Master International Marketing og Brand Management

Generelt

Program beskrivelse

Master International Marketing og Brand Management studieprogram giver avanceret business, marketing og brand management viden, og udstyrer dig med de rette færdigheder og værktøjer til succesfuldt anvende dine innovative ideer til praksis.

Derudover giver det unikke format og den holistiske, tværfaglige tilgang til studieprogrammet dig mulighed for at udforske nye horisonter og meget aktuelle emner, der gør Master International Marketing og Brand Management til en helt unik oplevelse.

På denne måde udvikler du dig til en ansvarlig marketing- og brand management specialist med bred kulturel forståelse og en stærk personlighed.

Master International Marketing og Brand Management på et overblik

PROGRAM START

September (pre-master: maj)

UNDERVISNINGSSPROG

100% engelsk

VARIGHED

  • 18 måneder (Single Degree)
  • 24 måneder (Dual Degree)

WORKLOAD 90-120 ECTS (afhængig af første grad)

FORMAT Heltid

HØJDEPUNKTER

  • 1 af 6 Internationale Fokuser
  • International Marketing og Brand Management Projects
  • 1 integreret Semester i udlandet eller Dual Degree

ADGANG

  • Første akademiske grad i erhvervslivsstudier (undtagen Pre-Master)
  • fremragende engelsk færdigheder

UDGIFTSBELØB € 24.000

MBS BEST SCHOLARSHIP MBS tilbyder et begrænset antal del stipendier til fremragende kandidater.

Modulstruktur

107778_MA_IM_BM_ModuleStructure.jpgStudieretning

Curriculum for Master International Marketing og Brand Management studieprogram på Munich Business School er baseret på fire søjler:

Kernemoduler giver dig ikke kun et stærkt fundament for international business og management viden og den relevante knowhow til at anvende den til praksis, men de har også en enestående kombination af emner, der går langt ud over indholdet af konventionelle business studier - gør Master International Marketing og Brand Management et unikt studieprogram.

Fokusmoduler er eksklusive til Master International Marketing og Brand Management og er specielt designet til at give dig spændende ekspertviden om, hvordan man forstår, skaber og implementerer marketing- og brandingstrategier, hvordan man styrer integreret marketingkommunikation i et digitaliseret miljø , og meget mere hot-topic ekspertise, som du vil kommandere for at blive en succesfuld specialist inden for marketing og brand management området.

To internationale marketing og brand management projekter udfordrer din færdigheder allerede i dine studier. I samarbejde med dine medstuderende lærer du, hvordan du opretter et start-marketing- og brandingskoncept, og sætter det i praksis, og hvordan man omfang, udfører og leverer et marketing- og branding-projekt bestilt af et virkeligt firma. Det perfekte forberedelse til din karriere som en innovativ, ansvarlig og globalt sindet marketing og brand manager!

Valgfag har forskellige muligheder for yderligere at tilpasse din studieoplevelse på Munich Business School og blive involveret i teknologitendenser, industristendenser, lykke i erhvervslivet og mange andre emner, der gør det muligt at opdage nye perspektiver.

Master International Marketing og Brand Management - Praktiske Projekter

Internationale Marketing og Brand Management Projekter udfordrer din færdigheder allerede i dine studier. I samarbejde med dine medstuderende lærer du, hvordan du opretter et start-marketing- og brandingskoncept, og sætter det i praksis, og hvordan man omfang, udfører og leverer et marketing- og branding-projekt bestilt af et virkeligt firma. Det perfekte forberedelse til din karriere som en innovativ, ansvarlig og globalt sindet marketing og brand manager!

International Focus

Selv om grundlæggende forretningsprincipper gælder overalt, er hvert internationalt marked formet af egne politiske, kulturelle og historiske landskaber. En god del af kursusarbejdet er derfor dedikeret til at udforske internationale markeder, internationale forretningsmetoder og specifikke økonomier, der for øjeblikket påvirker den globale forretning.

Under din kandidatuddannelse ved MBS vælger du et internationalt fokus per semester.

Term 1 (september-december)

  • Virksomhed i Tyskland
  • Erhverv i Kina I
  • Virksomhed i Latinamerika I

Tidsrum 2 (januar-maj)

  • Virksomhed i Europa
  • Erhverv i Kina II
  • Virksomhed i Latinamerika II
  • Virksomhed i USA
  • Virksomhed i Emerging Markets

Master International Marketing og Brand Management - Semester i udlandet og Dual Degree

Semesteret i udlandet på en af MBS's over 60 partneruniversiteter over hele verden vil udgøre en uforglemmelig oplevelse for dig. Ved at tilbringe et semester på et internationalt universitet vil du udvide dine interkulturelle kompetencer og fremmedsprogskendskab og finde venner til livet.

European Business Summer - "Gateway to Germany"

Efter andet semester har internationale studerende mulighed for at besøge sommerskolen i Zagreb School of Economics and Management (ZSEM) i Kroatien. Desuden kan de deltage i et intensivt sprogkursus på tysk samt en karriere- og ansøgningstræning på det tyske arbejdsmarked på MBS (periode: juni til august).

Dual grad

Samarbejdet mellem Munich Business School og berømte internationale universiteter giver dig mulighed for at tjene to forskellige kandidatgrader inden for to år.

Den generelle struktur for Dual Degree-programmerne er to semestre ved MBS plus to semestre ved partnerinstitutionen, efterfulgt af kandidatopgaven.

Senest opdateret Mar 2020

Keystone-stipendium

Oplev de muligheder, vores stipendium kan give dig

Om skolen

Munich Business School, is recognized by U-Multirank 2018 as Germany’s best private university of applied sciences in “Business Studies”, received by Trendence Graduate Barometer 2017 excellent grades ... Læs mere

Munich Business School, is recognized by U-Multirank 2018 as Germany’s best private university of applied sciences in “Business Studies”, received by Trendence Graduate Barometer 2017 excellent grades for internationality and practical relevance and among others, ranked by Trendence Employability Ranking 2016 as 1st amongst all private universities of applied sciences, including all academic subjects across Germany. Minimer