Master i Mediehåndtering
Hong Kong Baptist University School of Communication
Nøgleinformation
Campus placering
Hong Kong, Hongkong
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
HKD 145.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* pr. år for et års fuldtidsstuderende; HK $ 60.000 pr. År for to-års deltidsstuderende. Kun lokale studerende i Hong Kong
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Programmet med titlen "Master of Social Sciences in Media Management" tilbydes i fællesskab af School of Communication og School of Business ved Hongkong Baptist University.
Udnytter ekspertisen fra begge skolers fakultet integrerer Programmet state-of-the-art viden om medier og ledelse i sit programdesign til uddannelse af mediefagfolk for ledende ledere i mediebranchen.
Studerende vil blive nedsænket i holistiske studier af det overordnede mediemiljø og ledelsesstrategier med henblik på at anvende viden og færdigheder i medieaktiviteter.
Som en professionel grad baseret på solid forskningsgrundlag lægger programmet vægt på både tænkning og anvendelse i medieforvaltning og tjener både medieindustrien og samfundet ved at uddanne selvsikker og kompetent medieforvaltere. Beliggende i strategisk Hong Kong, er programmet rettet mod udfordringerne med hurtig medieudvikling i Pan-kinesiske regionen og en globaliserende verden.
Programmet sigter mod at udvikle fagfolkes konceptuelle og analytiske færdigheder i anvendelse af state-of-the-art medier og ledelsesforskning viden; at disciplinere mediefagfolk med lederskab og ledelsesformål at dyrke mediefagfolk til at blive ledende i mediebranchen og at skabe grundlag for dem, der er interesseret i yderligere avancerede studier i medier eller ledelse.
Curriculum Design
Med virkning fra 2013/2014 indtag kræver programmet mindst 28 studiepoeng enheder, hvoraf 12 studieenheder er fra Core Courses, 12 enheder af valgfrie kurser og 4 enheder af Application Project, som er valgfri og kan erstattes med 2 ekstra valgfrie kurser.
Som et professionelt højkvalitetsprogram har programmet designet sine pensum til at illustrere, hvordan teori og forskning kan anvendes til løsning af forskellige medier og ledelsesproblemer.
Curriculum Structure
Kernekurser (12 enheder)
Rute | Enheder |
COMM7260 Introduktion til Mediehåndtering FIN7250 Corporate Financial Management MGNT7090 Strategisk Ledelse og Forretningspolitik MKT7070 Global Marketing Strategy | 3 3 3 3 |
Ansøgningsprojekt (4 enheder)
Valgfrit: eleverne kan erstatte projektet ved at tage 2 ekstra valgfrie kurser
Rute | Enheder |
COMM7290 Professional Seminar & Application Project | 4 |
Valgfrie kurser (12 enheder)
Bemærkninger: Ikke alle valgfrie kurser vil blive tilbudt i et enkelt akademisk år, og vil blive tilbudt baseret på instruktør og facilitet tilgængelighed. Kursusindlæggelse er begrænset af kvoter.
Kommunikationsskole Valgfag
Rute | Enheder |
COMM7010 Grundlag for Kommunikationsstudie COMM7020 Metoder og metoder i kommunikationsforskning COMM7040 Problemer i Interkulturel Kommunikation # (CEF: 21Z09624-9) COMM7050 Medier og kommunikation i kinesiske samfund COMM7060 Issues in Corporate Communication # (CEF: 21Z09623-0) COMM7130 Globalisering af medier og kommunikation KOMM7160 Organisationskommunikation COMM7170 Kommunikationscampaign Workshop # (CEF: 28Z03257-6) COMM7180 Medieret & etik COMM7190 Spørgsmål og sager i massekommunikation COMM7200 Ny Media Workshop # (CEF: 28Z03258-4) COMM7220 Advertising Management COMM7230 Skrivning til multimedier i PR # (CEF: 28Z05989-A) COMM7240 Mediemarkeder COMM7250 Strategisk PR og Krisestyring # (CEF: 21Z09622-2) COMM7270 Media Policies & Regulations COMM7280 Kommunikationsteknologier og medieorganisationer COMM7300 Forbrugerindblik COMM7310 International Advertising COMM7510 Offentlig administration og medierne COMM7550 Reklame i Kina COMM7560 Politisk kommunikation og offentlig udtalelse COMM7570 Ungdom, medier og forbrug COMM7580 Social Media Marketing # (CEF: 21Z09621-4) COMM7610 Social Services Marketing og kommunikation COMM7620 Sociale medier og online sociale netværk COMM7750 Brug af sociale netværk: For kommunikations professionel COMM7760 Reklame og samfund COMM7770 Datavisualisering COMM7780 Big Data Analytics til medier og kommunikation COMM7790 Kommunikation og teknologi COMM7800 Ny mediedesign og kommunikation COMM7810 Branding | 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 |
Business School Valgfag
Rute | Enheder |
HRM7600 Global Human Resource Management MGNT7280 Administrere Ændring MKT7100 Ledelse af Marketing Communication og Online Media MKT7130 Service Marketing Management | 3 3 3 3 |
Valgfrie kurser (tilbydes af andre programmer - begrænset kvote og antal kvoter besluttet af de programmer, der tilbyder kurser)
Studerende må kun tage højst 6 enheder i denne kategori
Rute | Enheder |
ACCT7770 Corporate Accounting ACCT7780 Corporate Law ACCT7820 Beskatning AF7410 Finansiel styring for film, fjernsyn og nye medier AF7450 Casestudier i produktion og marked CTV7220 World Cinema: Historie, æstetik og kulturelle spørgsmål CTV7230 Graduate Seminar om kinesiske nye bølger CTV7250 Graduate Seminar om Hong Kong Television CTV7270 Aktuelle udgaver af Asia Media CTV7290 Kritik af nutidskunst CTV7370 Cinematografi til direktører CTV7380 Dramaturgi og Direktion JOUR7010 International Relations Theory & Practice JOUR7020 Sammenlignende og internationale nyheder JOUR7030 Forskningsmetoder inden for medier & kommunikation JOUR7040 Multimedia Journalistik JOUR7070 Teorier om journalistik og kommunikation JOUR7080 Aktuelle emner og sager Undersøgelser i internationale nyheder JOUR7090 International News Translation JOUR7110 Rapportering af international konflikt JOUR7120 International Business and Financial Reporting JOUR7140 Globalisering, økonomi og finansiering JOUR7250 Rapportering Kina og Hong Kong JOUR7260 Rapportering Sydøstasien JOUR7270 Entrepreneurial Journalistik | 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 |
# CEF refunderbare kurser
Adgangskrav
Programmet vil være af interesse for følgende studerende: Bachelorgradsholdere, der er ansat i medieorganisationer eller i kommunikationsfunktionerne i den offentlige eller private sektor, eller som søger sådanne positioner, og som ser den dybe forståelse af medieindustrier og ledelsen som bidragende til ledende lederskab i deres karriere og i samfundet.
For at kvalificere sig til optagelse skal ansøgere opfylde følgende krav:
- have en bachelorgrad fra et anerkendt universitet eller tilsvarende institution
- Ansøgere, hvis første grad er opnået fra en institution, hvor undervisningsmediet ikke er engelsk, skal opfylde følgende minimumskrav til engelsk færdighed:
- TOEFL score 550 (papirbaseret test) eller 213 (computerbaseret test) eller 79 (internetbaseret test); eller
- Samlet bånd 6.5 i International English Language Testing System (IELTS).
- erhvervserfaring ville være at foretrække;
- være i stand til at vise beviser i akademisk præstation og egnethed.
Vi vedtager en rullende adgangspolitik og åbner et vindue til ansøgning fra midten af november til slutningen af juni (normalt med første runde november - januar, anden runde februar - juni). Det kan være til din fordel at ansøge så tidligt som muligt, da vinduet kan lukke tidligere, når alle punkter er fyldt.
Hvis det er kortliste, kan ansøgere interviewes af Kommunikationsskolen.
Varighed af undersøgelsen
Programmet kan tages på fuld tid på et år eller på deltidsbasis om to år. De maksimale længder tilladt for fuld tid og deltid er henholdsvis 24 og 36 måneder.
Online ansøgning
Nødvendige dokumenter:
- en kopi af alle officielle transkripsioner og eksamensbeviser
- en kopi af officielle testresultater
- to fortrolige anbefalingsskemaer eller referencebreve fra personer, der er bekendt med ansøgerens faglige præstationer og / eller faglige arbejde (dommere skal kunne tale om ansøgerens evne til at udføre akademisk arbejde på et avanceret niveau) og
- en 500-ords personlig erklæring på engelsk, der beskriver deres faglige interesser og mål
- et eksemplar af skrift på engelsk, enten journalistisk eller akademisk;
- Personlige oplysninger: En kopi af et pas ELLER identitetspapir udstedt af ansøgerens hjemland.
Kortsigtede ansøgere kan blive interviewet af et fakultetspanel.
Undervisningsgebyr
HK $ 145.000 (pr. År for en etårig fuldtidsstuderende)
HK $ 60.000 (pr. År for en toårig deltidsstuderende) (kun lokale Hongkong-studerende)
Stipendier
Meritbaserede stipendier vil blive tildelt i andet semester til studerende med fremragende akademisk præstation i første semester. Tildelte studerende modtager mellem HK $ 10.000 og $ 20.000.