Master i Brand Management og Kommunikation (i partnerskab med Landor)
IED – Istituto Europeo di Design Milan
Nøgleinformation
Campus placering
Milan, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
11 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 20.100 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
24 Jan 2025
* tilmeldingsgebyr €3.000 + kursusgebyr €17.100
Introduktion
Dette kursus afholdes på engelsk
Ledelse, designattitude, forretningsorientering og strategisk vision er de karakteristiske træk ved masteruddannelsen i Brand Management og Kommunikation. At udvikle brand-projekter hos IED handler ikke kun om at realisere projekter, det handler om at acceptere en udfordring, observere nutiden, forudsige tendenser og interagere med de mest interessante internationale virksomheder.
Af denne grund tilrettelægges kandidatuddannelsen i samarbejde med Landor, et af de vigtigste brandingbureauer på internationalt plan. Virksomheder som Pomellato, Campari, Ducati, Diesel, KFC, Persol og Lemonsoda vælger, for blot at nævne nogle få, at dele deres værdier og ekspertise med IED-studerende, for at finde et frisk og tværfagligt synspunkt og sammen udvikle en strategisk projekt for deres brand.
Master finder sted i to udgaver, den første i november på italiensk og den anden i februar på engelsk.
Mesteren er organiseret i samarbejde med Landor .
Galleri
Ideelle studerende
Kandidatuddannelsen i Brand Management og Kommunikation henvender sig til kandidater inden for humaniora, samfundsvidenskab, økonomi eller naturvidenskabelige discipliner, samt kandidater i kreative discipliner fra designskoler eller fagfolk med mindst to års erfaring inden for branding-området.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
For at støtte deltagere i dækningen af deltagergebyret har IED aktiveret et artikuleret system af faciliteter: delvise eller samlede stipendier på studieafgift; Early Bird er lettelser for studerende, der afslutter tilmeldingen inden for givne deadlines.; Finansiering med mulighed for at betale studieafgiften i rater takket være aftaler med realkreditselskaber.
Læreplan
Varighed: Fuldtid, 11 måneder
Sprog: Engelsk
Udgave: 25
Steder: Milano
Startdatoer: 26. januar 2022
Gebyrer: Kontakt os direkte for de seneste programgebyrer.
Deadline: Ingen ansøgningsfrist
I de tidligere udgaver er der udviklet projekter i samarbejde med blandt andre Pomellato, Campari, Persol, Lemonsoda, Ducati, Diesel, KFC.
I de tidligere udgaver besøgte eleverne blandt andet: Goole, Technogym, Campari, Samsung .
Ranglister
IED stræber efter at opbygge et støttende miljø og samarbejdsrelationer med partnere. Det er derfor, IED leverer de nødvendige værktøjer til at støtte potentielle studerende i at udforske muligheder, træffe informerede beslutninger og designe deres fremtid. Takket være den innovative metodologi og den professionelle succes for IED-studerende har undervisnings- og forskningsministerierne i de lande, hvor IED opererer direkte - Italien, Spanien og Brasilien - officielt akkrediteret størstedelen af IED-undergraduate- og masterkurser.
IED er et internationalt uddannelsesnetværk med et 100% italiensk DNA. IED har arbejdet inden for uddannelse og forskning inden for disciplinerne design, mode, billedkunst, kommunikation og ledelse af de kreative industrier i over 50 år. IED's mission er at tilbyde unge talenter en grundig træning – både teoretisk og praktisk – og give dem 'Designviden og mindset', som vil være den vigtigste succesfaktor i deres karriere.
Ifølge IED-filosofien genererer interaktion mellem kulturer kreativitet, som bliver til innovation: at være opmærksom på de kontinuerlige ændringer, der sker i den måde, vi tænker, kommunikerer, bygger på. Derfor repræsenterer IED-uddannelsen en mulighed for at nærme sig en mere bevidst fremtid. IED er langt mere end en skole: Takket være dets urokkelige engagement i innovation er det smeltediglen, hvor nye generationer af professionalisme konstant udfoldes. IED danner et helt unikt netværk af møder, oplevelser, mennesker og kulturer. Vores studerende udvikler en dyb følelse af at høre til, og deres drive til at innovere og dele ressourcer, ideer og kontakter skaber et tæt sammentømret alumni-fællesskab.
Programresultat
Masterkurset veksler mellem frontale forelæsninger, øvelser, case-historier, workshops og projekter, der realiseres i partnerskab med virksomheder og bureauer og udvikles individuelt eller i grupper. Den didaktiske Pathway er tæt knyttet til den professionelle verden takket være samarbejdet mellem partnere og fakultet. Et synergisk team, sammensat af fagfolk fra de vigtigste virksomheder, bureauer og konsulentfirmaer, støtter studerende gennem en intens, interaktiv og stadig mere kompleks studieplan. Studerende udvikler de nødvendige færdigheder til at identificere deres referencemål og dets typiske adfærd. De lærer at definere produkt- og detailstrategier, innovation og markeder for at udarbejde brandingstrategier.
En omfattende rejse, der tager højde for de forskellige trin i processen: fra definition af brand equity - ved at etablere brandværdier og positionering, og ved at planlægge de strategiske marketingaktiviteter - op til de handlinger, der har til formål at udvikle og understøtte brandet. I slutningen af kurset er et dedikeret modul fokuseret på personlig branding: fra rådgivning og personligt mål til de værktøjer, der kræves for at realisere en selvrepræsentation med de bedst egnede værktøjer (video, papir, web) op brugt til at præsentere succesfuldt foran af et publikum.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Karrieremuligheder - Brand Manager, Marketing Manager, Produktchef, Konsulent, Projektleder, Klientleder, Strategist, Brandkonsulent. Andre muligheder er reklame- og kommunikationsbureauer som Strategic Planner, Account Manager.