet derved de studerende til en succesfuld professionel karriere med at designe produkter, produktservicesystemer og interaktioner i forskellige sammenhænge. Du vil udvikle din evne til at håndtere komplekse designproblemer og foreslå innovative, brugercentrerede, bæredygtige løsninger. Programmet vil opmuntre dig til at øge din viden om state-of-the-art teorier, metoder og værktøjer samt finpudse dine praktiske færdigheder gennem praktisk projektarbejde. Din evne til at træffe informerede designbeslutninger, afbalancere krav fra brugere, industri, samfund og miljø i et integreret systemperspektiv vil blive meget raffineret. Uddannelsen er velegnet til studerende, der er interesserede i at arbejde med at forbedre menneskers liv ved at gøre deres erfaringer og interaktioner med teknologi bedre. Et stærkt fokus på samspillet mellem mennesker, teknologi og design vil give dig de unikke kombinationer af færdigheder, der kræves for at arbejde indenfor teknologiens humanistiske dimension – en meget efterspurgt kvalitet. Dette indebærer en blanding af kreativitet, empatisk evne, dyb teoretisk viden om menneskelig adfærd og ansvarsfølelse i at overveje potentielle løsninger. I løbet af uddannelsen vil du træne i at se problemer fra flere perspektiver, arbejde strategisk for at åbne muligheden for virkelig innovative løsninger. Programmet integrerer teoretiske og metodiske studier med anvendt projektarbejde, hvor viden omsættes i praksis, ofte i samarbejde med førende industrivirksomheder uden for Chalmers . Kandidater fra programmet er unikt veludstyret med viden om metoder, værktøjer, teorier og ideer til at tilpasse grundlæggende designprocesser til at tackle en bred vifte af forskellige udfordringer. Karriere Kandidater fra uddannelsen arbejder med brugercentreret udvikling i branchen, enten internt eller som konsulenter. Almindelige jobtitler er UX-designer, UX-arkitekt, produktdesigner, servicedesigner, produktplanlægger, produktchef, specialist i menneskelige faktorer og leder af designteam. Industrierne og applikationerne varierer meget. Du vil være i stand til at skabe grænseflader til avancerede systemer i køretøjsindustrien, udvikle væsentlige systemer til strømforsyning og trafikstyring og opfinde innovative tjenester inden for sundhedspleje og mobilitet. Andre designer meningsfulde og attraktive forbrugsvarer og elektronik. Nogle kandidater arbejder også med design og forskning i menneskelige faktorer i en akademisk kontekst. Generelle adgangskrav En bachelorgrad i naturvidenskab, teknik, teknologi eller arkitektur For at opfylde det generelle adgangskrav til en kandidatuddannelse på Chalmers (på videregående niveau/anden cyklus), skal den kommende studerende have en uddannelse, der svarer til en svensk bachelorgrad (minimum 3 år, 180 svenske videregående uddannelser) i enten naturvidenskab, teknik, teknologi eller arkitektur. Alle ansøgere skal dokumentere deres formelle akademiske kvalifikationer for at bevise deres berettigelse. Kun dokumentation fra internationalt anerkendte universiteter vil blive godkendt af det svenske råd for videregående uddannelser, som administrerer hjemmesiden universityadmissions.se. Hvis en ansøger samtidig er indehaver af en anden grad såsom en kandidatgrad, der kan være for at opfylde specifikke (kursus)krav, kan den ikke alene bruges til at opfylde det generelle adgangskrav. På dit sidste år på bachelorstudiet Studerende på deres sidste studieår, som endnu ikke har dokumentation for deres snart-afsluttede uddannelse, kan optages. Begrænsninger Grader, der er opbygget på hinanden, kan ikke bestå af samme forløb Ansøgere, der opfylder de generelle adgangskrav til 2. cyklus (kandidatniveau) uddannelser og på sigt specifikke adgangskrav, kan optages på en kandidatuddannelse. Ansøgere kan ikke vurderes som ukvalificerede i de kvalificerende faglige meritter, som omfatter kurser fra uddannelsens plan på de uddannelser, de har søgt, hvis det sker. Kurser, der indgår i en optjent 1. cyklus grad (bachelor-niveau) eller faglig kvalifikation på mindst 180 cr. (180hp) eller tilsvarende udenlandsk kvalifikation, der er forudsætning for kandidatuddannelsen, må ikke indgå i de videregående kvalifikationer. Dette gælder også for forudsætningskurser for kandidatuddannelser, uanset om de indgår i den bagvedliggende kvalifikation. ) Lokal kvalifikationsramme for Chalmers University of Technology - første og anden cyklus kvalifikationer. Restriktioner for borgere fra Den Demokratiske Folkerepublik Korea (Nordkorea) Chalmers kan ikke kun optage ansøgere med statsborgerskab i Den Demokratiske Folkerepublik Korea til noget program eller kursus på grund af Rådets forordning (EU) 2017/1509 af 30. august 2017 om restriktive foranstaltninger mod Den Demokratiske Folkerepublik Korea og om ophævelse af forordning (EF) 329/2007. For ansøgere med dobbelt statsborgerskab, hvoraf den ene er fra Den Demokratiske Folkerepublik Korea og den anden fra et andet land, har statsborgerskabet i det andet land forrang i denne henseende.
-