Master i International Business Management - den italienske måde
GEMA Business School
Nøgleinformation
Campus placering
Rome, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
4 - 6 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 4.900
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Modtagere
Kandidatuddannelsen i International Business Management er designet og forfremmet af GEMA Business School og er et modulært postgraduate program designet til at uddanne en ny generation af eksportledere og internationale marketing og business managers, der kan drive virksomheder og virksomheder til at udvide deres markedsandele i internationale markeder af:
- øge antallet af lande, hvor produkter / tjenester sælges, især på hurtigt voksende markeder
- øge antallet af produkt / servicelinjer solgt på internationale markeder i overensstemmelse med strukturen i lokal efterspørgsel;
- vedtage nye distributionsstrategier for at komme tættere på kunden på internationale markeder (fx kommercielle filialer, joint venture, lokal produktion).
Det er designet fortrinsvis for kandidater i økonomi, samfundsvidenskab og videnskabelige emner af ethvert land, der ønsker at blive eksportchef eller international marketingchef. GEMA Fakultetsmedlemmer, Besøgende Professorer og Gæstens Højttalere fra International Business Context vil holde alle træningsaktiviteterne (forelæsninger, kursusøvelser, online-sessioner, lektier, forskning, opgaver, projektværker mv.) På engelsk.
Ansøgere skal have færre end 30 år og en relevant første grad (helst for kandidater i økonomi, samfundsvidenskaber og videnskabelige emner) fra et anerkendt universitet eller andet tilsvarende videregående uddannelsesinstitut.
Desuden skal kandidater demonstrere et B2-niveau (QCER) med engelsksproglig viden eller derover, minimumsstandard, der anmodes om at deltage i klasser.
Hver kandidat forventes at have et interview med skoleoptagelsesansvarlige for at vurdere motivation, holdninger, startniveau af kompetencer og forventninger.
Programstruktur
- PROGRAMINDLEDNING
Præsentation af Master Course.
Rolle, funktioner, færdigheder og holdninger hos den internationale forretningschef.
Projektledelse
Du vil kunne oprette og styre internationale salgsprojekter
Teambygning og organisatorisk lederskab
Du vil være i stand til:
- oprette, styre og lede multikulturelle hold;
- at styre tid
- at kommunikere i en globaliseret verden;
- at overvinde konflikter i et multikulturelt miljø.
Virksomhedsorganisation
Du vil kunne oprette og drive et eksportkontor.
- STRATEGISKE KOMPETENCER
International markedsføring
Dette modul har til formål at udvikle kritiske strategiske og analytiske kompetencer til at inspirere og styre virksomhedens udvikling på internationale markeder.
Du vil være i stand til:
- identificere de mest interessante udenlandske markeder (attraktivitet / tilgængelighed analyse);
- vurdere deres potentiale og deres egenskaber (markedsanalyse)
- identificere risici og hindringer af forskellig art ved håndtering af målrettede markeder (fx økonomisk, kulturel, politisk, juridisk og teknisk)
- udarbejde en korrekt kommerciel strategi under hensyntagen til distribution, pris, produktsortiment, konkurrence ecc .;
- identificere en korrekt "indrejsestrategi"
- vurdere de økonomiske konsekvenser af den valgte kommercielle strategi
- koordinere virksomhedskommunikation på forskellige internationale markeder.
- OPERATIONELLE KOMPETENCER
Teknikker af international handel
Du vil være i stand til at håndtere de vigtigste tekniske problemer i forbindelse med udenrigshandel:
arbejde på internationale kommercielle kontrakter (f.eks. distribution, agentur, franchising, joint venture)
beskytte virksomhedens intellektuelle og industrielle ejendomsrettigheder
koordinere eksportoperationerne fra det kommercielle tilbud til betalingen
vurdere og håndtere skatteimplikationer af eksportoperationer
styre betalingsstrømme og finansielle risici.
Sælger på internationale markeder
Du vil være i stand til:
- finde og administrere salgskontakter;
- forberede og administrere salgsopkald;
- juster din salgsstil til forskellige kulturelle og købermiljøer;
- få tilsagn fra din potentielle kunde
- opbygge og styre en salgsstyrke og et salgsdistributionsnet
- brug e-handel og webmarketing effektivt
- brug salg "bløde færdigheder".
Geotrade
Du vil være i stand til :
- dømme om store geopolitiske og geoøkonomiske tendenser, der påvirker international handel
- indentificere de mest lovende italienske virksomheder, produkter og tjenesteydelser, der skal fremmes på de internationale markeder, ved at få kendskab til de italienske internationale handelsmønstre og tendenser
- uddybe og udføre en salgsstrategi for at komme ind i nogle af de mest lovende lande ved at:
- at få en generel viden om de målrettede landes geopolitiske og geoøkonomiske situation
- evaluering af forretningsmuligheder
- identifikation og styring af landrisici
- identificere og overvinde handelshindringer (politiske, økonomiske, logistiske, juridiske, kulturelle, skattemæssige, ....).
Dette modul giver dig mulighed for at få nye indsigter og friske perspektiver på følgende lande:
- Golfområdet: Iran, Qatar, Uae, Saudi Arabien, Kuwait, Barhain, Oman
- Kina
- Nordamerika: USA og Canada
- Europa: Frankrig og Visegrad-landene (Tjekkiet, Slovakiet, Polen, Ungarn)
- Nogle nye "Stjerner": Sydkorea, Egypten, Etiopien, Thailand, Filippinerne, Malaysia
Specialister, Eksportforvaltere, internationale ledere, iværksættere og akademikere vil give de studerende praktisk information til at fungere i disse lande og berige dem med deres specialiserede indsigt og erfaring.
International og eksport forretningsplan
Du vil være i stand til:
- udarbejde en international og / eller eksport forretningsplan
- udarbejde en finansiel plan
- identificere mulige økonomiske ressourcer.
Projekt arbejde
De studerende, der arbejder i hold og koordineret af Gema's Tutors, vil arbejde på et eksportprojekt med udvalgte succesfulde italienske baserede fremstillings- og servicevirksomheder.
Holdene vil præsentere deres Eksportprojekter, og et Gema ekspertråd vil evaluere resultaterne af det udførte arbejde.
- PRAKTIK
Studerende vil bruge 12 ugers praktik i et succesfuldt italiensk baseret fremstillings- eller servicevirksomhed, valgt af Gema efter høje standardkriterier.
Karrieremuligheder
Italien er en af de største eksportører i verden, men dets reelle kommercielle potentiale i udlandet venter stadig på at blive tappet, da mange små og mellemstore italienske virksomheder kunne angribe oversøiske markeder, hvis de havde professionelle tal, der var velbevandrede i hele processen af eksportforsyningskæden.
Det samme kan siges for virksomheder i mange andre europæiske lande eller andre geografiske områder, hver af dem i deres eget landskab og i overensstemmelse med deres egne behov, kan have interesse i at øge deres muligheder for international udvikling. Derfor har kandidatuddannelsen moduler til en mere grundig undersøgelse af verdens vigtigste geoøkonomiske områder (Geotrade), der giver et større indblik i hvert lands grundlæggende økonomiske, juridiske, kommercielle og sociale karakteristika.
På baggrund af de anbefalinger, der fremkommer dagligt fra kontakt med de virksomheder, GEMA arbejder systematisk med for praktikophold, sigter kandidatuddannelsen på at imødekomme disse præcise behov, idet de giver sine studerende målrettet specialiseret knowhow og med værktøjer og metoder, der er designet til at øge deres personlige effektivitet for forbedret operativ autonomi og følgelig beskæftigelsesegnethed.
Når kandidatuddannelsen er afsluttet, vil eleverne kunne tilbyde deres færdigheder til alle de virksomheder, der har planer for kommerciel ekspansion i udlandet, og har brug for professionelle tal, der kan klare disse projekter ved at gå videre med kommercielle mål og kritisk vurdere deres jobpræstationer.