Dette er en et-årig fuld tid eller to år på deltid postgraduat kursus.
Det henvender sig til studerende med en passion for historie, men ikke nødvendigvis kræver en bachelor-grad i emnet.
Kurset dækker rolle historie i det offentlige rum: museer, dokumentarfilm, monumenter, foredrag, guidede ture og lokale arrangementer er blot nogle af de ting, der udgør Public History. Den undersøger også forholdet mellem historie og politik, og den magtfulde indflydelse historie på det moderne samfund.
Hvad vil jeg studere PÅ KURSET?
Der lægges vægt på studerende, der bruger kursus begreber til at udvikle deres egne interesser. Studerende skriver en portefølje på ni værker (herunder stykker af offentlige historie) og en afhandling, eller producere en større stykke af den offentlige historie som et alternativ. Gennem studerende opfordres til at forfølge deres egne interesser og for at forberede deres arbejde til offentliggørelse og præsentation.
Afhandling / afhandling Alternate
Det sidste modul giver de studerende mulighed for at samle alt, hvad de har lært så langt i enten en 12.000 ord afhandling om et emne efter eget valg i samråd med deres vejleder eller til at producere en betydelig stykke offentlig historie, igen om et emne af deres valg i samråd med deres vejleder.
Dette kursus har til formål at:
Udvikle elevernes systematisk forståelse af teorien andpractice of Public historie ved postgraduat niveau
Foster elevernes kritisk bevidsthed om den seneste udvikling i den offentlige historie, herunder kritisk vurdering af forskellige tilgange
Give de studerende omfattende muligheder for at øve de teknikker og begreberne offentlig historie
Opfordre eleverne 'originalitet i erhvervelsen og anvendelsen af ​​historisk forskning og undersøgelse
Udvikle elevernes færdigheder i kritisk vurdering af den aktuelle forskning og debat i det offentlige historie
Give de studerende mulighed for at tænke fantasifuldt og kreativt om karakteren af ​​historien
Bygge videre på de studerendes eksisterende entusiasme og historisk viden til at udvikle nye tilgange til historisk undersøgelse
Resultater for studerende
Viden og forståelse
Efter at have gennemført kurset vil de studerende være i stand til:
Systematisk og kritisk håndtere komplekse historiografiske og metodiske ideer
Kritisk dialog med debatterne inden for og omkringliggende offentlige historie
Anvende deres viden og kritisk forståelse af (offentlige) historie på et højt niveau
Kognitive færdigheder
Efter at have gennemført kurset vil de studerende være i stand til:
Demonstrere selvstændige retning, viden og originalitet i håndteringen og løse problemer
Tænk fantasifuldt og kreativt om karakteren af ​​(offentlige) historie
Kritisk vurdere nuværende forskning, praksis og debat i (offentlige) historie
Praktiske og faglige færdigheder
Efter at have gennemført kurset vil de studerende være i stand til:
Nuværende historisk forskning til specialiserede målgrupper
Nuværende historisk forskning til ikke-specialiserede målgrupper
Handle autonomt i planlægning og udførelse af forskning og skrivning
Fortsæt med at fremme deres viden gennem selvstændigt arbejde og praksis
Være en del af et team i planlægning og udførelse af forskning og skrivning
Overførbare færdigheder
Efter at have gennemført kurset vil de studerende være i stand til:
Demonstrere initiativ, personligt ansvar, og beslutningstagning i komplekse og uforudsigelige situationer
Demonstrere originalitet i erhvervelsen og anvendelsen af ​​ideer til specifikt indhold / praksis
Trygt udveksle ideer mundtligt eller skriftligt
Udvikle indhold passende for et online forum
Hvordan vil jeg lære og blive undervist PÅ KURSET?
Programmet moduler er understøttet af en læring og undervisning strategi vedtage en række tilgange, herunder præsentationer, seminarer og en-til-én-tutorials. Inden klasserne lægges vægt på interaktiv undervisning og læring. Studerende vil blive forventes at engagere sig personligt, i små grupper og større klasser, med en række materialer og ideer. Studerende vil engagere sig kritisk og analytisk i græsset, visuel, oral og audiovisuelt materiale, herunder it-materiale og deres eget materiale.
En-til-én tutorials give de studerende mulighed for individuelle eller små gruppediskussioner om arbejde indsendt både på det konceptuelle og redaktionelle etaper. Kombineret med akademiets Learning Development team, undervisning via tutorials giver mulighed for stærke relationer til at udvikle mellem ansatte og studerende og blandt de studerende selv, hvilket yderligere at skabe et støttende læringsmiljø.
Opmærksomhed i hele modulerne både forske en række materialer og reflektere over historiografiske processer.
Vil også blive lagt særlig fokus på aktuelle debatter i det offentlige historie.
Vurdering er varieret, herunder nogle mere traditionelle akademiske historie essays og anmeldelser, sammen mere kreative projekter, der giver de studerende til at producere dele af den offentlige historie eller engagere sig med sektoren på andre måder. Ved at kræve studerende til at fuldføre ni stykker arbejde, før de starter afhandlingen modulet vi tilskynde dem til at udvikle en række færdigheder.
Eleverne opfordres, og krævede i to moduler, til at producere praktisk arbejde i forskellige formater. Dette kan omfatte nye materialer til et kursus de underviser; en guidet tur og kritik; en kritik af en udstilling; en ny vejledning for et museum; en video med kritisk analyse; mundtlige historie interviews; eller en detaljeret analyse af et objekt eller visuelt billede. Afhandlingen eller afhandling alternativ ses som en mulighed for studerende at samle alt, hvad de har lært i både en akademisk og en enkelt mere tilgængelig for ikke-specialister.
Placeringen er designet til at give studerende mulighed for at få erfaring og reflektere over historien sektoren offentlig samtidig producere akademisk arbejde. Placeringen udgør en del af de forbrugende og producere Public History modul og som sådan giver endnu en mulighed for dybdegående engagement med offentlig historie. Studerende og ansatte vil arbejde sammen om at finde en egnet placering-studerende, der allerede arbejder eller frivillige i historien sektor offentligheden kan bruge det som deres placering.
ADGANGSKRAV
Dette er en postgraduate kursus. Vi forventer de fleste, men ikke nødvendigvis alle, at kandidater har første grader i et relevant emne. Ansøgerne behøver ikke at have en første grad i historie, men har brug for at være i stand til at demonstrere deres evne til at studere på ph.d.-niveau.
Nylige studerende har haft baggrund i kunst, Engineering, Medievidenskab, Design, videnskab, litteratur, sprog, klassikere samt Historie. De har inkluderet lærere, undervisere, kunstnere, statelige hjem guider, arkivarer, lokale turistguider, arkæologer, museum arbejdere, orale historikere, fagforeningsaktivister, journalister, familie historikere og voksenundervisere. Dr. Ruth Percy er meget glade for at diskutere kurset og adgangskrav med potentielle ansøgere forud for en formel ansøgning og interview
KURSUS OG ANVENDELSE DATOER
Dette kursus starter i september og applikationer lukker den 15. august.
For spørgsmål, kontakt venligst Hannah Jones, Akademisk Registrar på 01865 759604 eller Program Koordinator, Dr. Ruth Percy på 01.865 759.631.
KARRIERE
En offentlig History Masters er ikke kun nyttig forberedelse til arbejde i arv, museer og arkiver, men, fordi den kombinerer opmærksomhed på detaljer med bred analyse, er det også højt værdsat i en række karriere, herunder politikudvikling, civil tjeneste.
Studieafgifter 2015/16
Adgang til HE-programmer, Level 3, Full Time: 3.358 £
Certificate of Higher Education
Level
Fuld tid
Deltid
Business and Social Enterprise
Niveau 4
£ 6000
£ 3000
English Studies: Creative Writing og kritisk praksis
Niveau 4
£ 9000
£ 4500
historie
Niveau 4
£ 9000
£ 4500
Internationale Arbejdsorganisation og handel Union Studies
Niveau 4
£ 9000
£ 6750
lov
Niveau 4
£ 9000
£ 4500
Sociale og politiske studier
Niveau 4
£ 9000
£ 4500
Skrivning for Performance
Niveau 4
£ 9000
£ 4500
BA Degree
Level
Fuld tid
Deltid
Socialt Arbejde
Niveau 4
£ 9000
£ 6750
Ungdom og Fællesskabet
Niveau 4
£ 9000
£ 6750
MA-programmer
Level
Fuld tid
Deltid
Offentlig Historie
Niveau 7
£ 5100
£ 2550
Resident Study Soveværelse Priser 2014/15
40wks
pr uge
Undersøgelse Bedroom standard
Y £ 4000
100 £
Undersøgelse soveværelse en-suite
£ 4840
121 £