MSt i tværfaglig design til det byggede miljø
University of Cambridge - Cambridge Institute for Sustainability Leadership
Nøgleinformation
Campus placering
Madingley, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighed
2 år
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
GBP 21.450 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Master of Studies (MSt) i tværfaglig design til det byggede miljø (IDBE) er et transformativt deltidsuddannelseskursus ved University of Cambridge, for globale praktikere, der arbejder i det byggede miljø. Programmet er struktureret omkring nye tendenser, muligheder og udfordringer inden for det byggede miljø, såsom bæredygtighed og modstandsdygtighed; sundhed og velvære; energieffektivitet; bevarelse og arv; interessentinddragelse og politiske og lovgivningsmæssige landskaber.
Læringsmetoden er meget interaktiv og designet til at tilskynde til refleksion og debat. Deltagerne støttes af et team af ekspertbegunstigere og vejledere. Foredragsholdere, undervisere og facilitatorer er førende eksperter og praktikere fra både akademia og industri. En nøglefunktion i programmet er en samarbejdende læringsoplevelse. Programmet letter delt læring mellem jævnaldrende og netværkssamarbejde med det store udvalg af bidragydere sammen med at give et rigt læringsmiljø.
Oversigt
MSt i tværfaglig design til det byggede miljø (IDBE) er rettet mod at udøve fagfolk med mindst tre års arbejdserfaring i det byggede miljø siden eksamen. IDBE er for alle, der er involveret i idriftsættelse, design, konstruktion og styring af projekter i det byggede miljø. Kurset tiltrækker studerende fra en række erhverv fra hele sektoren, herunder, men ikke begrænset til; arkitekter, ingeniører, landmænd, planlæggere, landskabsarkitekter, projektledere, facilitetsledere, landmænd, bydesignere, ejendomsudviklere og entreprenører, der ønsker at udvikle deres forståelse og reaktioner på de globale udfordringer og muligheder, som det byggede miljø står overfor. Det tilbydes af Cambridge Institute of Continuing Education i samarbejde med Institut for Arkitektur og Ingeniørvidenskab.
Kurset sigter mod at udruste fagfolk til strategisk beslutningstagning, opfindsom problemløsning og teamledelse; at udvikle færdigheder i effektivt samarbejde og kommunikation, især mellem klienter, konsulenter, entreprenører, specialister og beboere; og at give et strategisk overblik over produktionen af det byggede miljø inklusive aktuelle udfordringer, som byggebranchen står over for, såsom teknologisk innovation, global klimaændring, elasticitet og bæredygtighed. Kurset er deltid og varer i to år. I løbet af denne periode tilbringer de studerende seks separate boliguger med at studere i Cambridge med tre eller fire måneders intervaller samt deltage i online moduler. Hver af disse boliguge består af et intensivt program med formelle forelæsninger (fra førende praktikere og universitetsakademikere), workshops og seminarer og et designprojekt i små tværfaglige teams.
IDBE-kandidatuddannelsen undersøger, hvor vellykkede, bæredygtigt byggede miljøprojekter er afhængige af den koordinerede indsats og vision for flere discipliner og erhverv, og det tilskynder til integration af færdigheder mellem specialister fra forskellige baggrundsdiscipliner for at forbedre projektdesign. Kursets temaer inkluderer:
- Lederskab og tværfaglig praksis
- Bæredygtighed og robusthed
- Innovation og teknologi
- Designtænkning og praksis
- Forskningsfærdigheder
Kurset undersøger disse temaer på tværs af en række forskellige sammenhænge:
- Bo miljøer
- Arbejdsmiljøer
- Bevægelige miljøer (infrastruktur og transport)
- Arvemiljøer
- Fremtidige bymiljøer
Bedømmelsen er baseret på fire skriftlige opgaver: et 4.000-ord casestudie, et 3.000-ord essay, et gruppeprojekt på højst 7.000 ord og i det andet år en 15.000-ordet speciale. Studerende får akademisk vejledning for deres opgaver og understøttes også af en studieleder gennem hele deres kursus.
Læringsresultater
- Bred strategisk forståelse af konteksten af design og de aktuelle udfordringer og muligheder for produktion af det byggede miljø, såsom teknologisk innovation, miljømæssig bæredygtighed, modstandsdygtighed, demografiske ændringer og stigende forventninger fra samfundet til forbedringer i kvalitet og levering af arkitektur og det bygget miljø.
- Bevidsthed om det bidrag, som det byggede miljø yder til kvaliteten af folks liv, herunder deres fysiske helbred, mentale velvære og andre sociale resultater.
- Kritisk bevidsthed om aktuelle problemer og ny indsigt, der kommer frem i disciplinen, og som fremmer den professionelle praksis.
- En systematisk forståelse af videnes status og den måde, hvorpå teknikker til undersøgelse og forskning bruges til at skabe og producere ny viden inden for disciplinen.
- Evnen til at forfølge et begrundet argument, herunder kritisk evaluering af antagelser, abstrakte begreber og bevismateriale i forbindelse med afgørelser sammen med evnen til at ramme passende spørgsmål for at opnå en løsning - eller identificere en række løsninger - til et problem.
- En reflekterende holdning til praksis og læring, herunder bevidsthed om de forskellige (og undertiden modstridende) motiveringer og værdier hos professionelle kolleger fra andre discipliner og kriterier og forventninger fra brugere og andre interessenter, herunder samfundet som helhed.
- En positiv tilgang til fortsat faglig udvikling, herunder en selvstændig og selvstyret læringsevne til at fremme viden og forståelse.
- En forståelse af professionel etik, herunder personlige og faglige ansvar overfor enkeltpersoner og for et bredere samfund som helhed.
- Lederskab, effektiv kommunikation og præsentation, forhandling og deltagelse af team.
- Forskningsevner, herunder foretage en litteraturgennemgang, identificere huller og udfordringer i eksisterende viden, udforme forskningsspørgsmål og gennemføre en undersøgelse i søgningen efter svar, indsamle beviser og data systematisk og analysere det for at besvare forskningsspørgsmålene, præsentere resultaterne af undersøgelse, konklusioner og identifikation af implikationer for politik og praksis.
- Designfærdigheder baseret på opfindsomhed, originalitet og anvendelse af viden for at skabe innovative løsninger på designproblemer.
fortsætter
For at fortsætte med at læse til ph.d.-graden efter kurset, skal MSt i tværfaglig design for det byggede miljø studerende opnå en samlet samlet score på mindst 70 procent. Fortsættelse er også betinget af, at fakultetet godkender det foreslåede forskningsforslag og tilgængeligheden af en passende vejleder.
Nøgleinformation
- To år, deltid
- Seks, uges lange boligværksteder i Cambridge
- Online moduler leveret via et virtuelt læringsmiljø
- To individuelle opgaver
- En gruppeundersøgelsesopgave
- En individuel forskningsafhandling
- Kursusgebyr: £ 10.725 pr. År (£ 21.450 i alt)
- Priser og stipendier er tilgængelige.