Master i Mediehåndtering

Generelt

Program beskrivelse

Om

Programmet med titlen "Master of Social Sciences in Media Management" tilbydes i fællesskab af School of Communication og School of Business ved Hongkong Baptist University.

Udnytter ekspertisen fra begge skolers fakultet integrerer Programmet state-of-the-art viden om medier og ledelse i sit programdesign til uddannelse af mediefagfolk for ledende ledere i mediebranchen.

Studerende vil blive nedsænket i holistiske studier af det overordnede mediemiljø og ledelsesstrategier med henblik på at anvende viden og færdigheder i medieaktiviteter.

Som en professionel grad baseret på solid forskningsgrundlag lægger programmet vægt på både tænkning og anvendelse i medieforvaltning og tjener både medieindustrien og samfundet ved at uddanne selvsikker og kompetent medieforvaltere. Beliggende i strategisk Hong Kong, er programmet rettet mod udfordringerne med hurtig medieudvikling i Pan-kinesiske regionen og en globaliserende verden.

Programmet sigter mod at udvikle fagfolkes konceptuelle og analytiske færdigheder i anvendelse af state-of-the-art medier og ledelsesforskning viden; at disciplinere mediefagfolk med lederskab og ledelsesformål at dyrke mediefagfolk til at blive ledende i mediebranchen og at skabe grundlag for dem, der er interesseret i yderligere avancerede studier i medier eller ledelse.

105794_Keystonedolbyhkbu_20181029_COMD2.jpg

Curriculum Design

Med virkning fra 2013/2014 indtag kræver programmet mindst 28 studiepoeng enheder, hvoraf 12 studieenheder er fra Core Courses, 12 enheder af valgfrie kurser og 4 enheder af Application Project, som er valgfri og kan erstattes med 2 ekstra valgfrie kurser.

Som et professionelt højkvalitetsprogram har programmet designet sine pensum til at illustrere, hvordan teori og forskning kan anvendes til løsning af forskellige medier og ledelsesproblemer.

107121_105798_Ohiou.jpg

Curriculum Structure

Kernekurser (12 enheder)

Rute

COMM7260 Introduktion til Mediehåndtering

FIN7250 Corporate Financial Management

MGNT7090 Strategisk Ledelse og Forretningspolitik

MKT7070 Global Marketing Strategy

3

3

3

3


Ansøgningsprojekt (4 enheder)

Valgfrit: eleverne kan erstatte projektet ved at tage 2 ekstra valgfrie kurser

Rute


Valgfrie kurser (12 enheder)

Bemærkninger: Ikke alle valgfrie kurser vil blive tilbudt i et enkelt akademisk år, og vil blive tilbudt baseret på instruktør og facilitet tilgængelighed. Kursusindlæggelse er begrænset af kvoter.

Kommunikationsskole Valgfag

Rute

COMM7010 Grundlag for Kommunikationsstudie

COMM7020 Approaches

COMM7040 Problemer i Interkulturel Kommunikation # (CEF: 21Z09624-9)

COMM7050 Medier og kommunikation i kinesiske samfund

COMM7060 Issues in Corporate Communication # (CEF: 21Z09623-0)

COMM7130 Globalisering af medier

KOMM7160 Organisationskommunikation

COMM7170 Kommunikationscampaign Workshop # (CEF: 28Z03257-6)

COMM7180 Medielov

COMM7200 Ny Media Workshop # (CEF: 28Z03258-4)

COMM7220 Advertising Management

COMM7230 Skrivning til multimedier i PR # (CEF: 28Z05989-A)

COMM7240 Mediemarkeder

COMM7250 Strategisk PR og Krisestyring # (CEF: 21Z09622-2)

COMM7270 mediepolitikker

KOMM7280 Kommunikationsteknologier

COMM7300 Forbrugerindblik

COMM7310 International Advertising

COMM7510 Offentlig administration

COMM7550 Reklame i Kina

KOMM7560 Politisk kommunikation

COMM7570 Ungdom, medier og forbrug

COMM7580 Social Media Marketing # (CEF: 21Z09621-4)

COMM7610 Social Services Marketing og kommunikation

COMM7620 Sociale medier og online sociale netværk

COMM7750 Brug af sociale netværk: For kommunikations professionel

COMM7760 Reklame og samfund

COMM7770 Datavisualisering

COMM7780 Big Data Analytics til medier og kommunikation

COMM7790 Kommunikation og teknologi

COMM7800 Ny mediedesign og kommunikation

COMM7810 Branding

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3


Business School Valgfag

Rute

HRM7600 Global Human Resource Management

MGNT7280 Administrere Ændring

MKT7100 Ledelse af Marketing Communication og Online Media

MKT7130 Service Marketing Management

3

3

3

3


Valgfrie kurser (tilbydes af andre programmer - begrænset kvote og antal kvoter besluttet af de programmer, der tilbyder kurser)

Studerende må kun tage højst 6 enheder i denne kategori

Rute

ACCT7770 Corporate Accounting

ACCT7780 Corporate Law

ACCT7820 Beskatning

AF7410 Finansiel styring for film, fjernsyn og nye medier

AF7450 Casestudier i produktion og marked

CTV7220 World Cinema: Historie, Æstetik

CTV7230 Graduate Seminar om kinesiske nye bølger

CTV7250 Graduate Seminar om Hong Kong Television

CTV7270 Aktuelle udgaver af Asia Media

CTV7290 Kritik af nutidskunst

CTV7370 Cinematografi til direktører

CTV7380 Dramaturgi og Direktion

JOUR7010 International Relations Theory

JOUR7020 Sammenligning

JOUR7030 Forskningsmetoder i medier

JOUR7040 Multimedia Journalistik

JOUR7070 Teorier om journalistik og kommunikation

JOUR7080 Aktuelle problemer

JOUR7090 International News Translation

JOUR7110 Rapportering af international konflikt

JOUR7120 International Business and Financial Reporting

JOUR7140 Globalisering, økonomi og finansiering

JOUR7250 Rapportering Kina og Hong Kong

JOUR7260 Rapportering Sydøstasien

JOUR7270 Entrepreneurial Journalistik

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

# CEF refunderbare kurser

105795_Filmfestival20170719_120057.jpg

Adgangskrav

Programmet vil være af interesse for følgende studerende: Bachelorgradsholdere, der er ansat i medieorganisationer eller i kommunikationsfunktionerne i den offentlige eller private sektor, eller som søger sådanne positioner, og som ser den dybe forståelse af medieindustrier og ledelsen som bidragende til ledende lederskab i deres karriere og i samfundet.

For at kvalificere sig til optagelse skal ansøgere opfylde følgende krav:

  • have en bachelorgrad fra et anerkendt universitet eller tilsvarende institution
  • Ansøgere, hvis første grad er opnået fra en institution, hvor undervisningsmediet ikke er engelsk, skal opfylde følgende minimumskrav til engelsk færdighed:
    • TOEFL score 550 (papirbaseret test) eller 213 (computerbaseret test) eller 79 (internetbaseret test); eller
    • Samlet bånd 6.5 i International English Language Testing System (IELTS).
  • erhvervserfaring ville være at foretrække;
  • være i stand til at vise beviser i akademisk præstation og egnethed.

Vi vedtager en rullende adgangspolitik og åbner et vindue til ansøgning fra midten af november til slutningen af juni (normalt med første runde november - januar, anden runde februar - juni). Det kan være til din fordel at ansøge så tidligt som muligt, da vinduet kan lukke tidligere, når alle punkter er fyldt.

Hvis det er kortliste, kan ansøgere interviewes af Kommunikationsskolen.


Varighed af undersøgelsen

Programmet kan tages på fuld tid på et år eller på deltidsbasis om to år. De maksimale længder tilladt for fuld tid og deltid er henholdsvis 24 og 36 måneder.

105796_Studentsatmoviescence2mb.jpg

Online ansøgning

Nødvendige dokumenter:

  • en kopi af alle officielle transkripsioner og eksamensbeviser
  • en kopi af officielle testresultater
  • to fortrolige anbefalingsskemaer eller referencebreve fra personer, der er bekendt med ansøgerens faglige præstationer og / eller faglige arbejde (dommere skal kunne tale om ansøgerens evne til at udføre akademisk arbejde på et avanceret niveau) og
  • en 500-ords personlig erklæring på engelsk, der beskriver deres faglige interesser og mål
  • et eksemplar af skrift på engelsk, enten journalistisk eller akademisk;
  • Personlige oplysninger: En kopi af et pas ELLER identitetspapir udstedt af ansøgerens hjemland.

Kortsigtede ansøgere kan blive interviewet af et fakultetspanel.

105793_DSC_0302bufaaward.JPG

Undervisningsgebyr

HK $ 145.000 (pr. År for en etårig fuldtidsstuderende)

HK $ 60.000 (pr. År for en toårig deltidsstuderende) (kun lokale Hongkong-studerende)


Stipendier

Meritbaserede stipendier vil blive tildelt i andet semester til studerende med fremragende akademisk præstation i første semester. Tildelte studerende modtager mellem HK $ 10.000 og $ 20.000.


Forespørgsler

Telefon: (852) 3411 8158 | Fax: (852) 3411 8124
Email: mminq@hkbu.edu.hk

Senest opdateret Dec 2018

Om skolen

The School of Communication of Hong Kong Baptist University was founded in 1968. It provides a comprehensive range of programmes in communication available in Hong Kong at the undergraduate and postgr ... Læs mere

The School of Communication of Hong Kong Baptist University was founded in 1968. It provides a comprehensive range of programmes in communication available in Hong Kong at the undergraduate and postgraduate levels. Minimer