Master i Digital Marketing og Social Media
Centro De Estudios Financieros CEF
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Madrid, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
EUR 7.990 / per course *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* ansigt til ansigt og tele ansigt til ansigt modalitet; 5.460 € - online-tilstand
Introduktion
Målet med Master i Digital Marketing og Social Media er at uddanne topprofessionelle, så de med succes kan implementere og udvikle marketingstrategier gennem digitale kanaler, der hjælper med at nå virksomhedens mål. Og alt sammen fra et meget praktisk perspektiv, hvor den studerende vil have kontakt med nogle af de bedste digitale marketing-professionelle i Spanien, som vil vise dem det seneste inden for sektoren.
Master vil ikke udelukkende fokusere på internettet som et redskab til at promovere produkter og tjenester, men vil fra et omfattende perspektiv tage fat på, hvordan det påvirker de forskellige dimensioner af marketing, hvilket giver den studerende mulighed for at afslutte Master med solid viden, der svarer spørgsmål som: hvordan påvirker internettet prispolitikken? Hvilke egenskaber har digitale kanaler som salgsmiddel? Er der produkter til eksklusivt salg på internettet? Hvordan kan jeg finde mit mål? Har jeg samme konkurrence på internettet som på det fysiske salgssted?
Denne Master i digital markedsføring har indhold, der vil blande to grundlæggende aspekter: på den ene side værktøjerne, da det er vigtigt at kende i dybden de digitale værktøjer, der anvendes til den professionelle verden; på den anden side, strategien, vil eleven se et væld af cases og aktiviteter og vil være i stand til at vælge den bedst mulige strategi.
Det er den mest innovative Master på markedet, da indholdet for nylig er blevet reformeret for at tilpasse sig det, der efterspørges på markedet, og det har en meget praktisk tilgang. Studerende vil ikke kun deltage i sessioner om digitale strategier, men vil blive tvunget til at planlægge, implementere og måle dem. I løbet af masteruddannelsen designer eleverne hjemmesider, mobilapplikationer, chatbots, lancerer sociale annoncer og display-marketingkampagner, administrerer profiler på sociale medier, modtager information for at opnå Google Ads, Google Analytics eller Hootsuite-certifikater, udvikler CRO-strategier, lærer det mest udbredte grafiske design og videoredigeringsprogrammer på markedet.
Officiel grad
Studerende, der opfylder kravene fra Madrid Distance University (UDIMA), vil opnå titlen University Master's Degree in Digital Marketing and Social Networks (Officiel) formidlet af UDIMA, ud over den Professional Master's degree udstedt af CEF.
Programresultat
Efter afslutningen af kandidatuddannelsen vil den studerende være i stand til at:
- Sæt passende mål for online markedsføring samt evaluer investeringsafkastet af disse handlinger.
- Mestre teknikker til elektronisk handel, salg på internettet og generering af trafik til websider.
- Dyk ned i søgemaskinepositionering, både SEO og SEM.
- Udvikle succesfulde hjemmesider, lære at bruge indholdsadministratorer.
- Implementer digitale CRM-politikker og udfør effektive e-mail-marketingkampagner.
- Design annoncekampagner på internettet til både displayannoncer og sociale annoncer.
- Brug sociale netværk som kundekontaktpunkter for at forbedre det digitale omdømme.
- Analyser resultaterne opnået i de forskellige faser af den digitale marketingplan.
- Ændre den måde, hvorpå virksomheden forholder sig, kommunikerer og styrer sit forhold til kunder og markeder, ved at gennemføre en digital transformationsøvelse.
- Forstå de nyeste teknologier anvendt til digitaliseringen af virksomheden og være i stand til at tilpasse dem til organisationens behov: big data, chatbots, internet of things.
Ideelle studerende
rettet til
Masteren henvender sig til alle dem med en universitetsuddannelse, og som er interesseret i at specialisere sig inden for områderne digital markedsføring, elektronisk handel og sociale medier. Også til alle de iværksættere, der ønsker at starte virksomheder, der er baseret på det digitale miljø og har brug for at kende de nøgler og muligheder, som internettet byder på.
Det er ikke nødvendigt at have indgående kendskab til marketing for at få adgang til denne Master, da du i begyndelsen af den vil gennemgå det grundlæggende i marketing og produktkommercialisering.
Men de kandidater, der ikke kommer fra områderne handel og marketing, økonomi, erhvervsorganisation, journalistik, reklame og audiovisuel kommunikation, og som ønsker at opnå officiel status, skal tage yderligere uddannelse gennem UDIMA. Konkret er der tale om to emner: "Markedsføring og globalisering" og "Sociale netværk og fællesskabsledelse".
Indlæggelser
Læreplan
CEF Master i digital markedsføring og sociale medier har et meget ambitiøst program, der indeholder det grundlæggende indhold, som en professionel, der ønsker at gøre karriere inden for markedsføring i digitale kanaler, har brug for at kende.
Masteren, der allerede er konsolideret i de senere år som en af de bedste inden for sit felt, omformuleres i hver udgave for at tilpasse sig de seneste trends, der forekommer på markedet. I den forstand kan vi sige, at det nok er det mest innovative program på markedet, der gør det muligt at opnå en officiel grad (masteren i digital markedsføring og sociale netværk fra UDIMA).
Derudover vil den viden, der opnås gennem hele uddannelsen, omhyggeligt designet under hensyntagen til de behov, der efterspørges på markedet, blive sat på prøve i Master's Final Project, som søger at gennemføre en digital marketingplan eller digitalisering af en virksomhed. Målet er at udvide den studerendes beskæftigelsesegnethed.
Nedenfor kan du se fagene for CEF Master i digital markedsføring og sociale medier, samt deres organisering i semestre og antallet af point for hver af dem:
fag
Første semester
- Økosystem og digital transformation
- Digital klient
- Digital markedsføringsplan
- Webdesign, elektronisk handel og brugeroplevelse
- Sociale medier og indholdsmarkedsføring
Andet semester
- Søgemaskinemarkedsføring
- Displaymarkedsføring og annonceplanlægning
- Business Intelligence og datadrevet markedsføring
- Webanalyse og sociale netværk
- Ekstern praksis
- Kandidatens afsluttende projekt
Karrieremuligheder
Digital markedsføring er en meget dynamisk sektor, hvor fagfolk efterspørges hver dag, og hvor arbejdsløshed praktisk talt ikke eksisterer. Fordi det er et tværfagligt område, er der forskellige stillinger, som professionelle inden for digital marketing kan besætte, både i marketingafdelinger i virksomheder på alle områder og i marketing- og kommunikationsbureauer og konsulentvirksomheder.
På den ene side er der forskellige specifikke stillinger inden for digital marketing: Digital Marketing Manager, Digital Marketing Manager, SEO Konsulent, Social Media Manager, Web Analytics Expert, Digital Media Planner, Usability Consultant, Community Manager, Digital Transformation Specialist, Digital Account Executive , Senior SEM Technician, Digital Project Manager, Trafficker mv.
På den anden side repræsenterer det faktum at være specialister i digitalt, et område, der fylder en stadig vigtigere del af virksomheders budgetter og organisatoriske systemer, en fordel i forhold til andre marketingprofessionelle, når det kommer til at besætte stillinger som: Marketingdirektør, Produktchef, Medieplanlægger, Marketingchef, Projektleder, Marketing- og salgstekniker mv.
Job Board
Job- og Iværksætterudvekslingen er en gratis service, der tilbydes til både studerende og alumner fra CEF.- UDIMA samt virksomheder, der ønsker at besætte stillinger inden for forskellige funktionsområder, med det formål at skabe en gensidig sammenhæng. Det har kontorer i Barcelona, Madrid og Valencia, hvorfra nationale og internationale tilbud administreres.
Job- og iværksætterbørsen tilbyder professionel vejledning og information til beskæftigelse og er en storslået kilde til at rekruttere professionelle profiler på ethvert niveau i virksomheden, fra praktikanter i uddannelsespraksis til seniorprofiler, herunder ledere og teknikere. For at lette søgninger har den sin egen ansættelses- og praktikportal.
I starten af kandidatuddannelsen sætter jobcentervejlederne og kandidatdirektøren sig sammen med de studerende individuelt for at forstå deres behov og hjælpe dem med at øge deres beskæftigelsesegnethed. Dette dobbeltperspektiv er meget interessant, da programledelsen er fuldt ud klar over, hvad der efterspørges i marketingafdelingerne, og reklamebureauerne og rådgiverne kender perfekt rekrutteringsbehovene.
Udvekslingen er ikke begrænset til at administrere jobsøgningsplatformen, men hjælper også den studerende, der efterspørger det, med at skabe et attraktivt CV, eller ved forberedelse af en samtale eller en gruppedynamik. Faktisk etableres en række specifikke sessioner om disse emner gennem hele programmet.
Som et eksempel på sin fremskrivning har CEF.- UDIMA underskrevet tusindvis af aftaler med nationale og internationale samarbejdsvirksomheder fra alle erhvervssektorer.