Master of Science i Marketing

Generelt

4 tilgængelige placeringer
Læs mere om dette studie på uddannelsens hjemmeside

Program beskrivelse

Organisationer søger i dag talent, der forstår, hvordan globale tendenser, såsom digitalisering, globalisering og cirkulær økonomi, påvirker deres kernevirksomhed, strategi og brand. Kandidatuddannelsen i marketing forbereder de studerende til at møde disse udfordringer og giver dem færdigheder og viden til at drive et globalt marked og kundestrategi. Som et resultat er kandidater veludstyrede med at bringe kunde- og markedsindsigt i strategisk beslutningstagning for virksomheder, der konkurrerer på globale markeder.

Studiens mål

Markeder er blevet virkelig globale, og digitaliseringen fremskynder den globale strøm af produkter og tjenester yderligere og bryder hindringerne for markedsadgang. Digitale teknologier revolutionerer også måderne, hvorpå organisationer interagerer med kunderne og identificerer kundernes behov. Organisationer skal således omfavne kundecentricitet og se markedsføring som et strategisk imperativ. Kandidater i marketing har:

  • Et kundecentrisk syn på virksomheden. Kandidater får en dyb forståelse af kundeadfærd og forbrugerkultur som helhed.
  • En strategisk tilgang
  • Kreative problemløsningsevner. Kandidater nærmer sig forretningsmæssige og samfundsmæssige udfordringer fra et menneskeligt perspektiv og er i stand til at præsentere ideer til at tackle dem.
  • Evne til at udnytte teknologien. Kandidater besidder et stærkt analytisk dygtighed og forståelse af, hvordan teknologi kan hjælpe med at identificere kundebehov og forbedre markedsføringsrelaterede forretningsprocesser.
  • Et stærkt sæt af forskningsevner. Kandidater bruger metodologiske værktøjer og anvender akademisk forskningslitteratur inden for markedsføring.

Efter kandidatuddannelsen fra Marketing-programmet er kandidater i stand til at styre, udvikle og lede den strategiske marketingindsats fra globale organisationer.

Stipend og studieafgift

Undervisningsgebyret er € 15.000 pr. Akademisk år for ikke-EU / EØS-borgere.

Potentielle studerende, der er underlagt undervisningsgebyrer, er berettigede til at ansøge om Aalto University stipendium.

Studerende sprog

Undervisningssproget er engelsk.

Struktur af undersøgelser

Marketing er organiseret af School of Business og omfatter i alt 120 ECTS-point. Det toårige program består af:

  • Programstudier (84 ECTS), inkluderer speciale (30 ECTS)
  • Mindre studier (24 ECTS)
  • Valgfrie studier (12 ECTS)

Studerende har mulighed for at gennemføre mindre studier (24 ECTS) hos en officiel partner i udvekslingsprogrammet på School of Business.

I begyndelsen af deres studier definerer de studerende deres personlige studieplaner (PSP) sammen med en akademisk rådgiver. Det primære formål med PSP er at sikre, at studiet understøtter den studerendes interesser og afsluttes i en logisk rækkefølge.

Personal Study Plan (PSP)

Personal Study Plan (PSP) er et praktisk værktøj til at definere den studerendes egen studiesti, dvs. udarbejde et optimalt udvalg af kurser, tilpasset den studerendes interesser og programkrav. PSP er også et nyttigt værktøj til at følge med i studier. I bedste fald viser det den fase, hvor studerende er med deres studier og sætter konkrete milepæle for dem at følge.

Post-graduate studie muligheder

Graden giver adgang til ph.d.-studier.

Indhold af undersøgelser

Programmet understreger processen med at anvende teori til problemer i den virkelige verden, kombinere analytisk strenghed med praktisk relevans, samt udvikle problemløsnings-, teamwork- og kommunikationsevner. For studerende, der er interesseret i en karriere som forsker, sikrer den akademiske strenghed i programmet, at vores kandidater er godt positioneret til at ansøge om at lede doktorgradsuddannelsesprogrammer over hele verden.

Programmet fokuserer på tre centrale domæner inden for marketing. Denne trevejsstruktur danner kernen i din grad og er obligatorisk for alle, med hvert domæne omfattende et antal specialiseringskurser efter eget valg. Du gennemfører mindst et kursus fra hvert domæne.

kunder

Kurser, der dækker teorier og metoder til udvikling af indsigt om kunder og markeder.

Strategi

Kurser, der dækker teorier og rammer, der fusionerer marketing med strategisk ledelse.

Teknologi

Kurser, der beskæftiger sig med skæringspunktet mellem digitale teknologier, dataanalyse og marketing.

Eksempler på det store kursusudvalg

  • Service forretningsstrategi (6 ECTS)
  • Forbrugerpsykologi (6 ECTS)
  • Forbrugerkultur (6 ECTS)
  • Marketing Analytics (6 ECTS)
  • Digital markedsføring (6 ECTS)
  • Avanceret historiefortælling (6 ECTS)
  • Brand Management (6 ECTS)
  • Mød scenen (6 ECTS)
  • Modemarketing (6 ECTS)
  • Kreativitet i marketing (6 ECTS)

Internationale muligheder

Programmet forbereder de studerende til at forfølge karrierer i internationale virksomheder gennem et multikulturelt studiemiljø, professorer i verdensklasse og universelle læringsresultater. Over tyve procent af vores kandidater i Marketing flytter til udlandet for at få deres nye job. Som en del af deres studier har Marketingstuderende mulighed for at gennemføre et udvekslingssemester ved et af Aalto University mange top-tier partneruniversiteter over hele verden.

Aalto University er internationalt af natur, og byder tusinder af gradstuderende og udvekslingsstuderende fra udlandet hvert år velkommen. Disse studerende tilslutter sig det forskellige Aalto samfund ikke kun gennem studier, men også flere fritidsbegivenheder, aktiviteter og fester omkring campus. Programadministratorer, aktive studerende og studerendes supporttjenester arbejder hårdt for at hjælpe internationale studerende med at integrere sig i den nordiske kultur og byde dem velkommen hjemme i Finland.

Multidisciplinære muligheder

Aalto University er kendt for at bygge bro mellem fag, kunst, teknologi og videnskab. Så tag alle de unikke muligheder, som Aalto multidisciplinære campus tilbyder, ind. Marketingprogrammet fungerer side om side med forskellige studieretninger, der spænder fra regnskab til industriteknik og ledelse til medier og kommunikation.

Aalto University er kendt for at bygge bro mellem fag, kunst, teknologi og videnskab. Den livlige campus og friheden til at vælge valgfag på tværs af universitetet bringer studerende fra forskellige felter under ét tag. Dette spontane tværfaglige miljø gnister nye ideer, der samler entusiaster rundt omkring dem og føder venskaber, netværk og så ofte, startups.

Karrieremuligheder

Jobmarkedet søger talent, der forstår, hvordan globale tendenser som digitalisering, globalisering og cirkulær økonomi påvirker en virksomheds kernevirksomhed, strategi og brand. Således forbereder kandidatuddannelsen i marketing dig til en bred vifte af karrieremuligheder fra marketingrelaterede specialroller til mere generelle positioner samt ledelses-, ekspert- og lederstillinger.

Aalto University har veletablerede karriereydelser, der hjælper dig med at blive ansat i Finland og i udlandet. Aalto studerende har en tendens til at finde gode stillinger med lethed efter deres eksamen. Et aktivt iværksættersamfund er til stede på Aalto , som kan hjælpe som et springbræt til grundlæggelse af din virksomhed. Endelig, hvis en akademisk karriere er af interesse, er kandidatuddannelsen i marketing et godt fundament for ph.d.-studier og post-doc-stillinger.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

At Aalto University, we believe in curiosity and we encourage our students to explore the unknown and do things in a totally new way. We offer the highest level of education in business, art and desig ... Læs mere

At Aalto University, we believe in curiosity and we encourage our students to explore the unknown and do things in a totally new way. We offer the highest level of education in business, art and design, architecture, and technology in Finland. Minimer
Espoo , Helsinki , Pori , Mikkeli + 3 Mere Mindre