Ma / struktureret phd i anvendt lingvistik

Generelt

Program beskrivelse

Kurset udbydes med tre muligheder for levering; på campus, blandet eller helt online. Kurset henvender sig til erfarne engelske sproglærere og andre engelsksprogede fagfolk. Dens primære fokus er på brugen af ​​og undervisning i engelsk i en global sammenhæng. Dette fokus vil behandle en international behov for faglig udvikling, især blandt lærere i engelsk. Den MA / Struktureret PhD i Anvendt Lingvistik til formål at give et bredt baseret uddannelse i sprog beskrivelse (sproglige systemer: grammatik, Lexis og fonologi), teorier om anvendt lingvistik, teorier om andetsprogstilegnelse, rammer for studiet af diskurs, samt specialiserede forskning færdigheder til empirisk analyse af sprog i kontekst. Typisk vil kurset kører over tre semestre. Semestre 1 og 2 vil indebære undervist moduler (foredrag og aktiviteter). 3. semester vil være dedikeret til at skrive en afhandling. De tre semestre kan tages back-to-back i et kalenderår ved hjælp sommerperioden for afhandlingen modul (September til August). Alternativt kan kurset blive overtaget et og et halvt år. Deltidsansatte indstillinger er også tilgængelige. Hvert semester er struktureret i 12 uger eller enheder, hvor tre moduler taget. Hvert modul vil indebære løbende vurdering. Dette kan indebære en blanding af opgaver såsom quizzer, diskussioner, essays, mundtlige præsentationer mv For de studerende, der vælger de blandede og online levering formater, vil vurderingerne har online muligheder for færdiggørelse.

For at opsummere, begynder programmet i september. Der er valgmuligheder med hensyn program levering mode og varighed, der passer til individuelle behov: Levering muligheder: • On-campus: Traditionel levering format med on-campus, ansigt til ansigt forelæsninger og øvelser • Blandet: Kombination af online og ansigt til ansigt levering format • Online : Fuldt online levering format ved hjælp af både indspillede og levende webinars Tid muligheder: • Over et år: fuld tid, fra September 2016 til august 2017 ved hjælp sommerperioden for afhandlingen modulet • Over halvandet år: Fuld -tid grundlag september 2016 til december 2017 og ved hjælp efterårssemesteret for afhandlingen modulet • Fleksibel deltid program: deltid, hvilket giver eleverne mulighed for at påtage sig kurset i en modulær måde, tilfalder de nødvendige kreditter inden for 3 år Studerende spændende programmet, der har bestået 60 ECTS, undtagen afhandlingen (30 point), kan gøre det med en HD i Anvendt Lingvistik (niveau 9 på NQF).

Modul skitserer

Hovedtræk Sprog: grammatik, ordforråd og fonologi Dette modul vil undersøge det indbyrdes forhold mellem grammatik, ordforråd (lexis) og fonologi på det sprog system. Den vil beskrive de formelle systemer af engelsk, at undersøge de enkelte byggesten i Lexis (f.eks morfemer, semantiske relationer), grammatik (f.eks ordklasser, fraser, klausuler, tider, modalitet) og fonologi (fonemer, intonation mønstre, funktioner i sammenhængende tale ), og de måder, hvorpå disse former arbejder sammen og bruges til at skabe betydninger i sammenhæng. Det vil også undersøge begrebet faste flere ord enheder, både integrerede og fragmenterede, der danner lexicogrammatical mønstre. Der vil være et stærkt fokus på, hvordan grammatik, ordforråd og fonologi samspil med diskurs og pragmatik.

Tilgange til sprog i kontekst Dette modul vil undersøge betydningen af ​​at betragte sprog i sin kulturelle, sociale og interpersonelle sammenhæng brug og undersøge de faktorer, der påvirker, hvordan vi bruger sproget. Den vil overveje fænomenet sammenhæng i lyset af den seneste udvikling i talte og skrevne korpuslingvistik. Sprog i kontekst vil blive undersøgt ved hjælp af praktiske analytiske opgaver ved hjælp af autentiske talt og skrevet diskurs fra en række forskellige diskurs sammenhænge (fx familie diskurs, akademisk diskurs, arbejdspladsen diskurs, etc.). Desuden strukturelle tilgange til at udforske talesprog (f.eks arbejdet i Birmingham diskurs analytikere og samtale analyse) og tilgange, der kan anvendes til både talte og skrevne tekster såsom genre analyse vil også blive undersøgt. Det vil lette både en top-down og bottom-up tilgang til sprog i kontekst. De "nye diskurser« i den digitale tidsalder, såsom blogs, wikis, Twitter og andre elektroniske tekster vil også blive undersøgt.

Problemer i Anvendt Lingvistik Dette modul introducerer eleverne til de centrale spørgsmål i Anvendt Lingvistik og tjener til at give de studerende en bred forståelse af de bekymringer Anvendt Lingvistik. Vis alle modeller af sprogundervisning vil blive kritisk vurderet og dominerende paradigmer andetsprogstilegnelse vil blive evalueret. Begreberne sproglig kompetence vil blive undersøgt, herunder interkulturelle pragmatisk kompetence i forbindelse med tværkulturelle og variational pragmatik. Også vil Modulet fat flersprogethed og sprog i en global kontekst, herunder nutidige debatter om at undervise i engelsk som lingua Franca (ELF). Sprog vurdering vil også være et centralt tema, især med hensyn til at løse forestillinger om sproglige og argumentative kompetencekrav markører i at teste tale- og skriftsprog. Inden for hvert område af modulet, vil de studerende blive introduceret til en række perspektiver, der giver dem mulighed kritisk vurdere forskellige tilgange og anerkende debatter, der i øjeblikket bor Applied Linguists.

Klasseværelse og Learner Discourse Modulet fokuserer på interaktionelle struktur lærer og elev diskurs, ser empirisk på samspillet mellem lærer og elever og mellem elever (peer-topeer). Det søger at udvikle forståelser af de centrale interaktionelle træk og kompetencer klasseværelse diskurs ved hjælp analytiske paradigmer samtale analyse og kritisk diskursanalyse, som understøttes af korpuslingvistik metodiske redskaber. Modulet retter sig ligeledes mod elevernes sprog i vurderingen (f.eks mundtlige prøver, essays, diskussionsfora, blogs, wikis) i forbindelse med sproglige og interaktionelle kompetencer. En vigtig facet af modulet vil være at gøre det muligt for deltagerne at transskribere, kode og analysere empiriske klasseværelset og lærende data for bedre at forstå denne undervisning og læring kontekst og de sproglige og interaktionelle kompetencer, som det kræver.

Forskningsmetoder i Anvendt Lingvistik Dette modul vil udstyre de studerende med grundlæggende forskning færdigheder til at analysere sprog empirisk. Modulet er designet til at give de studerende de færdigheder til både evaluere forskning af andre og foretage deres egen uafhængige forskning på området anvendt lingvistik. Den vil fokusere på de metodiske paradigmer og forsøgsdesign, der typisk anvendes i anvendt lingvistik, herunder både kvalitative, kvantitative og mixed methods tilgange så eleverne kan vælge en passende metode til en bestemt problemstilling i en bestemt sammenhæng sprogbrug. Kurset vil også omfatte praktiske metodiske trin og procedurer for forskning i anvendt lingvistik, herunder fastlæggelse af en problemstilling, finde kilder til en litteraturgennemgang anvendelse af passende databaser, de praktiske spørgeskema design, højttaler informationsblade, registrering protokoller, transskription og kodning procedurer. De etiske problemer, der opstår i forskning inden for anvendt lingvistik vil også blive drøftet. Kurset vil også fokusere på passende analytiske rammer for analyse af kvantitative og kvalitative data fra optagelser, spørgeskemaer eller andre empiriske kilder. Ved udgangen af ​​dette modul, skal eleverne være i stand til at skrive et forsknings-forslag er egnet til en afhandling i programmet og være tilstrækkeligt kompetente til at udføre forskningsprojektet.

Korpuslingvistik og sprogundervisning Dette modul beskriver anvendelser af korpuslingvistik til sprogundervisning og forskning. Elektronisk sprog korpora, og deres medfølgende software, har vist stadig mere indflydelsesrig i sprogundervisningen som kilder til sproget beskrivelse og pædagogisk materiale. Modulet vil undersøge bidrag korpuslingvistik til sprogindlæring og undervisning og undersøge de muligheder, som korpuslingvistik til den lærende og læreren. Modulet vil ikke kun fokusere på, hvordan læreren kan bruge korpuslingvistik i klasseværelset at skabe materialer, men også om, hvordan de studerende kan tilskyndes til at anvende korpora selv. De begrænsninger ved brug af corpora i sprogundervisningen, og de potentielle faldgruber i forbindelse med deres ukritiske brug vil også blive drøftet. Modulet primært vil henvise til forskning, undervisning materialer og procedurer er relevante for English Language Teaching (ELT); dog vil det også behandle spørgsmål vedrørende sprogundervisning i almindelighed.

Fonetik og fonologi Dette modul vil dække de centrale elementer i fonetik og fonologi. Studerende vil tage fat sondringen mellem fonetik og fonologi. Specifikt i forhold til fonetik, vil modulet fokus på fysiologi af tale, herunder de punkter og måde af artikulation og transskriptionen af ​​talelyde, ved hjælp af internationale fonetiske alfabet (IPA). Med hensyn til fonologi, vil den undersøge de tale lydmønstre, sammenhængende tale processer (såsom assimilation, sammensmeltning, ELISION, samarbejde) og sondringen mellem segmenter og suprasegmental funktioner i tale. Core til dette modul er kontekstualisere af fonologi i form af diskurs intonation i forhold til Lexis, grammatik, diskurs og pragmatik i talesprog.

Diskurs og pragmatik Dette modul har til formål at udvide elevernes forståelse af sproglig sammenhæng gennem fokus på pragmatik. Centrale spørgsmål til bekymring i pragmatik som deixis, Implikatur, høflighed og talehandling teori skitseres, diskuteres og vurderes kritisk. Modulet vil også undersøge forestillinger om universalitet ved at overveje pragmatik fra både inter- og tværkulturelle synspunkter. Centralt for dette modul er overvejelser om reelle og autentiske data. Traditionelle dataindsamlingsmetoder i pragmatik, såsom diskurs færdiggørelse tests, rollespil og interview vil blive vurderet. Men corpus pragmatik, en forholdsvis ny udvikling inden for områderne corpus lingvistik og pragmatik, vil være den primære metodologiske ramme. Corpus pragmatik muliggør fortolkning af talt eller skrevet betydning, med vægt på at levere empirisk dokumentation for denne fortolkning. Studerende vil have mulighed for at evaluere effekten af ​​de centrale pragmatiske bekymringer på grundlag af empiriske undersøgelser, som de selv vil foretage.

Adgangsbegrænsninger

Mindst to års erfaring i Engelsk Sprogundervisning (ELT) eller Foreign Language Teaching, ELT udgivelse eller oversættelse, eller beslægtede områder, plus en 2,2 æresbevisninger grad eller højere; Alternativt vil relevant forudgående erfaring på engelsk Sprogundervisning (ELT) eller Foreign Language Teaching, ELT udgivelse eller oversættelse, eller beslægtede områder betragtes som et grundlag for indrejse fra sag til sag (accept ifølge dette kriterium vil være underlagt et interview, og i overensstemmelse med University of Limerick Politik om akkrediteret realkompetencer). I tilfælde af ikke-engelsk som modersmål, vil en IELTS niveau 7 eller tilsvarende være påkrævet.

Senest opdateret April 2017

Om skolen

Founded in 1898, Mary Immaculate College (MIC) is a Catholic College of Education and the Liberal Arts. The College offers a wide range of programmes in Education

Founded in 1898, Mary Immaculate College (MIC) is a Catholic College of Education and the Liberal Arts. The College offers a wide range of programmes in Education Minimer