Ma / MFA bevægelse: at lede og undervisning

Generelt

Program beskrivelse

MA / MFA Bevægelse: lede og Undervisning

Oversigt

Banebrydende programmer med henblik på ydeevne og bevægelse praktikere med interesse for bevægelse lede og undervisning. Studerende kan være skuespillere eller dansere, der vil sprede, folk, der arbejder med skuespillere eller praktikere fra sport eller holistisk praksis, der ønsker at øge deres forståelse af de praktiske / teoretiske grænseflader transportformaliteterne i moderne performance.

Om kurset

Disse kurser tilbyder specialist, faglig undervisning inden for bevægelsen for skuespillere og produktion praksis til bevægelse direktører. Skræddersyede bevægelse placeringer på Central og til anden erhvervsmæssig teater indstillinger, såsom andre konservatorier, eller teater, opera eller film organisationer (både i Storbritannien og internationalt), er en vigtig del af kurset.

Der er muligheder for udvikling af individuelle bevægelse specialer og deres anvendelse til arbejdet i aktører. Tradition, erfaring, eklekticisme og innovation indbegrebet Central forståelse af bevægelse uddannelse for teatret, og der er skabt disse unikke kurser i denne ånd.

Kursus detaljer

I det første år studerende på MA og MFA kombinere for udtryk én til tre. Udenrigsministeriet strækker sig ind i et andet år, der involverer arbejdspladsen vedhæftede filer, mentorskab og praksis.

Disse kurser udnytte Central ressourcer, innovationer og historie inden for skuespilleren bevægelse, både på ph.d. og bachelor niveau. Studerende vil tilhøre den fine historie bevægelighed på Central fra Litz Pisk til nutiden.

Studerende er forsynet med et rigt og varieret landskab, til at tage fat bevægelse praksis i forhold til en bred vifte af etablerede teater processer og innovationer inden. Praktisk bevægelse undervisning og bevægelse lede på udvalgte projekter tilbyder en række mulige anvendelser inden for teater produktion, dukketeater, animation, klassisk teater, film skuespil, og moderne og udtænkt arbejde.

Der er muligheder for studerende til at udvikle deres egen praksis som bevægelse specialister i forhold til deres interesser i dette voksende og innovative felt, og de vil foretage potentielt banebrydende forskning i bevægelse. Kurserne bliver undervist af lærere, der er aktuelle professionelle udøvere inden for deres bevægelse pædagogik, bevægelsesretning og bevægelse forskning.

Eleverne gennemgår en formaliseret og systematisk skuespiller bevægelse uddannelse, der falder sammen med fremkomsten af ​​en udbredt social interesse i alle aspekter af kropslighed og kroppen. Der er en fast vægt på Laban bevægelse filosofi og Lecoq rumlige og fysiske teknikker, men den overordnede tilgang er eklektisk og fejrer en række forskellige metoder. Studerende kan forvente at støde arbejdet bevægelighed praktikere, såsom Feldenkrais, Bogart, Roth, Suzuki, Alexander, Pisk, Humphries, Barba og Grotowski. Undervisningsmetoder lægge lige stor vægt på individuel og gruppe udvikling, gennem individuelle selvstudier, gruppe seminarer og workshops. Praktiske sessioner er designet til at forbedre færdigheder som en bevægelse lærer eller bevægelse direktør.

MFA studerende vil arbejde selvstændigt i et andet år af specialiserede undersøgelse med henblik på at udvide og uddybe praksis inden for en faglig sammenhæng. De forventes at foretage en eller to vedhæftede filer, der understøttes med tutorials hele året, som en del af en løbende proces af refleksion, analyse og vækst, der vil føre til en endelig afhandling indsendelse.

Vurdering

For begge Udenrigsministeriets studerende i det første år og MA-studerende, vurdering er gennem en række metoder, herunder arbejde på praktiske projekter, skriftlige opgaver og undervisning / lede praksis placeringer.

I den sidste periode af MA, eleverne arbejder selvstændigt at fuldføre deres specialist undersøgelse, der hidrører fra arbejde gennemføres i løbet af kurset.

Professionel Focus

praktikophold

Studerende på disse kurser har forpligtet placering aktivitet ved:

Konservatorier og højere læreanstalter herunder Royal Academy of Dramatic Art, East 15 Acting School, Guildford School of Acting, Italia Conti Academy of Theatre Arts, Rose Bruford College, og animationen afdeling på Central Saint Martins, såvel som på Central.

Virksomheder herunder Peut-être Teater, Chickenshed Teater, Royal Shakespeare Company og Trestle Teater.

Organisationer og institutioner i udlandet herunder CAP-21 i New York, og universiteterne i Grækenland og Norge.

Seneste Visiting Staff

Struan Leslie (Movement direktør, tidligere chef for bevægelse på Royal Shakespeare Company), Imogen Knight (Movement direktør og Koreograf), Jane Gibson (Movement direktør for film og teater, tidligere chef for bevægelse på National Theatre), Sue Lefton (Movement direktør i teater, film og opera), Kate Flatt (Koreograf og bevægelse direktør i teater og opera), Liz Rankin (Movement Director, Shared Experience). Forfattere om rejse har inkluderet Mark Evans og Alison Hodge. Movement lærere har inkluderet Ian Brener (historisk dans og periode bevægelse), Natasha Fedorova, Marie-Gabrielle Rotie, Alex Croft, Karin Fisher-Potisk, Lucy Cullingford.

Adgangskrav og Indlæggelser

Du vil normalt have en grad eller tilsvarende i et emne, der indeholder et element af bevægelse eller dans. Kandidater fra andre fag vil blive overvejet, hvis de kan fremlægge dokumentation for tidligere uddannelse og erfaring i bevægelse eller dans. Hvis du har en stærk bevægelse baggrund og faglig erfaring med at arbejde med bevægelse i mindst to år, vil du blive betragtet for ikke-standard indgang.

Et tilbud vil normalt kun ske efter interview.

En MFA top-up år for dem med en eksisterende MA i dette emne er også tilgængelig.

English Language

Ansøgere, for hvem der ikke er deres første sprog der kræves engelsk for at bevise deres engelsk sprogfærdighed ved at få en samlet score på 7,0 i en IELTS test. Vi accepterer tilsvarende engelsk kvalifikationer. Ansøgerne rådes til at opnå denne certificering så tidligt som muligt.

Interviews i London

Hvis du bliver udvalgt til en samtale for en plads på MA eller MFA Bevægelse: instruere og Undervisningen vil vi kræve, at du forberede følgende:

  • en enkel, kort bevægelse øvelse, du ville lære at en praktikant skuespiller (ikke længere end 10 minutter). Du vil lære denne øvelse på interviewet og diskutere dine mål som lærer. Dette er vores chance for at se dig i aktion som en potentiel bevægelse lærer / instruktør og for at identificere, om du har mulighed for analyse og refleksion
  • en kort eksempel på din egen bevægelse arbejde, som skulle vare længere end 10 minutter, og afspejler netop din bevægelse stil og tilslutning til bevægelse
  • en 1.500 ord essay forklare dine grunde til at anvende til kurset.

Du skal medbringe tøj egnet til en bevægelse session, og nogle skriftlig dokumentation for eventuelle faglige kvalifikationer.

Interviewet proces vil også give dig en mulighed for at finde ud af mere om kurset og skolen.

Internationale Interviews

Hvert år Central vært for en række interviews uden for Storbritannien, med et team af lærere fra Central rejser til møde ansøgere. De internationale samtaler er designet til at efterligne det London-baserede interview erfaring i alle aspekter (andet end en rundvisning i vores hjemmeside!). Se vores event Finder for lister over kommende interview steder og datoer.

Distance Interviews

Central tillader ansøgerne at foretage en afstand interview for dette kursus. Hvis du bor i udlandet og ikke er i stand til at deltage i et interview i person, du kan på skøn Kursusleder blive tilbudt muligheden for en afstand interview. Hvis du bliver udvalgt til samtale på denne måde, vil du blive kontaktet (normalt via e-mail) for at arrangere et passende tidspunkt for en samtale. Dette vil blive gennemført på Skype, telefon eller ved 'live' email udveksling og vil normalt være baseret på materiale, du vil være blevet bedt om at indsende på forhånd. Interviewet vil blive udført af Admissions Tutor i samarbejde med en kollega, der vil have synet af dine indsendte materiale.

Internationale studerende

Besøg International Students sektionen for at se detaljer af engelske sprogkrav for Central kurser.

Beyond Central

Graduate beskæftigelse og karriereforløb inkluderer:

Movement direktører, The Shed på National Theatre, Royal Shakespeare Company, Stratford-upon-Avon og New York, Broadway, Royal Court Teater, Young Vic, London 2012 Olympiske åbningsceremonien, finske og australske Opera selskaber.

Movement Lærere, Leder af bevægelse, Akademiet for live og optagede Kunst, East 15 Acting School, Middlesex University, Rose Bruford College, Royal Academy of Dramatic Art.

underdirektører, Royal Shakespeare Company.

Trainee Director, Glasgow Citizens Theatre.

Teater Professorer / Practitioners, Japan, Korea, Canada, Mexico, Australien, Tyskland.

Forskning Grader, Krop og billede.

workshop Ledere, Shamanistiske praksis, Krop-Sind Centrering for Koreografer.

Bevægelse, Animation og Laban.

ydeevne, Krigshest

Testimonial

Diane Alison-Mitchell

Uddannet 2008 Movement direktør og Koreograf, kreditter omfatter Julius Cæsar instrueret af Gregory Doran for Royal Shakespeare Company, The Island på Young Vic, London 2012 Olympic åbningsceremonien som en del af Toby Sedgwick bevægelse hold og filmen National Theatre Hvad er en bevægelse direktør?

"Jeg kommer fra en dans baggrund og var virkelig interesseret i at finde nye måder at arbejde med kroppen og altid haft en passion for teater. Kurset virkelig udvidet min viden om bevægelse praksis, men endnu vigtigere hjalp mig til at bygge min egen praksis, som er afgørende for en bevægelse direktør. Kurset understøtter også de interesserede i bevægelse for at spørge og udforske i et kreativt miljø, med en række mennesker fra forskellige baggrunde. Denne mangfoldighed var en rig del af, hvad kurset giver. "

Senest opdateret Dec 2016

Om skolen

Central stands at the forefront of training and research in the Dramatic Arts. Graduate employment statistics are amongst the highest in our sector, and our research has recently been assessed as ‘Wor ... Læs mere

Central stands at the forefront of training and research in the Dramatic Arts. Graduate employment statistics are amongst the highest in our sector, and our research has recently been assessed as ‘World Leading’ – and is unique in the realm of drama conservatoires. The ratio of undergraduate applications to places is the highest of any UK university. Minimer