Master i International Marketing Management

Generelt

Program beskrivelse

Hvorfor en kandidatgrad i International Marketing Management?

Masterprogrammet er skræddersyet til dem, der ønsker at opnå en international marketing specialisering, der starter fra Marketing Fundamentals til International Marketing, Digital Business og Social Media Communication.

Programmets mål vil berøre forskellige former for læring: fremme af holdninger og værdier, udvikling af kompetence i præstationer og erhvervelse af information og koncepter.

Deltagerne udvikler færdigheder og kompetencer i kritiske elementer af strategien: business (marketing, marketing research, bæredygtighed og social mediekommunikation mv.) Planlægning og design tænkning, lederskab og følelsesmæssig intelligens og etik. Takket være partnerskabet med Saint Joseph's University of Philadelphia (USA), en af ​​de mest repræsentative akademiske institutioner i USA, vil alle uddannelsesaktiviteter (forelæsninger, undersøgelser, opgaver, projektværker osv.) Holdes på engelsk af fakultetet Medlemmer, Besøgende Professorer og Gæstens Højttalere fra American og International Business Kontekst.

For at give eleverne mulighed for at være ordentligt forberedt på at håndtere den internationale oplevelse har GEMA Business School designet en "Startsti" som en første fase af masterprogrammet, der vil blive afholdt i Rom og fokuseret på følgende områder: Markedsføring og kommunikation Grundlæggende, Team Building og Personlige Færdigheder.

Modtagere

Ansøgere bør ikke være ældre end 30 år og have en relevant første grad fra et anerkendt universitet eller andet tilsvarende højere uddannelsesinstitut. Desuden skal kandidater demonstrere et B2-niveau (QCER) med engelsksproglig viden eller derover, minimumsstandard, som Saint Joseph's University har anmodet om at deltage i i sine klasser.

Hver kandidat forventes at have et interview med skoleoptagelsesansvarlige for at vurdere motivation, holdninger, startniveau af kompetencer og forventninger.

Læringsmål og -metoder

International Marketing Management Master Program forventer at bygge næste marketing professionelle eksperter, give dem mulighed for at erhverve nye koncepter og få praktiske kompetencer. Studerende vil fremme deres holdninger og værdier og udvikle kompetence i præstationer, mens de lærer teorier og principper om markedsføring og kommunikation.

Læringsmetoden vil udnytte deltagernes potentiale for at give dem mulighed for at vurdere deres kompetenceniveauer og identificere udviklingsområder, styrke begreber, teorier og applikationer, så de kan tænke bredt og lede strategisk, udvikle færdigheder og kompetencer i strategisk planlægning, lederskab og følelsesmæssig intelligens, forretning og etik. Alle klasser holdes på engelsk for at forbedre sprogfærdighederne sammen med centrale emner.

Nøglefordele

• Erhvervelse af internationale marketingkompetencer sammen med en endelig forbedring af engelsksprogede færdigheder

• Livs- og studieerfaring i to forskellige lande (Italien og USA)

• Bevist praktiske og erfaringsmæssige læringsmetoder og værktøjer

• Mulighed for at få en praktikplads i slutningen af ​​programmet

• Partnerskab mellem to prestigefyldte uddannelsesinstitutioner ( GEMA Business School og Saint Joseph's University)

Programfaser

Fase 1: november / december (roma)

Fase 2: januar / april (valgmulighed 1) - januar / august (valgmulighed 2) (Philadelphia)

Fase 3: Maj / december (valgmulighed 1) - september / marts (valgmulighed 2) (Italien)

FASE A

  • GEMA - Rom (Italien) - 2 måneder
  • INDHOLD: Grundlæggende om markedsføring og grundlag

FASE B

  • SJU - Philadelphia (USA)
  • Mulighed 1 - 3,5 måneder
    • INDHOLD: International Marketing - Sociale medier og organisation - Strategisk forandring og lederskab - Innovation og design Tænkning - Samarbejde og konflikt i internationale hold
  • Mulighed 2 - 7 måneder
  • INDHOLD: Samme emner ovenfor, med et yderligere aktivt læringsmodul bestående af opgaver, projektværker og erfaringer med henblik på at udvikle praktiske færdigheder.

FASE C

  • Virksomheder og organisationer - Italien - 3/6 måneder
  • Praktikophold i virksomheder og organisation, der hovedsagelig er placeret i Italien, hvor den studerende kan gennemføre det, der lærtes under mesteroplevelsen. Hver studerende vil blive tilbudt chancen for at være kandidat i en 3/6 måneders periode
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

For more than 35 years, GEMA Business School has developed high-level management training courses for people and organizations national and internatioal level. With its wide array of postgraduate Mast ... Læs mere

For more than 35 years, GEMA Business School has developed high-level management training courses for people and organizations national and internatioal level. With its wide array of postgraduate Master’s degrees, Executive programmes for entrepreneursand managers, Corporate programmes for public and private enterprises, and international certification courses in human resources, marketing, and project management, also held. Minimer