Master i Brand Management og Kommunikation (i partnerskab med Landor)

Generelt

3 tilgængelige placeringer

Program beskrivelse

Dette kursus afholdes på engelsk

Ledelse, designholdning, forretningsorientering og strategisk vision er de karakteristiske træk ved kandidatkurset i brand management og kommunikation. Udvikling af brandprojekter på IED handler ikke kun om at realisere projekter, det handler om at acceptere en udfordring, observere nutiden, forudsige tendenser og interagere med de mest interessante internationale virksomheder.

Af denne grund organiseres masteruddannelsen i samarbejde med Landor, et af de vigtigste brandingbureauer på internationalt niveau. Virksomheder som Pomellato, Campari, Ducati, Diesel, KFC, Persol og Lemonsoda, bare for at nævne nogle få, vælger at dele deres værdier og ekspertise med IED-studerende, for at finde et nyt og tværfagligt synspunkt og udvikle sammen en strategisk projekt for deres brand.

Mesteren foregår i to udgaver, den første i november i italiensk og den anden i februar, på engelsk.

Mesteren er organiseret i partnerskab med Landor .

Master in Brand Management and Communication Milano

Mål - Kandidatuddannelsen i brand management og kommunikation er rettet mod kandidater inden for humaniora, samfundsvidenskab, økonomi eller videnskabelige discipliner samt kandidater i kreative discipliner fra designskoler eller fagfolk med mindst to års erfaring inden for branding-området .

Metode og struktur - Masterkurset veksler frontforelæsninger, øvelser, case-historier, workshops og projekter realiseret i partnerskab med virksomheder og agenturer og udviklet individuelt eller i grupper. Den didaktiske Pathway er tæt knyttet til den professionelle verden takket være samarbejdet mellem partnere og fakulteter. Et synergisk team bestående af fagfolk, der kommer fra de største virksomheder, agenturer og konsulentfirmaer, understøtter studerende gennem en intens, interaktiv og stadig mere kompleks studieplan. Studerende udvikler de nødvendige færdigheder til at identificere deres referencemål og dets typiske adfærd. De lærer at definere produkt- og detailstrategier, innovation og markeder for at uddybe brandingstrategier. En omfattende rejse, der tager højde for de forskellige trin i processen: fra definitionen af brand equity - ved at etablere brandværdier og positionering og ved at planlægge de strategiske markedsføringsaktiviteter - til handlinger, der sigter mod at udvikle og støtte brandet. I slutningen af kurset er et dedikeret modul fokuseret på personlig branding: fra rådgivning og personlig målretning til de nødvendige værktøjer til at realisere en selvrepræsentation med de mest egnede værktøjer (video, papir, web) op til at præsentere med succes foran af et publikum.

Karrieremuligheder - Brand Manager, Marketing Manager, Product Manager, Consultant, Project Manager, Client Manager, Strategist, Brand Consultant. Andre muligheder er reklame- og kommunikationsbureauer som Strategic Planner, Account Manager.

I de tidligere udgaver er projekter udviklet i samarbejde med blandt andre Pomellato, Campari, Persol, Lemonsoda, Ducati, Diesel, KFC.

I de tidligere udgaver besøgte eleverne: Goole, Technogym, Campari, Samsung, blandt de andre.

Senest opdateret Nov 2020

Om skolen

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli. Minimer
Milano , Milano , Milano + 2 Mere Mindre