Master i Neurodevelopment Disorders

Generelt

Program beskrivelse

Steder: Valencia
Timer: Weekend
Kvalifikation: Master i sygdomme hos neuroplæring udstedt af ISEP

Mesteren i Neurodevelopmental Disorders uddanner kvalificerede fagfolk, højt specialiseret i diagnose og terapeutisk tilgang til lidelser, der oftest rammer børn .

Ligeledes vil den tilbyde sine elever udtømmende viden om de neurofysiologiske fundamenter af menneskelig adfærd , især barnets adfærd. Denne viden er rettet mod udviklingen af ​​kliniske og terapeutiske strategier, der tager sigte på at tackle de forskellige lidelser og problemer, tilpasset hver enkelt sag og til hver enkelt situation.

Undervisningsgruppen med anerkendt national og international prestige er dannet af fagfolk dedikeret til forskning inden for neurovidenskab og på det kliniske område af børn med mere end 10 års erfaring.

Føreren omfatter 100 timers klinisk praksis i både offentlige og private centre, overvåget af fagfolk med dokumenteret erfaring og 350 personligt arbejde til forberedelse af et kandidats afsluttende projekt, til offentligt forsvar for retten sammensat af videnskabelig-tekniske fagfolk.

Kandidatuddannelse i neuroproblematiske sygdomme

  • Udvikling af nervesystemet.
  • Sensorisk profil og praksisser.
  • Evaluering skalaer af kognitive udvikling.
  • Vægte af evaluering af psykolinguistiske funktioner.
  • Visoperceptiv evaluering og adfærdsmæssige evaluerings spørgeskemaer.
  • Intellektuel handicap
  • Epilepsi og infantile epileptiske kriser.
  • Erhvervet hjerneskade.
  • Attention Deficit Disorders med og uden hyperaktivitet (ADHD).
  • Autistiske Spektrumforstyrrelser (ASD).
  • Mundtlige sproglidelser.
  • Disorders of the obsessive compulsive spectrum.
  • Cerebral parese hos børn.
  • ISEP fører. Udvikle dit professionelle projekt og personlige mærke.

Praksis / Praksisrapport.

Mesterens endelige projekt.

Kompetencer af Master i Neurodevelopment Disorders

Specifikke kompetencer fokuserer på området for evaluering, diagnose og neuropsykologisk intervention i barndom og ungdom:

  • Evne til at forstå de neuroanatomiske og neurofunktionelle baser af spædbarns neuropsykologisk udforskning.
  • Træning for at etablere en neuropsykologisk evalueringsproces for børn og / eller neuropaediatrics ved at have kendskab til forskellige psykometriske instrumenter og udforskningsprocedurer.
  • Professionel træning for at udarbejde en rapport, enten mundtlig eller skriftlig, af neuropsykologisk diagnose og prognose.
  • Uddannelse til at karakterisere de patofysiologiske mekanismer af kognitiv eller adfærdsmæssig dysfunktion hos en patient.
  • Uddannelse for at etablere et omfattende rehabiliteringsprogram eller kognitiv adfærdsmæssig stimulering og vide, hvordan man overvåger effektiviteten af ​​det neuropsykologiske indgreb.
  • Træning for at generere forskningsstudier og være i stand til at udføre de forskellige faser af dem.
  • Passende brug af videnskabelig terminologi med særlig vægt på brugen af ​​et respektfuldt sprog mod mennesker med neuroprojektionsforstyrrelser og deres familier.
  • Kend til manifestationen, implikationerne og de individuelle og familiemæssige konsekvenser af hver enkelt sygdoms adfærd og neuropsykologiske profil i forskellige stadier af livscyklussen (tidlig barndom, barndom og pubertet).
  • Giv en systemisk vision om intervention til at yde støtte, der muliggør udvikling i forskellige sammenhænge (familie, uddannelse, fritid ...) ud fra social integration.
  • Aktiver formulering af hypoteser, eksponering af faglige vurderinger og domme og argumentation af praktiske handlinger i henhold til kontraheret information baseret på videnskabeligt bevis.
  • Kend og anvend de professionelle præstationsstandarder, der følger med i etiske kodeks.

Modtagere af Master i Neurodevelopment Disorders

Master i sygdomsforstyrrelser er rettet mod kandidater i psykologi, pædagogik, psykopedagogik, ergoterapi, undervisning og studerende, der studerer sidste års løb.

Udvælgelsen vil blive lavet ud fra et kort interview, hvor en vurdering af fordelene vil blive foretaget. Den akademiske rekord og motivation vil blive taget i betragtning.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

El Instituto Superior de Estudios Psicológicos, ISEP, es una institución privada europea de formación superior e intervención clínica en las áreas de psicología clínica, neurociencias, psicopedagogía ... Læs mere

El Instituto Superior de Estudios Psicológicos, ISEP, es una institución privada europea de formación superior e intervención clínica en las áreas de psicología clínica, neurociencias, psicopedagogía y logopedia fundada en 1984 que ha formado a más de 25.000 profesionales y tratado a más de 20.000 pacientes en sus clínicas. Minimer
Barcelona , Madrid , Valencia , Culiacan + 3 Mere Mindre