Master i Marketing

Generelt

Program beskrivelse

Undersøg i centrum af marketing

De bedste marketingfolk beviser sig selv, hvor det betyder noget: i hjertet af erhvervslivet. Det er her din kandidatuddannelse i marketing ved Vrije Universiteit Amsterdam begynder.

Hver af dine syv kurser starter med en briefing hos en førende national eller international organisation - som Heineken, Microsoft, SuitSupply, FrieslandCampina og TUI. Disse globale mærker præsenterer deres aktuelle udfordringer og beder dig om at levere en løsning.

Som et team vil du tackle de mest presserende problemer i dag. Hvordan kan Microsoft Office 365 konkurrere, når næsten alle bruger en gratis service som Google Docs? Hvilken salgs- og produktstrategi skal FrieslandCampina vedtage for sit Chocomel-mærke i Frankrig, Tyskland og Kina - markeder, hvor chokoladedrikke opfattes meget forskelligt?

Få fat på de virkelige problemer

Du får den avancerede viden og marketingteori, du har brug for, for at gøre en reel forskel inden for markedsføring. Du bliver undervist af de allerbedste: førende eksperter, der udgiver i de mest prestigefyldte internationale marketingtidsskrifter. De hjælper dig med at finde din egen måde i branding-verdenen

Bliv en specialist, en kritisk tænker med dit eget sind og de akademiske færdigheder for at få fat på komplekse problemer. Lær at arbejde effektivt i et team, give inspirerende præsentationer og frem for alt at udvikle ivrige observationsstyrker: evnen til at se, hvad der virkelig foregår i en virksomhed og kortlægge præcist, hvad der skal gøres. Det er, hvad VU Amsterdam kalder "Ser videre".

Studieprogram

Uddannelsen består af obligatoriske og valgfrie kurser, et projekt og afsluttes med en speciale.

Markedsstrategi
Effektiv markedsføringsstrategi fører til en bæredygtig konkurrencefordel. Udforsk, hvordan man skaber værdi, brand og forholdsandel for at skabe det største økonomiske afkast. Diskuter avanceret viden om markedsorientering, innovation, branding, kundeloyalitet og kunders levetid.

Forbrugermarkedsføring
At kende kunden er nøglen til succes på markedet. Forstå og løse forbrugermarkedsføringsproblemer ved at anvende forbrugeradfærd og psykologi teori.

Kunde- og marketinganalyse
Gør dig bekendt med de grundlæggende og avancerede tilgange til marketingbeslutning for at indsamle, analysere og handle på kundeinformation.
Lær at arbejde med forskellige typer kundeoplysningsdata og få streng viden om dataanalyseteknikkerne til løsning af fremtrædende spørgsmål om kundeinformation.

Detailstyring og e-handel
Detailhandelens verden - online og offline - har aldrig været så udfordrende. Forstå og løse offline og online detailproblemer ved at anvende forbrugernes shoppingadfærd og detailstyringsteorier.
Diskuter grundlæggende detailkoncepter, browseadfærd, butik og webstedsadministration og mere. Og gå ind i fremtiden ved at se på detailhandel i 2020.

Digital marketing
Verden bliver mere digital hver dag. Fang med de nyeste teorier om digital forbrugeradfærd og psykologi, digital markedsføringsstrategi, den digitale marketing mix, strategisk digital og multikanal kommunikation og digital relation management.

International produktstyring
Anvend salgs- og produktstyringsteorier effektivt for at forstå markedsføringsproblemer i det virkelige liv og designe bedre markedsbaserede produktstrategier. Fokus på temaer som produktbeslutninger, markedsføring, prisbeslutninger, salgsfremmende kampagner, kommunikationsbeslutninger og styring af kunder.

Branding og reklame
Hvordan bygger man et brand? Diskuter litteratur om brandstrategi og -styring, brandrelateret forbrugeradfærd og fokus på emner som intern branding og brand positionering, equity, extensions, kommunikation og community.

Undersøgelsesforskning i tværkulturel kontekst
Forstå, hvorfor folk i forskellige lande er mindre eller mere villige til for eksempel at købe produkter eller værdsætte reklamebeskeder. Anvende tværkulturelle rammer for at forstå og løse internationale markedsføringsproblemer i virkeligheden og få en kritisk forståelse af udfordringerne i forskning på tværs af kulturelle undersøgelser.

Eksperimentel forskning
Hvilke koncepter og værktøjer har du brug for til planlægning og design af laboratorieeksperimenter og til indsamling og analyse af adfærdsdata? Lær at skabe konceptuelle og statistiske hypoteser om forholdet mellem uafhængige og afhængige variabler.

Big Data Analytics ved hjælp af geografiske informationssystemer
Rumlig (markeds) information er vigtig for mange strategiske og operationelle markedsføringsbeslutninger som sortimentplanlægning eller mikromarkedsføring, lokaliseringsplanlægning og direkte marketing / CRM. Geografiske informationssystemer (GIS) er et vigtigt redskab til udførelse af sådanne analyser.

Management Integration Project
Anvend din viden om markedsføringsstrategi og forbrugermarkedsføring på en række virkelige forretningssager, der er præsenteret for dig af fagfolk.

Karriereudsigter

Undrer du dig over, hvad dit karrierepotentiale kan være efter eksamen? En Master of Science i Marketing ved VU Amsterdam åbner mange forskellige karrieremuligheder *:

  • Mange bachelorstuderende mener, at markedsføring hovedsageligt tjener den kreative industri og brancher relateret til kommunikationstjenester. Imidlertid kommer mange af vores alumner til at arbejde inden for hurtig bevægende forbrugsvarer, konsulentvirksomhed og banksektorer.
    - De fleste alumner er aktive i ledelsespositioner, der går fra ledelsestrainage til brand -, konto -, proces -, produkt -, projekt - og generel ledelse. Endvidere er vores alumnepopulation også godt repræsenteret af stillinger inden for rådgivning (f.eks. Dataanalytiker, intelligenschef, forskningskonsulent og salg

    * Kilde: LinkedIn, gruppe “ VU Marketing Alumni ”.

    Hvorfor VU Amsterdam ?

    Mere end en kandidatgrad
    Digital, bæredygtig og mangfoldig - dette universitet omfatter de moderne verdens centrale temaer med henblik på at skabe en bedre fremtid. Du vil føle dig hjemme med fordelene ved vores campusuniversitet og vores dedikerede medarbejders personlige tilgang. Find inspiration i vores internationale omgivelser og den kosmopolitiske brummer fra Amsterdam. Arbejder du med forskellige teams til hvert kursus, lærer du hurtigt studerende fra mange forskellige lande og baggrunde.

    I løbet af dine studier vil du modtage al den støtte og karrierevejledning, du har brug for for at blive mesteren i din egen skæbne. Nedtællingen til din fremtid begynder her; om et år vil du være, hvor du vil være, som professionel og som individ. Du skal studere med en førsteklasses grad og få et stærkt alumninetværk, forstærket af interessante begivenheder og mesterklasser, vi arrangerer hvert år. Når alt kommer til alt er en af nøglerne til markedsføring at tage sig af dit personlige brand!

    Adgangskrav

    Vi byder velkommen og ser efter motiverede og ambitiøse holdspillere, der aktivt udvikler sig selv og er opmærksomme på deres position og rolle i samfundet. For at få succes med dette program har du brug for et solidt fagligt grundlag i for eksempel erhvervsøkonomi, forretningsadministration, kommunikationsvidenskab eller psykologi med et antal markedsføringsspecifikke kurser i dit program. I betragtning af vigtigheden af mangfoldighed i perspektiver i vores program opfordres også studerende med anden baggrund kraftigt til at overveje dette program, forudsat at de har et tilstrækkeligt fundament i marketing og i statistik.

    Adgangskrav
    For at få adgang til vores kandidatuddannelse skal du mindst have en bachelorgrad fra et akkrediteret forskningsuniversitet, herunder mindst tre fulde års akademiske studier på mindst 180 EC eller tilsvarende. Vi kræver ikke en GRE eller GMAT test score.


    Du skal have gennemført kurser og studeret litteratur relateret til kernen i dette program, bestående af a) mindst 18 EC i kursusarbejde om Marketing og Forbrugeradfærd, og b) mindst 12 EC relateret til statistik (til et niveau af at være i stand til at bruge teknikker såsom (multiple) regression, ANOVA og faktoranalyse). Vi forventer, at de studerende forstår den underliggende intuition såvel som anvendelsen af disse metoder i marketingundersøgelser. Statistik i masteren bygger på dette niveau, der dækker mere avancerede teknikker som MANOVA, Logistic Regression og Conjoint Analyse

    Engelsk sprogfærdighed
    Optagelseskomitéen ønsker at understrege programmets intensitet: læsning af videnskabelige artikler og skrivning af artikler vil være en vigtig del, alt sammen i et meget højt tempo. Dine engelsksprogede færdigheder, både mundtlige og skriftlige, er ekstremt vigtige i dette program. Da du ofte skal kommunikere med dine medstuderende, og du vil samarbejde med og for internationale virksomheder.


    VU Amsterdam kræver, at alle ansøgere tager en engelsk test. Du kan allerede søge online uden at have testresultaterne. Vi råder dig til at planlægge en testdato så hurtigt som muligt. Nedenfor finder du de minimale engelske testresultater for programmet:

    IELTS (akademisk):
    • Minimum generel score 7,0
    • Minimum score, der taler 7,0
    • Mindste score lytning 7,0
    • Minimum score skrivning 7,0
    • Mindstescore 7,0

    TOEFL:
    • Papirbaseret test 600
    • Internetbaseret test 100

    Cambridge engelsk:
    • Cambridge-kvalifikationseksamen A, B, C
    • Cambridge Advanced Exam A, B, C
    Vrije Universiteit Amsterdam tilbyder TOEFL ITP engelsksproget færdighedstest. Testen tilbydes af VU Taalloket. Du kan finde mere information og registrere dig til denne test på www.taalloket.nl.

    Se siden med sprogkrav for de generelle krav til den engelsksprogede test.

    Anvendelsesprocedure

    Hvis du har læst adgangskravene og føler, at du er berettiget til optagelse, skal du tage følgende skridt for at indsende din ansøgning. Bemærk, at den indledende ansøgningsprocedure er fuldt online og at der kræves scanninger af dine relevante dokumenter. Du kan allerede ansøge online uden at have afsluttet din bachelorgrad. Efter optagelse har du indtil 31. august til at sende et bevis for eksamen på posten.

    Trin 1: Forbered dokumenter og anvend online
    Forbered venligst følgende dokumenter, og arranger betaling af det ikke-refunderbare ansøgningsgebyr på € 100. Du kan finde en mere detaljeret forklaring af hvert dokument på applikationssiden. Alle dokumenter skal leveres på engelsk og helst i. PDF-format.

    • Kopi af dit gyldige pas eller ID (kun for EU-borgere)
    • Curriculum vitae
    • Motivations brev
    • Udskrift af optegnelser
    • En beskrivelse af de relevante kurser, du har taget i løbet af din tidligere videregående uddannelse, med den primære litteratur brugt til disse kurser. Du kan bruge dette format.
    • Speciale (eller et andet eksempel på akademisk skrivning). Hvis din afhandling ikke blev skrevet på engelsk, bedes du indsende originalen med et tilføjet resumé på ca. 3 sider på engelsk.

    Når du har forberedt de krævede dokumenter, skal du følge online-ansøgningsproceduren. Når du har afsluttet ansøgningen, vil vores internationale studentrådgivere kontakte dig via e-mail. Se applikationssiden for at se, hvilken ansøgningsfrist der gælder for dig.

    Trin 2: Afventer beslutning om optagelse
    Efter indsendelse af din komplette ansøgning vil Admission Board gennemgå alle dine dokumenter for at vurdere, om du er berettiget. Generelt kan vi informere studerende om optagelsesbeslutningen inden for 4 uger. Omkring frister kan dette tage en smule forsinkelse, så vi anbefaler altid at ansøge så hurtigt som muligt. Hvis du er optaget, modtager du dit brev med betinget optagelse via e-mail. Derefter kan du begynde at planlægge din flytning til Amsterdam!

    Trin 3: Færdiggør din tilmelding og flyt til Amsterdam!
    Sørg for at afslutte din tilmelding som studerende inden programmets start. Her på vores hjemmeside finder du en forklaring på alle ting, der skal arrangeres efter optagelse. Når alle tilmeldingskrav er opfyldt, er du klar til at starte dit program på Vrije Universiteit Amsterdam !

    Optagelse via premaster-program

    Alle internationale studerende skal først ansøge om MSc-programmet efter eget valg. Hvis du ikke opfylder adgangskravene direkte, kan du få adgang efter afsluttet premaster-program.

    Premaster-programmet er et mangelprogram, der giver den nødvendige viden og færdigheder til at forberede dig til dette kandidatuddannelse. Det er et program på 30 ECTS, der tilbydes i andet semester, fra februar til juli. Indholdsdetaljer for de tilbudte premierer kan findes her.

    Adgangskrav til premaster-programmet

    • Du har en bachelorgrad fra et ikke-hollandsk universitet eller fra et ikke-hollandsk universitet for anvendt videnskab.
    • Du har en kombineret score på mindst 550 for delene Verbal og kvantitativ (GMAT). Bemærk også følgende:
      • Resultatet må ikke være ældre end to år, talt fra 1. februar
      • Resultaterne af den integrerede begrundelse og vurdering af analytisk skrivning tæller ikke med til optagelse
      • Du kan bruge en graduate Record Examinations-score (GRE) for delene Verbal og Quantitative for at opfylde GMAT-kravet. For at konvertere din GRE-score til dens GMAT-ækvivalent skal du bruge GRE-sammenligningsværktøjet
    • Du kan demonstrere tilstrækkelig engelskfærdighed ved at overholde kravene ovenfor

    Mere information om kravene, herunder GMAT-præparater, findes på det centrale premasterwebsted.

    Frister og ansøgning
    Programmet starter 1. februar. På grund af fristerne for visumsøgning skal ikke-EU-borgere have afsluttet deres ansøgning inden den 1. november. EU-borgere kan afslutte deres ansøgning indtil 31. januar.

    Bemærk: Når du ansøger, kan du finde foruddannelsesprogrammet i Studielink efter at have valgt "Type studietilbud: Bachelor- eller andre ikke-masterprogrammer".

    Oversigt Marketing.

    • Undervisningssprog: Engelsk
    • Varighed: 1 år
    • Ansøgningsfrist: 1. juni for hollandske og EU-studerende. 1. april for ikke-EU-studerende.
    • Startdato: 1. september
    • Studietype: Heltid
    • Spezialiseringer: Digital marketing, branding
    • Interesseområde: økonomi, forretning og jura
Senest opdateret Okt 2019

Om skolen

Vrije Universiteit Amsterdam is an internationally renowned research university founded in 1880. The university offers over 150 English taught programmes at Bachelor’s, Master’s and PhD level to 23,00 ... Læs mere

Vrije Universiteit Amsterdam is an internationally renowned research university founded in 1880. The university offers over 150 English taught programmes at Bachelor’s, Master’s and PhD level to 23,000 students from all over the world. Students and staff of 130 nationalities create a dynamic international academic community. The University distinguishes itself in research and education through four interdisciplinary themes: Human Health and Life Sciences, Science for Sustainability, Connected World and Governance for Society. Minimer