Master i læreruddannelse obligatorisk ungdomsuddannelse, sekundær uddannelse, erhvervsuddannelse og sprogundervisning

Generelt

Program beskrivelse

Den universitetscenter masteruddannelse i læreruddannelse i obligatoriske Secondary Education, Erhvervsuddannelse og sprog Uddannelse af University of La Laguna og Las Palmas, der giver indehaveren ret til at udøve erhvervsmæssig virksomhed i henhold til bekendtgørelse EDU / 3498/2011, af 16. december, om ændring af bekendtgørelse ECI / 3858/2007 af 27. december, som fastlægger de krav til kontrol af officielle universitetsgrader, der kvalificerer til udøvelse af erhvervet som professor i uddannelse Obligatorisk og gymnasiet, Erhvervsuddannelse og sprog Education.

Begrundelse titel

Den universitetscenter masteruddannelse i læreruddannelse i obligatoriske Secondary Education, Erhvervsuddannelse og sprog Uddannelse af University of La Laguna og Las Palmas, aktivere for udøvelsen af ​​erhvervet som professor i obligatoriske Secondary Education, Training professionel Sprog Uddannelse, Kunst og sport.

Centrene er ansvarlige for kurser, der fører til titlen er universiteterne i La Laguna og Las Palmas de Gran Canaria gennem respektive centre Faculty of Education og fakultetet af læreruddannelsens, er den koordinator University University of La Laguna.

rapporten verifikation præsenteres efter at muligheden for at reducere specialiteter, der havde færre studerende siden 2009 til i dag, samt den nødvendige tilpasning heraf til bekendtgørelse om begrænsning af Pædagogisk Udviklings. Vi har også taget hensyn til de institutionelle retningslinjer for både universiteter, efter selvevaluering gennemføres hvert akademiske år samt anbefalingerne fra ANECA om denne Mester.

Profil indrejse og udrejse

Ideel studerende profil

Ville være ønskeligt, at de kommende studerende på universitetet Master Teacher Training i Secondary Education, Studentereksamen, Erhvervsuddannelse og sprog undervisning, universiteter i La Laguna og Las Palmas, havde følgende personlige og faglige egenskaber:

  • Interessen for uddannelse generelt.
  • stor og præcis ordforråd, let udtryk og god forståelse.
  • Ease sociale relationer.
  • Intuition og observation færdigheder.
  • Ansvarsfølelse og interesse i pædagogisk arbejde.
  • Evne til at analysere og forstå andres adfærd.
  • Kapacitet til abstraktion og forståelse.
  • Renter og bekymring for de sociale, kunstneriske og kulturelle anliggender.
  • Udholdenhed, disciplin og ansvar på arbejdspladsen.
  • Kapacitet til teamwork.
  • God disposition for kreativitet.
  • verbal flydeevne, kommunikation og relation.

ph.d.-profil

Denne Master togene og i overensstemmelse med bestemmelserne i den organiske lov 2/2006 af 3. maj om uddannelse (LOE), der kræves for at undervise i niveauer og stadier af ungdomsuddannelserne, samt Grad, ingeniør eller arkitekt eller tilsvarende grad certifikat, den læreruddannelse kandidatniveau.

MÅL

Føreren undersøgelser med henblik på erhvervelse af de studerende på videregående uddannelse, specialiseret eller tværfaglig orienteret akademisk eller faglig specialisering eller fremme en introduktion til forskning opgaver som fastsat i artikel 10.1 i Real dekret 1393/2007 af 29. oktober.

Det overordnede formål med denne masteruddannelse i læreruddannelse i obligatoriske Secondary Education, erhvervsuddannelse og sprogundervisning ved universiteterne i La Laguna og Las Palmas, er at give lærere i Secondary Education, Studentereksamen, erhvervsuddannelse og Sprog undervisning, kunst og sport undervisning og didaktisk nødvendigt og obligatorisk uddannelse for udøvelsen af ​​lærergerningen i overensstemmelse med bestemmelserne i den organiske lov 2/2006 af uddannelse og bekendtgørelse 3858/2007 af 2. december med.

Kompetencer

grundlæggende

  • CB6 - viden og forståelse, der danner grundlag eller mulighed for originalitet i udvikling og / eller anvendelse af idéer, ofte i en forskningssammenhæng.
  • CB7 - At de studerende kan anvende deres viden og deres evne til at løse problemer i nye eller ukendte miljøer inden bredere (eller tværfaglige) sammenhænge relateret til deres fagområde.
  • CB8 - At de studerende er i stand til at integrere viden og håndtere kompleksitet, og formulere domme på grundlag af oplysninger, der var ufuldstændige eller begrænset, indeholder overvejelser om sociale og etiske ansvar i forbindelse med anvendelsen af ​​deres viden og domme.
  • CB9 - At de studerende kan kommunikere deres konklusioner og den viden og rationale grundlag for at tage specialister og ikke-specialister på en klar og utvetydig måde.
  • CB10 - Studerende skal besidde de læring færdigheder, der sætter dem i stand til at fortsætte med at studere på en måde, der vil være stort set selvstyret eller autonome.

Generelt

  • G1 - tilegne sig viden om de funktioner, der karakteriserer professor i Secondary Education, Studentereksamen, Erhvervsuddannelse og sprogundervisning.
  • G2 - Være i stand til at programmere, udvikle og evaluere den pædagogiske proces med undervisning og læring knyttet til det niveau og sammenhæng, hvori den udvikler sig.
  • G3 - Team arbejde på en koordineret måde i undervisningen opgave i tutorial og projektdeltagelse og læring.
  • G4 - At udvikle holdninger aktiv deltagelse i procesforbedring og innovation, samt forbedre pædagogisk reaktion på studerende mangfoldighed.
  • G5 - Erhverve holdninger til uddannelse af personale og løbende opdatering og mastering nye færdigheder.
  • G6 - Tilegne grundlæggende strategier i forbindelse med innovation og introduktion til uddannelsesforskning.

Specifik

  • CEOE1 - 1. Kend Psykoedukativ karakteristika for de studerende til at evaluere og udstede rapporter, der kræves.
  • CEOE2 - 2. Kend de foranstaltninger af opmærksomhed på mangfoldighed, der kan træffes for at gøre den nødvendige rådgivning i hvert enkelt tilfælde.
  • CEOE3 - 3. Analysere organisation og drift af centret til at koordinere orientering, personlige, akademiske og faglige studerende i samarbejde med medlemmer af skolens fællesskab.
  • CEOE4 - 4. Udvikle de færdigheder og teknikker, der er nødvendige til korrekt rådgive familier om processen med udvikling og læring af deres børn.
  • CEOE5 - 5. Identificer offentlige serviceydelser og lokale organisationer, hvormed den kan samarbejde og fremme centrum og planen i samarbejde med ledelsen, de nødvendige foranstaltninger for større opmærksomhed af studerende.
  • CE1 - Kend læseplanerne indhold af spørgsmål vedrørende den relevante undervisning specialisering og kroppen af ​​didaktisk viden omkring undervisning og respektive læring og re-uddybe i lærevillige og nyttig viden for udøvelsen af ​​lovregulerede erhverv Professor i Obligatorisk Ungdomsuddannelse, Erhvervsuddannelse og sprogundervisning.
  • CE2 - demonstrere evne til at planlægge, udvikle og evaluere undervisning og læring styrke pædagogiske processer, som letter erhvervelsen af ​​kompetencer de respektive lære, baseret på niveauet og forudgående uddannelse af studerende og vejlede dem begge individuelt og i samarbejde med andre lærere og
  • center fagfolk.
  • CE3 - demonstrere der er i stand til at søge, opnå, proces og formidle information (oral, trykt, audiovisuelt, digital eller MMS), omdanne det til viden og anvende den i undervisning og læring i deres egen specialisering, der indsendes materialer.
  • EF 4 - demonstrere evne til at realisere den læseplan, der vil blive implanteret i en skole, der deltager i den kollektive planlægning og udvikling af de samme grupper både undervisningsmetoder og tilpasser til mangfoldigheden af ​​studerende.
  • CE5 - Udvikling læringsrum med særlig vægt på egenkapitalen, følelsesmæssig uddannelse og værdier, lige rettigheder og muligheder for mænd og kvinder, folkeoplysning og respekt for menneskerettighederne, der letter livet i samfundet, beslutning gør og opbygge en bæredygtig fremtid.
  • CE6 - Tilegne strategier for at tilskynde studerende indsats og fremme deres evne til at lære af ham selv og andre, og udvikle tænkning og beslutningstagning for at lette autonomi, tillid og personligt initiativ.
  • EF7 - Kend processerne for interaktion og kommunikation i klasseværelset, mastering færdigheder og pædagogiske færdigheder, der er nødvendige for at fremme læring og sameksistens i klasseværelset og behandle spørgsmål om disciplin og konfliktløsning.
  • EC8 - Udvikle formelle aktiviteter og ikke-formel til at hjælpe med at gøre centret et sted for deltagelse og kultur i det miljø, hvor det er placeret ved funktioner mentorordninger og vejledende studerende i et samarbejde og koordineret måde, samt deltagelse i evaluering, forskning og innovation i undervisnings- og læreprocesser, der finder sted i skolerne.
  • EF9 - Kend reglerne og institutionelle organisering af uddannelsessystemerne og modeller af kvalitetsforbedringer med ansøgning til skoler.
  • C910 - Analysere de historiske karakteristika lærerstanden, dens særlige egenskaber i Canary aktuelle situation, perspektiver og interaktion med den sociale virkelighed i tiden.
  • CE11 - Informere og rådgive familier om processen med undervisning og læring og om personlig, faglig og professionel vejledning af deres børn.

Vejledning og vejledning

Den universitetscenter Master tildeler en vejleder til hver elev til at tjene som benchmark og permanent orientering. Underviserne i denne Masters vil være den faglige vejledere speciale, så de studerende har fra begyndelsen, med støtte og vejledning af den person, der også vil guide dem i færd med at anvende alt, hvad jeg har lært at øve og på arbejdspladsen speciale. Arbejdet i projektet kombinerer reducerede planlagte møder med studerende (omkring 15), med personlige interview planlagte eller studerende efterspørgsel.

Den vejledning Planen er ansvarlig for at fremme opnåelsen af ​​en række centrale mål såsom integration og inddragelse af studerende i centrum, i selve Mester og på området for arbejdsstrategier og væsentlige ressourcer for succes i deres undersøgelser og støtte til den studerende gå indstillingen deres egen faglige projekt.

eksterne praksis

Praksis har til formål at opnå acercamiendo studerende til at praktisere. Til dette de er udstyret med en ledelsesstruktur, der er angivet i samarbejdsaftalen med Undervisningsministeriet for De Kanariske Øer tilbyder skoler nødvendig for at gennemføre en sådan praksis. Det letter også posten som koordinerende center, en vejleder for hver 2 eller 3 studerende og ansatte vogtere, der er involveret i overførslen af ​​den strukturelle og driftscenter idiosynkrasi. Universitetet bidrager til at koordinere med de ansvarlige for skoler akademisk vejleder.

Med hensyn til indholdet af den praksis, vi kan nævnes:

  1. forberedelse Seminar og opfølgning bestående af virtuelle og overvågning praksis sessioner, hvor hver studerende deler med kammerater og fakultet vejleder (akademisk vejleder) deres erfaringer práctica.En Arbejdsgruppen sessioner og reflektere over holdninger, værdier og forholdet færdigheder personale, der er nødvendige til professionel ydeevne. Fakultetet vejleder varetager forespørgsler eller spørgsmål, der måtte opstå fra dem til eleverne på relevant faglig adfærd. På alle tidspunkter det gør særlig henvisning til de værdier og etiske normer, der bør være vejledende for praksis af al faglig uddannelse. Disse seminarer i tilstrækkelig grad udarbejdet af akademiske vejledere, så de kan rettes aspekter (fase praksis) observation og intervention (anden fase praksis) og for at afklare tvivl om kriterier for og indholdet evaluering, der bør bestå Memory praksis.
  2. Praksis undersøgelsesudvalg og intervention. Disse aktiviteter vil blive overvåget af faglig vejleder, der guider indlæringen af ​​hver enkelt elev i samarbejde med universitetet fakultet vejleder (faglig vejleder). Der vil være en første fase af integrationen af ​​de studerende i centrum, at gøre dig fortrolig med uddannelsesinstitutionerne og modtage de første instruktioner i relation til skolens organisation, generel programmering, evalueringssystem, blandt andre, og planlagt af vejleder akademiske og faglige , interventionsprisen fase.
  3. Evalueringen (sessioner), der involverer alle involverede. Der vil være selvevaluering, vurdering af den professionelle vejleder, vejleder samarbejdspartner og akademisk vejleder.

Kandidatspeciale

Det er en selvstændig, individuelt arbejde skal være relateret til deres valgte demonstrerer den studerende, der ved hvordan man laver et forslag til intervention, innovation eller forskning på dette område.

At Work vil det være indlysende, at have nået de foreslåede beføjelser i titlen og præsenteres i det format, som centret.

Du bliver nødt til at være ordentligt forberedt, med alle afsnit i en videnskabelig rapport, herunder resumé på et andet sprog (engelsk) eller i tilfælde af specifikke specialiteter og sprog, på det sprog, deres speciale.

Eksponering og forsvar i retten vil være en del af demonstrationen af ​​modenhed og kompetenceudvikling.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Læs mere

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Minimer
Santa Cruz de Tenerife