Master i Management - International strategisk marketing
HEC Management School - University of Liège
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Liège, Belgien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 4.175 / per year *
Ansøgningsfrist
30 Apr 2024
Tidligste startdato
14 Sep 2024
* Per akademisk år: 835 € (EU-studerende), 4175 € (andre nationaliteter)
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
mål
- at udvikle en moderne vision for markedsføring og strategi, idet der tages hensyn til itrevolutionen.
- At skabe tilpassede strategier ved at foregribe og forstå det komplekse internationale miljø, hvor virksomheder opererer.
Målgrupper
Dette program er beregnet til:
- studerende, der ønsker at omdanne nye tendenser til forretningsmuligheder;
- studerende, der sætter pris på analysen af tal til støtte for beslutningsprocesser.
Modulet "Marketing og strategisk intelligens" undervises udelukkende på engelsk.
Færdigheder opnået ved færdiggørelsen af specialiseringen
Studerende vil kunne:
- indsamling, analyse og opsummering af data til støtte for beslutningsprocessen
- skabe og opretholde en konkurrencemæssig fordel
- foregribe og omdanne nye tendenser til forretningsmuligheder
- udvikling af e-marketing og e-business strategier
- identificere, kommunikere med og påvirke hovedspillerne
- udarbejder globale strategier for produkter og tjenester.
Diplom og specifikke resultater
Efter afslutningen af denne specialisering, får de studerende eksamensbeviset "Master of Management Science, Specialisering i Marketing".
Karrieremuligheder som
- ekspert i strategisk intelligens
- ekspert inden for informationsstyring og beskyttelse
- forsker (prognoser organisationer og forskningscentre).
i følgende felter:
- kommercielle stillinger,
- markedsføring,
- stillinger i tilknytning til overvågningsaktiviteter (teknologi, marked og konkurrence).
http://www.hec.ulg.ac.be/en/masters/master-in-management/marketing#digital-marketing-sales-management
Læreplan
Denne avancerede Master giver de studerende de akademiske og professionelle kompetencer, de har brug for til lederstillinger inden for marketing og strategi i alle dele af verden. Studerende vil modtage banebrydende, både forsknings- og praksisbaseret træning. De færdigheder, der udvikles i programmet, er relevante for en bred vifte af stillinger i markedsorienterede organisationer.
Hovedemner på kandidatuddannelsen
- Markedsundersøgelser og statistiske metoder: Lær at udføre markedsundersøgelser, analysere data ved hjælp af avancerede statistiske værktøjer og metoder for at få (forbruger)indsigt og tilpasse din strategi derefter.
- Marketing Analytics: Forståelse af, hvordan man analyserer (store) data, der er tilgængelige i miljøet, for at tage datadrevne strategiske beslutninger.
- Digital marketingstrategi: Udvikling af taktiske beslutninger vedrørende effektive produkt-, pris-, distributions- og salgsfremmende beslutninger ved hjælp af digitale marketingkoncepter og applikationer
- Brand Management: Forståelse af, hvordan man strategisk positionerer, vokser og opretholder et brand i en kontekst af øget medieeksponering og forbrugernes vilje til at samskabe brands.
- Forbrugeradfærd: Studieprocesser involveret, når enkeltpersoner eller grupper vælger, køber, bruger eller bortskaffer produkter, tjenester, ideer eller oplevelser for at tilfredsstille behov og ønsker.
- Strategisk markedsføring: At lære at analysere markeder og situationer analytisk og strategisk.
Programresultat
Færdigheder opnået efter afslutningen af specialiseringen
Studerende vil være i stand til:
- indsamle, analysere og opsummere data for at hjælpe beslutningsprocessen;
- skabe og opretholde en konkurrencefordel;
- foregribe og transformere nye tendenser til forretningsmuligheder;
- udvikling af e-marketing og e-business strategier;
- identificere, kommunikere med og påvirke hovedaktørerne;
- udarbejde globale strategier for produkter og tjenester.
Diplom og specifikke resultater
Efter afslutningen af denne specialisering tildeles de studerende diplomet "Master in Management Science, Specializing in Marketing".
Indlæggelser
Galleri
Akkrediteringer
Ideelle studerende
Målgrupper
Dette program er beregnet til:
- studerende, der ønsker at omdanne nye tendenser til forretningsmuligheder;
- studerende, der sætter pris på analyse af tal til støtte for beslutningsprocesser.
Modulet "Marketing and Strategic Intelligence" undervises udelukkende på engelsk.
Karrieremuligheder
Karrieremuligheder som
- ekspert i strategisk efterretning;
- ekspert i informationsstyring og -beskyttelse;
- forskningsmedarbejder (prognoseorganisationer og forskningskontorer).
i følgende felter:
- kommercielle indlæg,
- markedsføring,
- stillinger i forbindelse med overvågningsaktiviteter (teknologi, marked og konkurrence).