Master i Digital Identity Design
Politécnico de Portalegre
Nøgleinformation
Campus placering
Portalegre, Portugal
Lingvistik / Sprogvidenskab
Portugisisk
Studieformat
På campus
Varighed
4 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 1.000 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Denne kandidatuddannelse sigter mod at sætte studerende i stand til at udvikle projekter i universet for at skabe billedet og kommunikere identiteten af virksomheder, organisationer og produkter. Strategierne for mærkerne, begreberne og de midler, der er involveret i forholdet mellem de forskellige aktører, gennemgår en periode med accelereret transformation, delvist tvunget af udviklingen og allestedsnærværende digitale medier.
Det er i denne forstand, at hensigten er at udvikle kompetencer, der gælder for de aktuelle identitets- og kommunikationsprojekter af mærkerne og at tilbyde specialuddannelse for at imødekomme markedets og samfundets krav efter et fornyende perspektiv, der kombinerer viden om design, multimedie-animation , styring af mærker og kommunikation på digitale netværk, interaktioner mellem enkeltpersoner, organisationer og produkter med særligt fokus på det lokale forretningsgrundlag, rig på endogene produkter og tætte relationer.
Indlæggelser
Læreplan
1. år
1. semester
- Visuel identitetsdesign
- Bevægelsesdesignpraksis
- Brand Identity Studies
- Digitale platforme
2. semester
- Brand kommunikation
- Digital animation
- Projektlaboratorium
- Forsknings- og projektmetoder
2. år
Enårige
- Projekt - Praktik
1. semester
- Projektplan - Praktik
Programresultat
Kurset fører til en aktuel forståelse af konstruktionen af billedet og dannelsen af identiteten af et brand og dets sammenkoblinger med kulturelle fakta, sociale og adfærdsmæssige tendenser i nutiden, hvilket muliggør praktisk intervention i form af visuel identitetsdesign, animationsgrafik til styring af digitale medier og brandimage, muliggør brandingprojekter og visuelt identitetsdesign: identifikation, styring og kommunikation af et brands kvaliteter og værdier; kreativt arbejde med at definere innovative scenarier egnet til brandkommunikation; repræsentation af innovative ideer og koncepter; styring af medietilstedeværelse på forskellige skalaer og måder, fra traditionel til digital; produktion af genstande forbundet med kommunikationen af identitet med henblik på dynamisk visuel udforskning af grafiske elementer; uddybning af væsentlige komponenter til det visuelle sprog, sammen med grundlæggende elementer i multimedie-animationsprojekter.
Programundervisning
Galleri
Karrieremuligheder
Integrer kreative teams i designkontorer og kommunikations- og reklamebureauer dedikeret til branding;
Integrer kommunikationskontorer i virksomheder og institutioner med fokus på at skabe og administrere en dynamisk identitet med multimedieapplikationer, online og offline;
Udvikle identitets- og digitale kommunikationsprojekter – herunder de strategiske aspekter, ledelse, design af løsninger og den respektive produktion.
Etabler selvstændige kommunikationsdesign- og multimedieanimationskontorer med færdigheder til at udvikle identitetsprojekter.