Ma i kunst ledelse
Whitecliffe College of Arts & Design
Nøgleinformation
Campus placering
Auckland, New Zealand
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
MA i Arts Management
Whitecliffe Arts Management kandidater er fuldt udstyret til at håndtere et bredt spektrum af kunst virksomheder. Samt en dybdegående forståelse af nutidig bedste forretningspraksis, vores kandidater forstår de særlige behov kunstnere og deres kunstformer.
Kunstner, iværksætter, intellektuel, manager, pædagog, socialrådgiver, politiker; en kunst leder skal bære mange hatte og så kræver flere færdigheder. Den enorme vækst i kunst virksomheder og organisationer med betalte ledelsesteams i New Zealand i de sidste 20 år har udviklet et stadigt stigende behov for kvalificerede kunst ledere.
Traditionelt arts ledere har en tendens til at falde i to kategorier; dem med en erhvervsmæssig baggrund, og dem, der er, eller har været kunstnere og ønsker at udvikle deres business-færdigheder. Den Whitecliffe Post Graduate Diploma (PGDip) og Master of Arts i Arts Management (MAAM) grader giver en tiltrængt bro mellem kunst og handel.
De en eller to års programmer udvikle teoretisk viden og faglige færdigheder fra perspektivet af kunst og er rettet mod folk med interesse på områder som teater, film, billedkunst, dans, musik, design, gallerier, community kunst, og råd eller statslige kunstforeninger og kunst ledelse.
Master of Arts i Arts Management
År To (NQF) Niveau 9
Studerende accepteret for MAAM i det andet år foretage en forberedelse forskning kursus undervises i de første to seminar weekender af året. Med den vellykkede afslutning af dette kursus studerende vil have udviklet anvendt forståelse af forskningsdesign, dataindsamling og analyse, forslag skriftligt og tilpasning af metoden med forsæt og med henblik på forskning.
Formålet med dette kursus er at give mulighed for studerende at gennemføre et konkret forskningsprojekt. Overvåget uafhængig undersøgelse bygger på forslaget om at præsentere avanceret praksis-baserede og / eller teoretisk forskning vedrørende og forløber et individuelt projekt, under arbejdspladsen og / eller fakultet faglige vejledning, herunder kritisk tænkning og skrivning. Projekterne kan omfatte: afhandling, praktik, journal og essay eller kunst projektledelse, journal og essay.
Programmet tager sigte
De vigtigste mål for Master of Arts i Arts Management-programmet er at:
- forberede eleverne til at fungere succesfuldt som kunst administratorer, ledere og iværksættere, der er vidende lyd forretningspraksis;
- udvikle effektive lederevner i de studerende og samtidig fremhæve behovet for at forblive følsomme over for sociale, politiske, kulturelle og kønsspørgsmål da de påvirker samfundet i almindelighed og kunst i særdeleshed;
- give muligheder for studerende at udforske og forstå de daglige driftsmæssige udfordringer og dynamik kunstforeninger; og
- opfordre eleverne til at udvikle meningsfulde og effektive kritisk tænkning strategier for bedre at informere beslutningsprocessen og udviklingspolitik i socialt og etisk ansvarligt måder.
Programmets resultater
Ved udgangen af MA i Arts Management kursus succesrige studerende skal kunne:
- anvende generelle principper og grundlæggende viden om forretningsmetoder, herunder regnskab, marketing, juridiske bekymringer og ledelsesformer i en kunst management miljø;
- identificere og gennemføre effektive organisatoriske og ledelsesmæssige praksis, der er økonomisk, socialt og etisk forsvarlig;
- demonstrere effektive interpersonelle og kommunikative færdigheder i et arbejdsmiljø samt i større samfund;
- demonstrere effektive lederevner og en vilje til at arbejde med andre i at løse problemer, beslutningstagning og planlægning for fremtiden;
- forstå, hvordan politikker og beslutninger (deres egne og andres) påvirke den nuværende og fremtidige kvalitet af de enkelte kunstnere, programmer og organisationer;
- forstå, hvordan politik og beslutninger (deres egne og andres) påvirker organer, grupper og enkeltpersoner uden for kunst miljø i industrien, i større samfund og globalt;
- kritisk analysere situationer og udvikle planer for foranstaltninger til løsning af en bred vifte af forretnings- og kunst relaterede problemer afspejler klart og nytænkning; og
- formulere fokuserede spørgsmål og identificere og gennemføre passende forskningsmetoder til at indsamle, analysere og rapportere dato til støtte for rettet forespørgsel.
Program Information
Programmet for undersøgelsen består af foredrag, gæstetalere fra industri, tutorials, workshops og besøg på stedet under intensive weekend seminarer, hvoraf fem er planlagt hvert semester. Eleverne arbejder med fakultetet i mellem seminarer om kursus opgaver og uafhængig forskning.
Studerende, der fuldføre kurset vil have udviklet kendskab til forretningspraksis, lederevner og ledelsesmæssige strategier. Generel business management emner vil blive dækket, herunder strategisk og finansiel planlægning, fundraising, markedsføring forskning, ledelsesprocesser, profit og ikke for profit virksomheder, forbrugerspørgsmål, etik og juridiske spørgsmål. Disse emner vil blive undersøgt ud fra perspektivet af kunst med vægt på de globale markeder og fremtidige tendenser.
Program levering
Master of Arts i Arts Management er en lav-residency studieforløb. Dens største seminarer er planlagt månedligt, i weekenderne, at skabe fleksibilitet for de studerende på arbejdspladsen eller rejser fra ud af Auckland. Udformningen og levering naturligvis dokumentation, brug af telefon, fax, internet og e-mail for kommunikation og overvågning, arten af overdragelse emner, aflæsningerne leveres til studerende og de intensive weekend seminarer er alle designet til gavn for lav- opholdskrav studerende.
Deltagelse i seminarer
Studerende er forpligtet til at foretage mindst én kontakt med deres underviser hver uge (således at den studerende kan rapportere om fremskridt med forskning og opgaver og blive briefet om kursusaktiviteter). Studerende er forpligtet til at deltage hvert semester Orientering. Studerende er forpligtet til at deltage begge dage af hver weekend seminar (så de kan bidrage til udvalgets arbejde, profit fra gæstetalere og deltage i klassens arbejde briefinger). En studerende, der deltager kun en del af en weekend seminar vil blive markeret fraværende for hele klassen periode. Studerende er forpligtet til at deltage planlagte aktiviteter uden for Whitecliffe (så de kan drage fordel af og dokumentere erfaring).
Normal Progress
Den toårige fuldtids-program starter med tre semestre af undervises kurser (to kurser pr semester) efterfulgt af en forskning elektiv semester. En studerende gør "normal fremskridt" fra semester til semester ved at opretholde et samlet karaktergennemsnit på mindst en "C-".
Normal fremskridt i fjerde semester forskning valgfag kræver skriftlig tilladelse fra dekanen for forskning og Postgraduate Studies. Denne tilladelse er nødvendig, fordi den sidste semester kræver et niveau af forskning dygtighed, professionalisme og motivation ud over det, der kræves i de første tre semestre.
Krav til Tildeling af Kvalifikation Tildeling af Master of Arts i Arts Management kvalifikation afhænger af studerende opnå den krævede minimum antal point (240 = 2 EFTS), med en lødighed på C- eller bedre på deres end-of-kursus vurdering.
Minimum og maksimal varighed af programmet
Master of Arts Management Degree er en to-årig fuld tid kursus (i alt 240 point = 2 EFTS). Alle College kvalifikationer kræves fuldførelse af mindst 120 point (et års tilsvarende fuldtidsstudie = 1 EFT) på Whitecliffe. Desuden skal tildele krav være opfyldt senest fire år efter første studentereksamen på kurset.
Overvågning / Ekstern Bedømmelse
Master of Arts i Arts Management programmet overvåges ikke kun internt, af etablerede kollegium anmeldelse processer, men også af en uafhængig skærm. På forskellige tidspunkter i løbet af programmet studerende kan være forpligtet til at give feedback til den uafhængige skærm. The New Zealand Qualifications Authority også regelmæssigt gennemgår kvaliteten af Whitecliffe programmer generelt, og de studerende kan også være påkrævet for at præsentere deres feedback til en NZQA panel.
Faciliteter, adgang og Postgraduate privilegier
Postgraduate studerende opfordres til at gøre brug af Whitecliffe faciliteter, herunder personale og bibliotek under seminaret periode, og på andre tidspunkter, når du besøger Whitecliffe.
Ph.d.-studerende har ret til at overvære og deltage i bachelor (og kandidatniveau) kurser underlagt plads og tilgængelighed uden ekstra omkostninger, på en "revision" basis. Postgraduate studerende gør så modtager ingen kredit for bachelor / graduate kurser på dette grundlag, og er ikke forpligtet til at fuldføre opgaver mv Deltagelse betyder dog indebærer deltagelse, skal graden af hvilken skal forhandles med eksaminator og / eller afdelingschef for kurset. Materiale og andre kursus omkostninger skal dækkes af den studerende.
adgangskrav
Studerende, der søger om optagelse på programmet bør have en bachelor eksamensbevis kvalifikation svarende til niveau Seven på NZQA Framework.
Studerende uden en Level Seven Kvalifikation eller fra et ikke-arts-relaterede baggrund vil blive vurderet på et individuelt grundlag for at bestemme deres potentiale for en vellykket gennemførelse af programmet. I relevante tilfælde Whitecliffe genkender relevante faglige erfaringer som potentiel forberedelse for Advanced Study. Personlige Forudsætninger for programmet omfatter følgende:
- Højt IT-færdigheder til formål såsom tekstbehandling, e-mail og forskning på internettet. Evne til at arbejde kompetent med nuværende Microsoft Office til Word-software.
NB. Hvis du har brug for at genopfriske din computer færdigheder, før du starter kurset, foreslår vi, at du prøve gratis BBC Webwise Online Course.
- Offentlige taler kompetenceudvikling
- Forretning / ledelse / interpersonelle færdigheder (f.eks teamwork, personlighed, problemløsning)
- Undersøgelse og arbejde adfærd - selvstændig læring, tid planlægning, ansvar osv
- En klar forståelse af målene og mål for kandidatuddannelsen
- Specifikke krav til optagelse omfatter:
- En udfyldt Whitecliffe College ansøgningsskema
- Officielle udskrifter af studentereksamen grad og / eller andre faglige kvalifikationer
- En aktuel curriculum vitae
- Navn og kontaktoplysninger på tre dommere
- En hensigtserklæring / beskrivelse af grundene til at anvende til programmet
- Bevis for akademisk skrivning evne som afspejler potentialet for en vellykket undersøgelse på kandidatniveau (eksempler på tidligere akademisk skrivning kan indsendes)
- Kommende studerende skal have en aktuel e-mailadresse og internetadgang (NB hotmail.com er ikke relevant)
- Ansøgere, hvis første sprog ikke er engelsk er forpligtet til at levere tilfredsstillende bevis for færdigheder i det engelske sprog, såsom et minimum score på 625 på TOEFEL test, eller 7,0 på IELTS
Din Letter of Intent
Hensigtserklæringen er en vigtig del af din ansøgning proces og skal sammensættes til med omhu og omtanke. Den Admissions Bestyrelsen vil bruge hensigtserklæring, når man overvejer din ansøgning om godkendelse til kandidatuddannelsen. Det vil give en foreløbig indikation af, om du er i stand til at deltage på det krævede niveau i de teoretiske og praktiske dele af kurset. Brevet vil også blive brugt til at foretage en indledende vurdering af din evne til at kommunikere i en stil passende til de faglige krav i programmet. De oplysninger, du giver vil informere den beslutning, som Admissions bestyrelsen og derefter hjælper direktøren for programmet til at rådgive dig mere effektivt.
Når Whitecliffe er i modtagelse af den fuldstændige oplysninger, vil de fleste ansøgere blive bedt om at deltage i en formel individuel samtale. Senior Faculty vil gennemgå deres ansøgninger for at bestemme egnetheden af programmet til deres behov og deres evne til at gennemføre uddannelsen. Vurdering af kandidater kan omfatte identifikation af eventuelle områder af supplerende undersøgelse anset for nødvendigt, enten at styrke færdigheder eller for at opfylde forudsætninger, som vil være nødvendige som betingelse for studentereksamen eller avancement i programmet.
Anerkendelse af realkompetencer (RPL)
Whitecliffe forordninger skitsere procedurer for evaluering og tildeling af RPL. RPL kan være baseret på verificerbare, certificeret dokumentation, passende brancheerfaring, en fremragende portefølje, demonstration af intellektuelle og faglige udvikling eller anden årsag. I tilfælde af Master of Arts i Arts Management grad, kan der ydes RPL for arbejde på ph.d.-niveau i akkrediterede institutioner i New Zealand eller i udlandet.
Studieafgifter
Se aktuelle ansøgningsskema til Kursus Fee detaljer. Materialer og forsyninger udgifter vil variere fra elev til elev, og er ansvarlig for den studerende.
Seminarer
Den MAAM Programmet omfatter månedlige weekend seminarer med høj kaliber gæstetalere fra industri, tutorials og diskussionsgrupper. Programmet omfatter også selvstændige studieforløb, praktik baseret på praktisk erfaring og skriftlige forskningsprojekter. En studerendes studieforløb omfatter seminarer og vejleder kontakt og kan omfatte arbejdsrelateret erfaring, uafhængig forskning, industri casestudier, interviews, oplæsninger og opgaver.
Indskrivning
Der er én indtag i februar hvert år, men ansøgninger om optagelse til at fuldføre en eller flere af de første år kursus papirer i PG Dip Arts Management kan indsendes når som helst. Kursus startdatoer er tilgængelige i Course Information (se link nedenfor). Ansøgninger, der modtages efter ansøgningsfristerne vil stadig blive betragtet for indrejse underlagt steder er til rådighed.
Den toårige Masters of Arts i Arts Management er godkendt og akkrediteret af New Zealand Qualifications Authority (NZQA) i medfør af lov om uddannelse 1989.
Fakta
- National referenceramme for kvalifikationer (NQF) LEVEL: 9
- NQF CREDITS: 240
- EFTS: 2,0
- EXIT KVALIFIKATIONER: Master of Arts i ARTS MANAGEMENT
- KVALIFIKATION CODE: PC2196
- Varighed: 2 år LOW RESIDENCY
- Indtag: februar, april, juli, september hvert år
- Ansøgningsfrist ACCEPTERES ANYTIME
- CAMPUS: MAIN CAMPUS, 24 BALFOUR ROAD, PARNELL, AUCKLAND 1010, NEW ZEALAND