Master i International Tourism Management
Universidad Rey Juan Carlos T
Nøgleinformation
Campus placering
Madrid, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 45 / per credit *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2023
* residente studerende pr. kredit, pris; € 84,07: studerende, der ikke er bosiddende, pr. Kredit, pris
Introduktion
Hvad lærer jeg ved at studere denne Master?
Studerende, der har en spansk universitetsgrad eller en anden grad udstedt af en institution i det europæiske område for videregående uddannelser, der tillader i landet, udsteder af graden, at studere en kandidatgrad.
mål
Kandidaten består af 60 point og er udviklet i et akademisk år. Kurserne, der består af de første 24 point (grundlæggende), er obligatoriske. Specialiteten består af 18 valgfrie kreditter. Kandidatafhandlingen og praktikpladserne kan udføres i løbet af året. Lærerens planlægning forklares senere.
Studerende skal vælge mellem et af de to valgfag (kursus 2 eller kursus 3)
Hvert af specialkurserne består af de tilbudte ruter: Forvaltning af turistfirmaer og planlægning af turistmål. Det sidste kursus inkluderer UNESCO-kursus, der integrerer emner og seminarer tværfagligt og i hele fagene, hvis mål er 'Turistforvaltning af menneskelige kulturarv'. UNESCO-kurset er en del af UNITWIN Universities Network og UNESCO Foredrag om 'Turisme, kultur og udvikling'.
Kurset kaldet 'Study cases on the Human Heritage Sites and Cities' består af flere seminarer om forvaltning, fortolkning, markedsføring og reklamer for Human Heritage Sites og byer, der supplerer resten af de kurser, der hører til modulet 3 .
Skills
Grundlæggende kompetencer
- CB6 - At have og forstå forskellige typer viden, der bygger fundamentet og giver mulighed for at være originale med hensyn til udvikling og / eller anvendelse af ideer i en forskningssætning.
- CB7 - At vores studerende kan bruge forskellige typer viden og deres evner til at løse problemer i nye eller usædvanlige miljøer i de mest (eller multidisciplinære) sammenhænge, der er relateret til dette studiefelt.
- CB8 - At de studerende er i stand til at integrere de forskellige videnstyper og tackle kompleksiteten ved at formulere dommer fra et stykke information, der kan være komplet eller ufuldstændig, men som inkluderer refleksioner om det sociale og etiske ansvar i forbindelse med brugen af viden og dommere.
- CB9 - At studerende kan kommunikere deres konklusioner, viden og sidste årsager, der er givet inden den specialiserede og ikke-specialiserede offentlighed klart og uden tvetydigheder.
- CB10 - At studerende tilegner sig læringsfærdigheder, der sætter dem i stand til at fortsætte studiet ved at følge en autonom eller selvstyret metode.
Generelle kompetencer
- CG01 - Erhverv avanceret specialiseret og multidisciplinær træning inden for turismeområdet.
- CG02 - Evne til at arbejde autonomt eller i grupper i en multikulturel eller multidisciplinær sammenhæng.
- CG03 - At blive fortrolig med kravet om et akademisk arbejde, der er egnet til at blive offentliggjort på et videnskabeligt middel, tilskynde til arbejdsevnen og tværfaglig tænkning.
- CG04 - Evne til at bruge den erhvervede viden og problemløsningsmetoden i nye, mere rigelige og multidisciplinære miljøer.
- CG05 - At have egne læringsevner til kontinuerlig, selvstyret og autonom læring.
- CG06 - Evne til at udvikle kommunikationsevner i forskellige beslutningsprocesser og forskellige sprog.
- CG07 - Evne til at forklare og argumentere for resultater inden for den specialiserede offentlighed og offentligheden.
- CG08 - Evne til at have en etisk aftale og socialt ansvar på turistområdet.
- CG09 - Mulighed for at bruge ITC'erne som kommunikationsværktøjer, adgang til informationskilder, datafiler og dokumenter.
- CG10 - At være i stand til at definere prioriteterne for at nå målene ved at fastlægge frister og nødvendige ressourcer og kontrollere de etablerede processer.
- CG11 - Evne til at organisere informationen og tilegne sig viden om forskellige dokumentariske kilder.
- CG12 - Evne til at analysere samfundet og til at træffe beslutninger i skiftende miljøer som turisme.
- CG13 - At opmuntre turistfolk til den akademiske genbrug.
- CG14 - At fremme forskning og vækstkoncepter inden for turismeområdet.
Tværkurser
- CT01 - Tilpasning til nye situationer
- CT02 - Autonom læring
- CT03 - Syntese og analyse evne
- CT04 - Informationsstyringsevne
- CT05 - Organisations- og planlægningsevne
- CT06 - Etisk aftale
- CT07 - Oral og skriftlig kommunikation på et fremmedsprog
- CT08 - Kendskab til andre kulturer og traditioner
- CT09 - Kendskab til et fremmedsprog
- CT10 - Computerviden relateret til studieområdet
- CT11 - Kreativitet
- CT12 - Interpersonelle evner
- CT13 - Initiativ og initiativrig ånd
- CT14 - Lederskab
- CT15 - Motivation for kvalitet
- CT16 - Kritisk begrundelse
- CT17 - Mangfoldighed og multikulturel anerkendelse
- CT18 - Problemløsning
- CT19 - Bevidsthed om miljøemner
- CT20 - beslutningstagning
- CT21 - Teamwork
- CT22 - Arbejde i international sammenhæng
- CT23 - Teamarbejde på en tværfaglig måde
Specifikke kompetencer
- CE01 - At vide, hvordan man analyserer forholdet mellem rejsemålets agenter gennem analyse af socialt netværk.
- CE02 - At fortolke den interne forretningsinformation og bruge dem effektivt i beslutningsprocessen.
- CE03 - At studere dybtgående de internationale organisationer, offentlige institutioner og organisationen for det sociale samfunds turisme og samarbejdsinstrumenterne og partnerskabet i en globaliseret verden.
- CE04 - At analysere og sammenligne de nationale og internationale rammer, der styrer turisme og planlægningsaktiviteter, såvel som zoneringen med det formål at etablere interventionsstrategier for agenter, der deltager internationalt.
- CE05 - At bruge grundlæggende innovationsledelsesfaciliteter, effektivitet og konkurrenceevne til styring af turistorganisationer (både offentlige og private organisationer).
- CE06 - At vide, hvordan man styrer de kompetente områder i alle de funktionelle områder i en turistorganisation.
- CE07 - At bruge specialiserede teknikker til økonomisk og økonomisk styring i turistorganisationer.
- CE08 - At fastlægge styrings- og kontrolsystemer i turistorganisationer.
- CE09 - At analysere fra kritisk synspunkt turismeaktiviteten og dets internationale miljø for at afsløre farer og drage fordel af de vigtigste muligheder.
- CE10 - At kende planlægnings- og zoneringsinstrumenterne samt mekanismerne, der regulerer turistaktiviteterne og udvikle reguleringsforslaget og planlægge en given destination.
- CE11 - At forstå kompleksiteten i turistmålets struktur fra et systematisk synspunkt.
- CE12 - At definere og udvikle en strategisk plan inden for turistområdet relateret til en destination.
- CE13 - At kende og bruge instrumenter til bæredygtig destinationsstyring og produkter.
- CE14 - At kende og bruge kvalitetssystemer og miljømæssig, økonomisk og social styring relateret til turisme inden for rammerne af bæredygtig turismeudvikling.
- CE15 - At vide, hvordan man analyserer de nye tendenser, prognoser og dynamik på internationale markeder for turisme.
- CE16 - At være i stand til at skabe nye turismeprodukter, såvel radio- og tv-strategier, fra turistressourcer og en gruppe af foruddefineret efterspørgsel.
- CE17 - At designe en komplet proces til lancering af turismeprodukter og iværksættelse af nye projekter af virksomheder og tjenester.
- CE18 - Tilpasning af en kommerciel strategi i henhold til funktionerne i hvert turismes forretningsmiljø.
- CE19 - At kende flere omkostningssystemer, der skal bruges i styringskontrollen og i den strategiske beslutningstagning.
- CE20 - At simulere rentabilitetseffekterne af beslutningstagningen om produkter og priser i turismevirksomheder.
- CE21 - At kende forholdet mellem budgetformulering og forretningsplanlægning.
- CE22 - At fortolke indikatorerne i turistkortets scorekort.
- CE23 - Sådan udarbejder man regnskaber i OOTT.
- CE24 - At oversætte teorien til praksis og tilpasse de almindelige budgetkoncepter og den specifikke indstilling af OOTT.
- CE25 - At kende grundigt USALI-modellen som et redskab til at forbedre hotelafdelingsledelsen
- CE26 - At optimere bruge de nye teknologier til information og kommunikation i handel med turisme.
- CE27 - At vide, hvordan man styrer de avancerede nye marketingstrategier: følelsesmæssig og oplevelsesmæssig neuromarkedsføring.
- CE28 - At integrere og bruge den erhvervede viden til at tage de bedste beslutninger i internationale virksomheder.
- CE29 - At bruge informations- og kommunikationsteknologier på det internationale felt: sociale netværk og online omdømmehåndtering.
- CE30 - At kende de operationelle praksis og processer, der er udviklet i turismevirksomhederne gennem professionel praksis.
- CE31 - For at kende arbejdsteknikker, der gør det muligt at analysere og placere den professionelle turistaktivitet i en strategisk og kompetent kontekst, det vil sige at erhverve evnen til at implementere passende styringsværktøjer til erhvervsmiljøet.
- CE32 - At være kvalificeret til at designe, undfange og til sidst implementere komplekse turismeprojekter ved hjælp af den mest passende metode.
- CE33 - At udføre litteratursøgninger og bibliometrisk analyse af de vigtigste bogdatabaser, med det formål at analysere og relatere information taget fra registre eller søgninger efter kandidatdokumenterne.
- CE34 - At planlægge arbejdsundersøgelsesudviklingen, udføre hypotesen eller forskningsspørgsmålene, implementere arbejdsfeltet og foreslå konklusioner om hypotesen eller tidligere spørgsmål samt til at arkivere og forsvare de opnåede resultater på turistområdet i overensstemmelse med strukturen af videnskabelig forskning.
- CE35 - At udføre mundtlige udstillinger i henhold til den metode, der er aftalt af de vigtigste internationale turismekonferencer, samt udvikling af forskningsrapporter i henhold til stilreglerne (APA, Harvard, osv.), Der giver andre mennesker eller organisationer mulighed for at konsultere de fremtidige tal om turismeforskningen.
- CE36 - At designe loyalitetsplaner for kunder i multinationale turistfirmaer.
- CE38 - At uddybe marketing- og kommunikationsplaner på det internationale felt.
Adgang og tilmelding
Generelle adgangskrav
Den studerendes profil er den, der er indehaver af en universitetsgrad og er interesseret i anvendt forskning og ledelse på turistområdet.
De mest passende kandidater til at studere kandidatgraden i International Tourism Management er de kandidater, der er indehavere af en bachelorgrad i turisme eller indehavere af et andet felt såsom økonomiske videnskaber, juridiske videnskaber, samfundsvidenskab og humanvidenskab.
Der tages højde for følgende fordele:
- Akademisk rekord (50%)
- Kendskab til engelsk (minimumsniveau B2) (20%)
- Erhvervserfaring inden for turisme (20%)
- Specialiseret turismeuddannelse (10%)
Vilkår og betingelser eller særlige eksamenseksamener
- Et B2-niveau på engelsk kræves
Hvis det er nødvendigt, vurderes det den studerendes CV ved at tage hensyn til hans / hendes arbejdserfaring, hans / hendes interesser i henhold til kandidatens mål samt hans / hendes faglige rekord.
Sæder tilbydes: 35 pladser. Hvis kurset ikke når det mindste antal studerende, kan universitetet vælge ikke at åbne undervisningsgruppen.
Undervisningsplan
Modul I: Fundamenter (obligatorisk)
- International turistøkonomi: Virkninger og modeller.
- Forskningsmetoder inden for turisme
- Juridisk miljø i turistindustrien
- Ledelsesregnskab: planlægning og kontrol
- Informationsteknologi og systemer
- Ledelses- og ledelsesfærdigheder
- Miljømæssig bæredygtighed i turistindustrien
- Kvantitative metoder til beslutningstagning inden for turisme
Modul II: International marketing management (valgfri) *
- International Marketing Management
- International rådgivning om turisme og gæstfrihed
- Strategisk ledelse i turistindustrien
- Entreprenørskab i turisme: Forretningsplanen
- Grundlag for indtægtsstyring
Modul III: Turismedestination (inkluderet modul UNESCO) (valgfri) *
- Kulturarvsledelse
- Historiske ruter og kulturelle ruter
- Bæredygtig turisme i naturlige beskyttede områder
- Turisme Destination Management
- Casestudier af verdensarvstederne af UNESCO (forskellige seminarer)
Modul IV: Kandidatgradets afsluttende projekt
- Praktik
- Kandidatgrad afsluttende projekt
* Når du afslutter tilmeldingsprocessen i denne master, skal du vælge mellem emnerne i modul II eller modul III (den ene eller den anden side). Dette skyldes udfoldelsen for mesteren i disse to ruter.
Praktikplads
Faget Praktikpladser er et fag, hvis grundlæggende mål er at opmuntre den omfattende træning af den studerende gennem den praktiske anvendelse af den viden, der er erhvervet i graden, hvilket letter direkte kontakt med den professionelle aktivitet og giver muligheden for studerende at integrere sig i professionel verden med et minimum af erfaring. Alle praktikpladser er designet således, at studerende, der deltager i dem, erhverver erhvervserfaring i reelle situationer og betingelser, anvender den viden, færdigheder og holdninger, der erhverves i uddannelsesprocessen i løbet af graden. Disse praktikpladser er en vigtig mulighed for den personlige og faglige udvikling af de studerende.
Praktikpladserne er aktiviteter, som den studerende foretager i virksomheder, institutioner og organisationer; det vil sige i centre uden for universitetet, og som har som mål at berige og supplere deres universitetsstudier, samtidig med at de tilbyder dybere viden relateret til de færdigheder, der skal bruges, når de er færdige.
Praktikfaget har to faser:
- For det første at udføre praktikpladsen, som tilbyder erhvervserfaring relateret til kandidatens profil, og som er vist i verifikationsrapporten for graden.
- For det andet forberedelse af rapporten.