Master of Arts i den tidlige barndom uddannelse
European University Cyprus
Nøgleinformation
Campus placering
Nicosia, Cypern
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk,
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
18 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Den kandidatuddannelse i 'Early Childhood Education' giver kandidater med en grundig specialisering inden for uddannelse på 3 til 8 årige og hjælper forme deres faglige ekspertise. Kandidatstuderende er udstyret til at vurdere uddannelse teorier og nyere forskning, at engagere sig i deres egen forskning og opnå evnen til at søge en ph.d. kvalifikation. De vil få mulighed for at blive inddraget og tage et kritisk standpunkt i de seneste drøftelser i de tendenser og praksis inden på lokalt og internationalt plan.
Mål & Resultater
Generelle mål
Kurset giver pædagogerne med potentialet i en dyb forståelse og specialisering inden for Early Childhood Education, ved at skabe de rette omstændigheder, der gør det muligt for lærerne at omdefinere deres faglige identitet eller / og har potentiale til at fortsætte deres studier på en ph.d.-niveau .
Specifikke mål
Kurset har til formål at:
- den omfattende og specialiseret forståelse af teorier og den dybe studier af forskning relateret til området for førskoleundervisning
- forskning engagement baseret på den aktuelle udvikling og tendenser
- opfordre de studerende til at tage et kritisk standpunkt og bidrage til diskussioner og praksis på lokalt og internationalt niveau
Learning Outcomes
Ved udgangen af programmet, er studerende forventes at:
- evaluere og omdefinere i et dialektisk og reflekterende måde deres faglige og forskning identitet og indholdet af Early Childhood Education på lokalt og internationalt plan gennem (a) den fortsatte vækst i deres viden om spørgsmål vedrørende førskoleundervisning på et teoretisk, filosofisk, og praktiske plan (b) en dyb forståelse af den unge barn
- design, komplet og nuværende lille eller stor målestok uddannelsesforskning som for det meste fokuserer på kvalitative metodiske tilgange
- styre den daglige praksis som undervisere forskere i forbindelse med en kontinuerlig proces med faglig udvikling
- få informeret og modtage efteruddannelse om den generelle, specificeret og specialiserede emner af pædagogiske og metodiske tilgange inden for området tidlige barndom uddannelse gennem en bred vifte af kilder.
- indsamle og analysere data baseret på deres praksis
- identificere problemer / problemer og anvende / implementere handlingsplaner for løsning af disse problemer og forbedre deres praksis
- styre deres praksis på en måde, der afspejler
- være videnskabeligt kvalificeret i spørgsmål vedrørende design, udførelse og kritiske læsninger af uddannelsesforskning
- evaluere forskningsresultater, som er tilgængelige på skolen eller i andre uddannelsesmæssige sammenhænge ved kritisk læse disse resultater
- engagere sig i at designe og udføre forskning på et klasseniveau, skoleniveau og / eller i en bredere sammenhæng til formål at besvare specifikke forskningsspørgsmål
- blive fortrolig med de moderne tendenser i at diskutere grundlæggende spørgsmål i den pædagogiske videnskab i almindelighed og de forskellige uddannelsessystemer videnskaber især gennem prisme af forskellige områder som sociologi, antropologi, historie og sammenlignende uddannelse.
- realisere og evaluere virkningen, der udsteder på vej ud sociale dimensioner af uddannelse har på deres daglige praksis
- fortolke viden gennem de historiske, sociale og kulturelle sammenhænge, som er produceret til at generere kritiske fortolkninger og opfattelser vedrørende uddannelse inden for og ud af skolen.
- konstruere viden, holdninger og færdigheder, der er baseret på en dyb forståelse af teorier om læring og aktuelle spørgsmål i forbindelse med de forskellige kognitive emner og områder af den tidlige middelalder Curriculum men også til deres samlede faglighed i en række / række uddannelsesmæssige sammenhænge / rammer .
- udvikle omfattende / etapevis planer pædagogiske aktiviteter baseret på de forskellige modeller, stilarter og måder at organisere læring i førskoleundervisning
- differentiere deres tilgange og deres undervisningsmateriale på en måde, der opfylder behovene i blandet evne klasseværelser
- designe og implementere uddannelsesaktiviteter ved at være opmærksom på de nuværende epistemologiske og metodiske problemstillinger, der er relateret til hver af dem.
- udvikle, gennemføre og evaluere programmer inden for forskellige områder af Curriculum med et forsknings perspektiv
- bidrage til den bredere uddannelsesmæssige liv af den kontekst, hvor de er ansat på en måde, der gør det muligt at kommunikation mellem skole - samfundet og tilbyder autentiske oplevelser til børnene.
Jobmuligheder
Børnehave undervisning og ledelse, Børnepasning i offentlige og private domæner, politikformulering og yderligere forskning.