Master i Brand Management og Kommunikation (i partnerskab med Landor)

Generelt

3 tilgængelige placeringer

Program beskrivelse

Denne kursus er indeholdt i engelsksprog.

Ledelse, designindstilling, forretningsorientering og strategisk vision er de karakteristiske træk ved masteruddannelsen i Brand Management and Communication. Udvikling af brandprojekter ved IED handler ikke kun om at realisere projekter, det handler om at acceptere en udfordring, observere nutiden, prognostisere tendenser og interagere med de mest interessante internationale virksomheder.

Af denne grund er masteruddannelsen arrangeret i samarbejde med Landor, et af de vigtigste branding agenturer på internationalt plan. Virksomheder som Pomellato, Campari, Ducati, Diesel, KFC, Persol og Lemonsoda, for blot at nævne nogle, vælger at dele deres værdier og ekspertise med IED-studerende for at finde et nyt og tværfagligt synspunkt og sammen at udvikle et strategisk projekt for deres mærke.

Mesteren foregår i to udgaver, den første i november i italiensk og den anden i februar, på engelsk.

Mesteren er organiseret i partnerskab med Landor

Mål - Masteruddannelsen i Brand Management og Kommunikation er rettet mod kandidater i humaniora, samfundsvidenskab, økonomi eller videnskabelige discipliner samt kandidater i kreative discipliner fra designskoler eller fagfolk med mindst to års erfaring inden for branding.

Metode og struktur - Masteruddannelsen skifter frontalforelæsninger, øvelser, casestudier, workshops og projekter realiseret i partnerskab med virksomheder og agenturer og udvikles individuelt eller i grupper. Den didaktiske Pathway er tæt knyttet til den faglige verden takket være samarbejdet mellem partnere og fakultet. Et synergisk team bestående af fagfolk fra de største virksomheder, bureauer og konsulentfirmaer støtter eleverne igennem en intens, interaktiv og mere kompleks studieplan. Studerende udvikler de færdigheder, der er nødvendige for at identificere deres referencemål og dens typiske adfærd. De lærer at definere produkt- og detailstrategier, innovation og markeder for at uddybe brandingstrategier. En omfattende rejse, der tager hensyn til procesens forskellige trin: fra definition af brand equity - ved at etablere brandværdier og positionering og ved at planlægge strategiske marketingaktiviteter - op til de aktioner, der tager sigte på at udvikle og understøtte brandet. I slutningen af ​​kurset er et dedikeret modul fokuseret på personlig branding: fra rådgivning og personlige mål til de værktøjer, der er nødvendige for at realisere en selvrepræsentation med de mest egnede værktøjer (video, papir, web) op brugt til at præsentere med succes foran af et publikum.

Karrieremuligheder - Brand Manager, Marketing Manager, Produktchef, Konsulent, Projektleder, Klientleder, Strategist, Brandkonsulent. Andre muligheder er reklame- og kommunikationsbureauer som Strategic Planner, Account Manager.

I de tidligere udgaver er projekter blevet udviklet i samarbejde med: Pomellato, Campari, Persol, Lemonsoda, Ducati, Diesel, KFC, blandt de andre.

I de tidligere udgaver besøgte eleverne: Goole, Technogym, Campari, Samsung, blandt de andre.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli. Minimer
Milano , Milano , Milano + 2 Mere Mindre