Kandidatuddannelse i Fashion Merchandising og Køb
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nøgleinformation
Campus placering
Florence, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
9 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 24.000 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
22 Nov 2024
* Tilmeldingsgebyr € 3.000 + kursusgebyr € 21.000
Introduktion
Kombiner kreativ vision med projektledelse og forretningsstrategier for at orkestrere processerne bag modeprodukter.
Udvikl en dybtgående forståelse af modemarkedet, studer forbrugervaner, og behersk valget af stoffer, stilarter og mængder for at opbygge unikke og effektive produktkollektioner, der afspejler markedstendenser og kundernes behov.
Få analytiske værktøjer og kommercielle rammer til at forstå den dybe essens af, hvad et modeprodukt er. Master's Program i Fashion Merchandising and Buying dækker hele forsyningskæden og styrer hvert trin i processen fra oprettelse til salg af en produktlinje.
Målet med dette kursus er at give de studerende de grundlæggende færdigheder og viden, der er nødvendige for at guide og operere i rigtige modeprocesser i både lokale og internationale virkeligheder. Ud over forelæsninger, case-historier og workshops vil de studerende også få mulighed for at fordybe sig i prestigefyldte virksomhedsbesøg og komme i direkte kontakt med en række professionelle figurer fra den lokale modescene.
Galleri
Ideelle studerende
I betragtning af den brede vifte af kulturelle, industrielle og kommercielle aspekter af merchandising og køb, er dette masterprogram åbent for alle studerende, der er interesseret i at komme ind i modeverdenen med en særlig interesse i kvalitetsprodukter som en fællesnævner.
Kurset er designet til at forberede eleverne til karrierer som Merchandising Managers og Fashion Buyers. De færdigheder og kompetencer, der erhverves i dette program, kan også vise sig at være grundlæggende, hvis studerende ønsker at overveje jobstillinger som produktchefer.
Læreplan
Metodologi og struktur
IED Master's Program i Fashion Merchandising and Buying er baseret på learning by doing og en projektorienteret tilgang, der balancerer teoretiske studier med praktiske anvendelser, omfattende dækning af modeproduktionsprocesser og ledelsespraksis, med særlig opmærksomhed på bæredygtighed og den cirkulære økonomi.
Studerende vil deltage i praktiske øvelser, der simulerer en reel købsoplevelse for en bestemt butik, og skaber en brandprognoserapport for at planlægge den følgende sæson baseret på tidligere og nuværende oplysninger. Desuden vil klassen udarbejde en visuel merchandisingstrategi, der understreger vigtigheden af brandkoncept og perception gennem brug af billeder, moodboards og andre visuelle materialer.
Kursets afsluttende projekt vil se, at eleverne udarbejder en professionel merchandisingplan og købsstrategi, der omfatter både samlings- og købsforslag, der afspejler de seneste markedstendenser, kundens krav og moderetningslinjer vedrørende tid, sæsoner og produktion.
Programresultat
Arven og traditionen fra en by som Firenze og den italienske kultur som helhed bidrager til at skabe en ideel kontekst, hvor forretning og en ny renæssance af modesystemet kan blomstre og trives. Kreativiteten hos internationale studerende og fakulteter fra hele verden slippes løs på dette inspirerende sted.
Tæt samarbejde med nogle af de vigtigste og mest innovative modemærker i Italien og fra hele verden vil give dig mulighed for at arbejde på virkelige projekter og komme i kontakt med mange forskellige virksomheder og kreative bureauer.
IED Master's Program er designet ved at overveje både markedets udviklinger og de nødvendige færdigheder til at uddanne fagfolk, der er klar til at påtage sig relevante karriereveje. 87 % af IED Master's Program-studerende kommer ind på arbejdsmarkedet et år efter endt uddannelse, ifølge data indsamlet i november 2021.