Master i Premium Design Management
POLI.design
Nøgleinformation
Campus placering
Milan, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 12.500
Ansøgningsfrist
18 Oct 2024
Tidligste startdato
18 Nov 2024
Introduktion
Specialiseringsmesteren involverer uddybning af spørgsmål relateret til design af en ny form for markedsføring og ledelse i luksussektoren, med inddragelse af tværgående discipliner og i henhold til temaer og strategier, der hører til de to områder inden for design og økonomisk ledelse.
Især markedet for luksusvarer og -tjenester, med dets seneste tendens til kommercialisering af oplevelser, snarere end blot produkter, tilbyder et unikt mødested mellem de teoretiske og praktiske områder relateret til designet, og analyser og undersøgelser relateret til verden af markedsføring og virksomhedsledelse.
Undervisningen foregår i samarbejde med 24ORE Business School .
Titel udgivet
Efter afslutningen opnår de studerende en Politecnico di Milano på første niveau specialiseret master i "Premium Design Management" .
Specialiseringsmesteren bevilger 60 CFU svarende til 60 ECTS.
Frekvens
Deltagelse i de aktiviteter, der er omfattet af kandidatuddannelsen, er obligatorisk i mindst 75 % af kursusaktiviteterne.
Programresultat
Formålet med specialiseringsmasteruddannelsen er at uddanne nøglepersoner, der er i stand til at formidle ledelses- og virksomhedsmarkedsføringsinstanser til produkter, rum og tjenester, der er kendetegnet ved design af høj eller meget høj kvalitet.
Karrieremuligheder
Beskæftigelsesmuligheder er hovedsageligt i luksussektoren, som har flere områder, der ikke er berørt af nogen krise, foruden muligheder inden for tjenester og planlægning og styring af arrangementer og udstillinger. Der er også perspektiver inden for områderne design og strategisk markedsføring.
Læreplan
Specialiserende Master bevilger 60 CFU'er, svarende til 60 ECTS.
Frekvens
Deltagelse i de aktiviteter, der er omfattet af kandidatuddannelsen, er obligatorisk i mindst 75 % af kursusaktiviteterne.
Didaktisk plan
Kurset er struktureret efter tematiske områder, som hver især ledes af et fakultet bestående af professorer fra Politecnico di Milano, eksperter fra virksomheder og studier og andre universiteter.
Under den specialiserede master gives en praktikplads.
Verifikationsprøver og en afsluttende eksamen er planlagt. Den afsluttende eksamen består af præsentationen og diskussionen af et essay realiseret under Specialiserings Master.
Didaktiske moduler
Uddannelsen er opdelt i følgende undervisnings- og undervisningsaktiviteter opdelt i fire enheder:
Opvarmning
Opvarmningsmodulet vil introducere de studerende til designkulturen, foreslå en syntese af de aktuelle scenarier og referencekonteksten, give de grundlæggende værktøjer til at forstå og studere historien om design og mode og støtte dem i deres fortolkning af det seneste. tendenser.
Enhed 1 – Designets søjler
Den første enhed vil analysere de vigtigste casestudier af det bedste moderne design til luksussektoren. De seneste teorier, der ligger til grund for den nutidige udvikling af design- og modesystemet i Europa, vil også blive analyseret med praktiske eksempler på de vigtigste innovationer i disciplinen.
Enhed 2 – Produkt- og branddesign
Det andet modul vil undersøge ikke kun de vigtigste og mest ikoniske produkter af moderne luksus, men også det bidrag, design tilbyder under planlægningen eller redesignet af selve et brand.
Enhed 3 – Kommunikationsværdier
Kommunikation er i dag utvivlsomt et af hovedinteresseområderne inden for design: Formålet med denne undersøgelse vil derfor ikke kun være et koordineret billede, ikke kun kommunikation gennem nye digitale kanaler og kreativitet til gavn for online markedsføring, men også de grundlæggende værktøjer til forbrugssociologi og udviklingen af et lille selvstændigt projekt inden for kommunikation til luksus under opsyn af lærerne i Politecnico.
Enhed 4 – Detail- og brandoplevelse
Den sidste enhed vil udelukkende være dedikeret til det potentiale, design tilbyder i de kommercielle og oplevelsesmæssige sektorer for luksussegmentet, med opmærksomhed også på nye former for luksus, nu udtrykt gennem nye produkter og tjenester til nye forbrugere. Ud over den teoretiske introduktion til temaerne køb, visuel merchandising og events, vil eleverne også blive tilbudt praktiske aktiviteter med målrettede besøg og designmoduler, for at facilitere en bedre forståelse af udviklingsdynamikken i kreative processer og give eleverne et blik bagved. den femte.
Masteren inkluderer også 70 specifikke timer dedikeret til området "Luksusstyring", som vil udforske temaerne luksusmarkedsføringsstyring, prisfastsættelse, CRM og licensering (i samarbejde med 24Ore Business School), uden at forsømme de sociologiske aspekter og varemærkebilledet.
Et valgfrit kursus med en samlet varighed på omkring 100 timer om følgende emner:
- Luksus Management,
- Luksusmarkedsføring af varer og tjenester.
Indlæggelser
Ranglister
- 1. i Italien
- 4 i Europa
- 8. i verden
Politecnico di Milano - QS Ranking 2023 i kategorien Kunst og Design
Programundervisning
Stipendier og finansiering
POLI.design tilbyder fællesskabet Politecnico di Milano en rabat på 50 % , der skal anvendes på deltagergebyret for et I- og II-niveau specialiseret master- eller videregående uddannelseskursus / Postgraduate-program / Videreuddannelseskursus, som POLI.design administrerer og tilbyder. Rabatten er til internt personale (dvs. strukturerede lærere og teknisk og administrativt personale) med aktive kontrakter hos Politecnico di Milano og medlemmer af deres husstande .
Hvordan det virker:
For at nyde godt af rabatten skal du:
- send udvælgelsesansøgningen til det valgte kursus med de relevante nødvendige dokumenter;
- bestå valgene med succes;
- sende en kopi af ansøgerens familiestatus.