Ma i international turisme management
Heilbronn University
Nøgleinformation
Campus placering
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Turisme er en meget dynamisk, løbende at udbygge og udvikle fænomen. Det har oplevet en bemærkelsesværdig vækst i de seneste år, og turistsektoren er i dag en af de industrier, der genererer de højeste niveauer af beskæftigelse. Desuden er antallet af turister samt indtægterne fra internationale turisme konstant stigende.
Turisme har derfor brug for styring. Aktiviteter i strategisk planlægning, markedsundersøgelser, e-handel, projektstyring og andre specifikke ledelsesfunktioner bliver mere markant hele tiden. Alle disse aktiviteter kræver en international og interkulturel tilgang. Master Program i International Tourism Management forbereder første grad kandidater til en succesfuld karriere i den livlige og dynamisk sektor.
MA i international turisme Management
Den MA International Tourism Management består af tre store etaper.
Fundamentet etape i semester 1 fortrolig studerende med de grundlæggende spørgsmål i den internationale turisme Studier, forskning metoder samt Business Management og dets internationale aspekter. Derudover de vurderer deres nuværende niveau af viden om emnet ved at deltage i en Business Simulation spil.
Semester 2 tilbyder avancerede undersøgelser. Under en tværfaglig tilgang, denne fase giver mulighed for at uddybe deltagernes ekspertise i Business Management and Research Methodology. Desuden de studerende specialiserer sig i international turisme Management ved at deltage i en omfattende turisme projekt.
3. semester er Speciale fase, som kræver indgående empirisk forskning i den studerendes valgte område. Ideelt set er afhandlingen baseret på virkelige situationer i internationale turisme virksomheder eller organisationer.
Den MA International Tourism Management-program sigter mod at udvikle kandidater, der:
- kan demonstrere en kritisk forståelse af de principper og arbejdsmetoder egnede til turistindustrien,
- har udviklet de kognitive evner kritisk evaluering, analyse og syntese,
- kan demonstrere praktisk lederevner er relevante for turistsektoren,
- er selvhjulpne, selvstændige disciplineret elever i stand til at arbejde i et tværfagligt miljø
- er i stand til at imødekomme de udfordringer, som en karriere i en national eller international miljø,
Målsætninger
Målene i MA International Tourism Management programmet er at udvikle turisme ledere, der kan operere effektivt i internationale eller tværkulturelle business miljøer. Programmet er designet til at give de studerende mulighed for at definere, undersøge, analysere, vurdere og reagere på taktiske og strategiske spørgsmål af interesse for turisme og gæstfrihed i en række praktiske sammenhænge inden for international turisme.
Fordele og Aktiver
- Forelæsninger leveret udelukkende på engelsk
- Et klart struktureret, tid-effektive tidsplan (3 semestre, fuldtids-program)
- tværfaglig indhold
- Innovativ undervisning og læringsstrategier
- En gunstig elev / underviser forholdet
- Et internationalt læringsmiljø
- På linje med behovene på arbejdsmarkedet.
Adgangskrav
En fremragende eller god europæisk første grad i Business Studies eller i en business-relaterede disciplin (210 ECTS * kreditter og en tysk gennemsnitlig lødighed på 2,5 eller bedre) eller en tilsvarende international kvalifikation.
Et højt niveau af færdigheder i engelsk svarende til:
- IELTS min. 6,0 points (i alle kategorier)
- TOEFL papirbaserede test min. 550 point
- TOEFL computerbaserede test min. 213 point
- TOEFL internet-baseret test min. 79 point.
Engelsk som modersmål, er undtaget fra dette krav.
TOEFL kode Heilbronn University er 2751.
Ansøgere med en grad med kun 180 ECTS har mulighed for at få de manglende 30 ECTS inden for Kandidatuddannelsen ved at deltage yderligere kurser i bacheloruddannelsen Tourism Management tilbydes af Heilbronn University.
Ansøgere, der er oplært i kursus-relaterede job eller har med succes undersøgt i udlandet, kan modtage bonuspoint, der vil lette deres optagelse på Master programmet.
Næste ansøgningsfrist: 15 jul 2014
* ECTS = European Credit Transfer System
semester bidrag
Alle studerende skal betale et gebyr for (gebyr administration - 60 €) indskrivning og en social bidrag til de studerende tjenester (43 €). Betalingen til de studerende tjenester (Studentenwerk Heidelberg) bruges som et bidrag til dækning af udgifterne til den studerende faciliteter som Mensa, cafeteria, Student Halls, og et bidrag til Semesterticket.
Leveomkostninger
Omkostningerne ved at leve for en studerende er omkring 720 Euro per måned. Disse leveomkostninger per måned dækning i gennemsnit udgifter som følger *:
- Leje og yderligere gebyrer: 281 €
- Mad: 159 €
- Tøj: 51 €
- Lærebøger og forsyninger: 33 €
- Bil, offentlig transport: 76 €
- Sundhed fors, medicin: omkring 59 €
- Kommunikation (telefon, internet osv): 35 €
- Fritid, kultur, sport: omkring 32 €
* Kilde: Tysk Studenterservice (19. Social Survey af Deutsche Studentenwerk, 2009)
Health Insurance
Optagelse til Heilbronn University gives kun, hvis der kan tilvejebringes dokumentation for ordentlig sygesikring. Student sygesikring er tilgængelig i ca. 80 EUR per måned med AOK (en tysk sygeforsikring selskab).