Master of Arts i den tidlige barndom uddannelse

Generelt

Program beskrivelse

Den kandidatuddannelse i 'Early Childhood Education' giver kandidater med en grundig specialisering inden for uddannelse på 3 til 8 årige og hjælper forme deres faglige ekspertise. Kandidatstuderende er udstyret til at vurdere uddannelse teorier og nyere forskning, at engagere sig i deres egen forskning og opnå evnen til at søge en ph.d. kvalifikation. De vil få mulighed for at blive inddraget og tage et kritisk standpunkt i de seneste drøftelser i de tendenser og praksis inden på lokalt og internationalt plan.

Mål & Resultater

Generelle mål

Kurset giver pædagogerne med potentialet i en dyb forståelse og specialisering inden for Early Childhood Education, ved at skabe de rette omstændigheder, der gør det muligt for lærerne at omdefinere deres faglige identitet eller / og har potentiale til at fortsætte deres studier på en ph.d.-niveau .

Specifikke mål

Kurset har til formål at:

  • den omfattende og specialiseret forståelse af teorier og den dybe studier af forskning relateret til området for førskoleundervisning
  • forskning engagement baseret på den aktuelle udvikling og tendenser
  • opfordre de studerende til at tage et kritisk standpunkt og bidrage til diskussioner og praksis på lokalt og internationalt niveau

Learning Outcomes

Ved udgangen af ​​programmet, er studerende forventes at:

  • evaluere og omdefinere i et dialektisk og reflekterende måde deres faglige og forskning identitet og indholdet af Early Childhood Education på lokalt og internationalt plan gennem (a) den fortsatte vækst i deres viden om spørgsmål vedrørende førskoleundervisning på et teoretisk, filosofisk, og praktiske plan (b) en dyb forståelse af den unge barn
  • design, komplet og nuværende lille eller stor målestok uddannelsesforskning som for det meste fokuserer på kvalitative metodiske tilgange
  • styre den daglige praksis som undervisere forskere i forbindelse med en kontinuerlig proces med faglig udvikling
    • få informeret og modtage efteruddannelse om den generelle, specificeret og specialiserede emner af pædagogiske og metodiske tilgange inden for området tidlige barndom uddannelse gennem en bred vifte af kilder.
    • indsamle og analysere data baseret på deres praksis
  • identificere problemer / problemer og anvende / implementere handlingsplaner for løsning af disse problemer og forbedre deres praksis
  • styre deres praksis på en måde, der afspejler
  • være videnskabeligt kvalificeret i spørgsmål vedrørende design, udførelse og kritiske læsninger af uddannelsesforskning
    • evaluere forskningsresultater, som er tilgængelige på skolen eller i andre uddannelsesmæssige sammenhænge ved kritisk læse disse resultater
    • engagere sig i at designe og udføre forskning på et klasseniveau, skoleniveau og / eller i en bredere sammenhæng til formål at besvare specifikke forskningsspørgsmål
  • blive fortrolig med de moderne tendenser i at diskutere grundlæggende spørgsmål i den pædagogiske videnskab i almindelighed og de forskellige uddannelsessystemer videnskaber især gennem prisme af forskellige områder som sociologi, antropologi, historie og sammenlignende uddannelse.
    • realisere og evaluere virkningen, der udsteder på vej ud sociale dimensioner af uddannelse har på deres daglige praksis
  • fortolke viden gennem de historiske, sociale og kulturelle sammenhænge, ​​som er produceret til at generere kritiske fortolkninger og opfattelser vedrørende uddannelse inden for og ud af skolen.
  • konstruere viden, holdninger og færdigheder, der er baseret på en dyb forståelse af teorier om læring og aktuelle spørgsmål i forbindelse med de forskellige kognitive emner og områder af den tidlige middelalder Curriculum men også til deres samlede faglighed i en række / række uddannelsesmæssige sammenhænge / rammer .
    • udvikle omfattende / etapevis planer pædagogiske aktiviteter baseret på de forskellige modeller, stilarter og måder at organisere læring i førskoleundervisning
    • differentiere deres tilgange og deres undervisningsmateriale på en måde, der opfylder behovene i blandet evne klasseværelser
    • designe og implementere uddannelsesaktiviteter ved at være opmærksom på de nuværende epistemologiske og metodiske problemstillinger, der er relateret til hver af dem.
    • udvikle, gennemføre og evaluere programmer inden for forskellige områder af Curriculum med et forsknings perspektiv
    • bidrage til den bredere uddannelsesmæssige liv af den kontekst, hvor de er ansat på en måde, der gør det muligt at kommunikation mellem skole - samfundet og tilbyder autentiske oplevelser til børnene.

Jobmuligheder

Børnehave undervisning og ledelse, Børnepasning i offentlige og private domæner, politikformulering og yderligere forskning.

Senest opdateret Mar 2020

Keystone-stipendium

Oplev de muligheder, vores stipendium kan give dig

Om skolen

European University Cyprus is actively engaged with local, regional and global partners to promote opportunities for long-term strategic research partnerships and innovative programs of study.

European University Cyprus is actively engaged with local, regional and global partners to promote opportunities for long-term strategic research partnerships and innovative programs of study. Minimer