Master i Public Relations Management
Mykolas Romeris University
Nøgleinformation
Campus placering
Vilnius, Litauen
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 4.384 / per year
Ansøgningsfrist
26 Jul 2024
Tidligste startdato
01 Sep 2024
Introduktion
Har du et naturligt overtalelsestalent, som du vil udnytte? Ønsker du at udvide din marketing- eller ledelsesuddannelse med public relations-studier? Ser du PR som et stærkt værktøj, der kan bruges til at nå store mål?
Hvis nogen af ovenstående spørgsmål kom tilbage positivt, er det tid til at overveje at tage en mastergrad i Public Relations Management. Træn dig selv i kunsten at forme billedet af en organisation ved at bruge PR-strategier i en række forskellige situationer. Dyk ned i et postgraduate-studie med fokus på erfaringsbaseret læring og fremme af iværksætteri, som er med til at skabe en personlig arbejdsplads!
Studér i Vilnius, en hurtig europæisk by, med marketing- og PR-virksomheder baseret her som dine fremtidige potentielle arbejdsgivere. Lær af et team af gode foredragsholdere, som ikke kun kan tilbyde dig teoretisk viden, men også praktisk planlægning, argumentation og organisatorisk kommunikationsledelse, kommunikationsevner med medier. Få fra andre universiteter med Erasmus + programmer.
Gennemfør dine studier på engelsk, så du kan bryde barriererne for international kommunikation. For at få det fulde udbytte af dette kursus, skal du kunne engelsk på B2-niveau. Efter 1,5 års studier vil du modtage din kandidatgrad inden for erhvervslivet og offentlig ledelse. Du vil også blive tildelt 90 ECTS-point til dine fremtidige studier. Efter afslutningen af din uddannelse vil du være i stand til at nå en karriere i offentlige organisationer, virksomheder, non-profit kommunikationsafdelinger, medieanalysebureauer som projektmedarbejder for PR eller organisatorisk imagebygger.
Invester i dine PR-studier på et af de bedste universiteter i Litauen til dette emne. Vi er glade for at kunne sige, at du på MRU vil finde en lav studieafgift for dette kursus, hvilket gør denne kandidatgrad endnu mere tillokkende. Vi har også stipendier til masterstudier til rådighed på vores universitet.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Kursusenheder | ECTS-point |
1. ÅR | 60 |
1 SEMESTER | 30 |
Obligatoriske studieenheder | 30 |
Ledelse* | 3 |
Strategisk ledelse* | 3 |
Public Relations historie og teori | 6 |
Design tænkning | 6 |
Kreativ ledelse og ledelse | 6 |
Kommunikationsteorier for det moderne samfund | 6 |
Speciale | 6 |
2 SEMESTER | 30 |
Obligatoriske studieenheder | 30 |
Forskningsmetodik | 6 |
PR-praksis og strategisk ledelse | 6 |
Omni Channel Marketing og Kommunikation | 6 |
Speciale | 6 |
Digital Public Relations | 6 |
2. ÅR | 30 |
3 SEMESTER | 30 |
Obligatoriske studieenheder | 18 |
Speciale | 18 |
Alternativt valgfrie kursusenheder | 12 |
Konflikthåndtering | 6 |
Intellektuel ejendom | 6 |
Praksis for dataanalyse | 6 |
* – Uddannelsesenheder er obligatoriske for studerende, der ikke har læst det under deres bacheloruddannelse.
Programresultat
Generelle kompetencer og læringsudbytte
Personlige og sociale evner
- Interpersonelle (interaktions)færdigheder
- Eleverne vil være i stand til at forstå menneskers psykologiske reaktioner;
- De studerende vil være i stand til at forstå dynamikken i sociale konflikter og håndtere dem.
- Etisk engagement og socialt ansvar
- De studerende vil være i stand til at anvende etiske holdninger og værdier til at forstå vigtigheden af socialt ansvar;
- De studerende vil være i stand til at anvende bæredygtighedsprincipper og træffe beslutninger baseret på bæredygtig udvikling.
Fagspecifikke kompetencer og læringsudbytte
Viden og dens anvendelse
- Beslutningstagning
- Eleverne vil være i stand til at træffe informerede beslutninger;
- De studerende vil være i stand til at forstå kompleksiteten af beslutningstagning, processen og konsekvenserne af at anvende kritisk og konstruktiv tænkning
4. Evne til at organisere og planlægge
- De studerende vil vide, hvordan man organiserer ledelsesaktiviteter, leder et team og er ansvarlige for præstationsresultater;
- De studerende vil være i stand til at skabe og anvende videnbaserede PR-løsninger;
- De studerende vil være i stand til at skabe innovative PR-projekter og lede dem;
- De studerende vil kunne planlægge og tilrettelægge interne og eksterne kommunikationsaktiviteter med organisationens medarbejdere og interessenter.
- Evne til at lede
- De studerende vil være i stand til kreativt at anvende ledelsesmetoder/-praksis i faglige problematiske/kriser;
- De studerende vil være i stand til at styre medarbejdernes aktiviteter i globale og lokale sammenhænge, i komplekse og forskelligartede situationer.
Forskningskompetencer
- Videnskabelige forskningsfærdigheder
- De studerende vil være i stand til at udvælge, systematisere og kritisk vurdere videnskabelig forskning inden for public relations-ledelse;
- De studerende vil være i stand til at udvikle og selvstændigt udføre forskning inden for public relations-ledelse;
- De studerende vil være i stand til at præsentere beslutninger på PR-området baseret på resultaterne af den videnskabelige forskning.
7. Evner til at systematisere og analysere information
- De studerende vil være i stand til at kommunikere effektivt, flydende og overbevisende, skriftligt og mundtligt på mindst ét fremmedsprog, diskutere aktuelle problemstillinger inden for PR-ledelse;
- De studerende vil være i stand til at udvælge og systematisere information fra forskellige kilder og analysere den ved at integrere viden om forskellige områder om emnet PR-ledelse;
- De studerende vil selvstændigt kunne udvikle og udbygge faglig kompetence gennem livslang læring.
Særlige evner
8. Offentlig information ledelse og evaluering færdigheder
- De studerende vil være i stand til at udvikle, styre og evaluere organisationens offentlige information ved systematisk at anvende moderne ledelsesteorier til globale, komplekse, usikre miljøer;
- De studerende vil være i stand til at designe og udvikle offentlige oplysningskampagner;
- De studerende vil være i stand til at evaluere operationel effektivitet ved at give anbefalinger til medarbejdere og interessenter i organisationen.
9. Evne til at fastholde organisationens image
- De studerende vil være i stand til at danne og vedligeholde organisationens image i det interne og eksterne miljø;
- De studerende vil være i stand til at skabe og vedligeholde et kommunikationsøkosystem mellem organisationens medarbejdere og interessenter;
- De studerende vil være i stand til at skabe og implementere eksterne og interne organisations kommunikationskrisehåndteringsløsninger.
10. Evne til at udvikle operationelle strategier ved hjælp af marketingteknikker
- De studerende vil være i stand til at anvende markedsføringsmetoder til PR-ledelse.