Master i Heritage Innovation
Abadir - Accademia di Design e Comunicazione Visiva
Nøgleinformation
Campus placering
Sant'Agata li Battiati, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Italiensk
Studieformat
Blandet, Fjernundervisning
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 5.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* beløbet betales i rater
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Master i Heritage Innovation
Heritage er i dag et dynamisk koncept, der også omfatter principperne om demokrati, trivsel, bæredygtighed og forandring. Dens beskyttelse hjælper med at genopbygge ødelagte samfund, genskabe deres identitet og skabe en forbindelse mellem fortid, nutid og fremtid. Ofte betragtes den rige arv, som vi finder i landdistrikter, som statisk og uforanderlig. I stedet kan den fortolkes i en moderne nøgle ved at hybridisere den med nye sprog.
Første niveau master i Heritage Innovation fremmet af ABADIR - Academy of Design and Visual Communication er rettet mod landdistrikter med det formål at genoverveje det kulturelle projekt, der starter ud fra områdets specificiteter og deres vitale rytmer: virksomheder, traditioner, lokalsamfund, naturlige og kunstneriske ressourcer, lokale energier ved hjælp af arbejdsmetoder, der er typiske for de store europæiske (og ikke-europæiske) hovedstæder.
At bringe innovation til arv er en vigtig udfordring for vores samtidighed: med en projektbaseret tilgang kombinerer mesteren teori og praksis, der giver både de væsentlige tekniske færdigheder til at udvikle et kulturelt projekt på et professionelt niveau og et kig på innovation, eksperimentering. af formater, arrangementer og stedsspecifikke kulturelle projekter.
En rejsende mester, hvor du lærer ved at gøre , i tæt kontakt med kulturelle designere og avantgarde virksomheder.
Til hvem det er adresseret
Heritage Innovation er en ideel mulighed for at tilegne sig specifikke færdigheder til udvikling af kulturprojekter, der er tæt knyttet til territorierne og til at eksperimentere med nye måder at udføre kulturel træning og forretning gennem oprettelse af et system af forhold mellem aktiver, ressourcer, territoriale værdier og menneskelig kapital.
Master er rettet mod kandidater og fagfolk, der er i besiddelse af en akademisk grad eller eksamensbevis på første niveau , der kommer fra humanistisk-sociale, økonomiske fakulteter, men også til dem, der har en anden universitetsbaggrund (design, arkitektur og kommunikation), hvis de er i besiddelse af en passende læseplan.
karrieremuligheder
Arrangør af kulturelle begivenheder og festivaler, projektleder, fundraiser, brand marketing manager, indholdskurator, kommunikationschef, territorial turismeekspert, konsulent for fonde og offentlige organer.
Uddannelsesmetode
Mesteren anvender en blandet læringsmetode, der skifter online aktiviteter og ansigt til ansigt workshops . Af de 8 moduler på programmet finder 3 sted helt online og 5 i blandet tilstand med en digital del plus en kort intensiv workshop. Uddannelsesstien inkluderer også en forårscamp, en unik, intensiv og fordybende designoplevelse, der varer en uge.
Der vil også være masterclasses med fremtrædende personligheder fra verden af kultur, iværksætteri og design.
Online kurser
Studerende kan følge delen online, uanset hvor de er. Arbejdsmiljøet er Slack-platformen, hvor projektbriefene offentliggøres, og hvor det er muligt at interagere med lærere og klassekammerater. Hvert onlinemodul inkluderer 5 videokonferencer fordelt over de 3 uger: et kort introduktionsmøde med læreren den første dag, 3 anmeldelser, der finder sted lørdag og præsentationen af projekterne i slutningen af modulet. Udnævnelseskalenderen er organiseret på en sådan måde, at de bliver så tilgængelige som muligt selv for dem, der udfører en arbejdsaktivitet. Optagelser af online sessioner er også tilgængelige efter behov. Studerende kan arbejde eksternt og i fuldstændig autonomi med udviklingen af projekter. Dette gør mesteren kompatibel med ens faglige eller personlige forpligtelser.
Blandede kurser
De blandede kurser skifter en online del og en workshop.
Onlinedelen giver et indledende link til læreren og selvstændig virksomhed ved ugentlige leverancer. Workshopperne varer 4 dage og finder sted i weekenden. Sammen med Spring Camp og Degree Show er de den eneste aktivitet af mesteren, der kræver fysisk tilstedeværelse. De giver dig mulighed for at komme i kontakt med forskellige realiteter og territorier, at eksperimentere med en flerhed af tilgange til design, at arbejde i et team, at netværke.
Det obligatoriske minimumsdeltagelse er lig med 80% af det samlede antal lektioner (online og ansigt til ansigt). Når den maksimale grænse er overskredet, skal den studerende integrere de manglende lektioner ved uden yderligere omkostninger at deltage i et erstatningsmodul, der er valgt blandt de i næste udgave af mesteren.
Partner og praktikophold
Hvert kandidatkursus er designet i samarbejde med en designpartner. Partnerne har en strategisk rolle for definitionen af trusse og for kendskabet til den territoriale kontekst, hvor kursusprojektet skal udvikles.
Blandt mesterens partnere: Terraforma, CheFare, Unfold, Suq. magasin, Kommune
Ferla, Middelhavet Palermo.
Praktikken er en træningsoplevelse på 600 timer (svarende til ca. 4 måneder), som hver studerende skal gennemføre i undervisningsfasen eller inden for et år efter afslutningen.
Det kan udføres i Italien eller i udlandet, hos en af mesterens partnere, i en virksomhed eller virkelighed efter eget valg eller gennem Erasmus-programmet , der giver mulighed for at udføre et praktikophold i Europa, der nyder godt af et mobilitetsstipendium .
Hvem vi er
ABADIR er et akademi for design og visuel kommunikation med base på Sicilien, aktiv på forskellige skalaer i uddannelse af unge i disciplinerne design, visuel kommunikation og nye medier.
Vi fremmer design som en transformerende disciplin, der er i stand til at udløse forandring, og vi vil uddanne mangesidede designere, der er i stand til at imødekomme behovene i en verden i konstant udvikling. Da vi er opmærksomme på designers sociale ansvar, foreslår vi aktiviteter, der genererer god praksis i området, fra design af materielle varer og tjenester til kommunikation, også gennem samarbejde og partnerskaber med italienske og europæiske virksomheder og institutioner.
Akademiet har et tre-årigt uddannelsesforløb med adresser i produktdesign og visuel kommunikation og i grafisk design og digitale medier, 1. niveau Master i relationsdesign, født i 2013 fra en eksperimenteringsvej med IdLab om uddannelse online og 1. niveau Master i Heritage Innovation lanceret i 2020.