Master i Sprog og International Management (LIM)

Generelt

Program beskrivelse

Programmål

Kandidatuddannelsen i sprog og international ledelse er designet til franske og internationale studerende med flyt i mindst to fremmedsprog (bortset fra deres modersmål), der stræber efter en karriere med international vægt. Programmet tilbyder studerende en række kurser i international virksomhed (marketing, handel, logistik, forhandling osv.) Samt kurser i sprog, hvor fokus er på at tilegne sig en dyb viden om de socioøkonomiske og kulturelle miljøer i geografiske zoner, de studerer. Kurserne undervises hovedsageligt på engelsk og fransk, men også på tysk, kinesisk og spansk. Gennem intensiv undersøgelse og træning bliver kandidater fra dette kandidatprogram specialister i den internationale forretning, der er i stand til at udvikle sig i multikulturelle sammenhænge. Forelæsninger, studiegrupper, rollespil, studerende projekter og praktikpladser kombineres for at give de studerende en dybtgående faglig uddannelse.

Færdigheder og evner

Sprog: Mundtlig og skriftlig færdighed i to fremmedsprog plus et tredje sprog på begynderniveau. Et flertal af de forretningsrelaterede kurser undervises på engelsk. Vores kandidater er grundigt trænet til at arbejde i et professionelt og internationalt miljø.

Ledelse: Arbejdsevner og viden i en række internationale forretningsfunktioner. Vores kandidater kan lede projekter og forhandlinger inden for markedsføring, handel og logistik. De er også trænet i oprettelse af virksomheder.

Interkulturalitet: Vores studerende erhverver en dyb forståelse af de politiske, sociale og økonomiske aspekter af moderne samfunds forståelse og lærer, hvordan man udnytter interkulturalitet i praksis. Med de kombinerede færdigheder erhvervet i programmet Sprog og International ledelse er vores kandidater godt positioneret til at gå i gang med dynamiske og omfattende internationale karrierer.

Adgangskrav

Første års optagelse er baseret på:

  • Ansøgning og fremmedsprogets samtale
  • Kompetence på to fremmedsprog: engelsk, fransk, tysk, spansk eller kinesisk i henhold til de valgte sprogmuligheder (NB: Studerende har ikke tilladelse til at studere på deres modersmål)

Andetårsoptagelse er baseret på:

  • Succesfuld afslutning af det første år i sprog og international ledelse
  • Succesfuld afslutning af det første år på et beslægtet kandidatuddannelse, efter et fremmedsprogsamtale og efter universitetets godkendelse af kandidatens ansøgning

Efteruddannelse: Jobsøgende og ansatte kan ansøge om kandidatuddannelsen.

Kontakt: 03 21 60 38 17 / fcu-fare@univ-artois.fr

De kan ansøge om kandidatgraden eller kandidaten gennem validering af professionel præstation og erfaring (VAPP) eller validering af tidligere erfaring (VAE) eller et blandet kursus.

Kontakt: 03 21 60 60 59 / fcu-pac@univ-artois.fr

Karrieremuligheder

Med omfattende avanceret uddannelse inden for marketing, logistik, handel og ledelse såvel som på sprog finder vores kandidater ledelsesmuligheder på ledelsesniveau inden for international forretning, logistik, marketing, kommunikation og turisme.

Funktioner ved programmet

  • Forretningsrelaterede kurser undervist på engelsk
  • Universitetslærere samt forretningsfolk fra forskellige sektorer
  • Mulighed for at deltage i dobbelt diplomprogrammer med internationale partneruniversiteter
  • Studentprojekter, der når ud til det bredere universitet og erhvervslivet
  • Tværfaglige projekter som Hackathon og Kalypso, der placerer studerende innovative læringsmiljøer, hvor de bliver konfronteret med virkelige udfordringer og team-building situationer

Kursindhold (2 år)

Semester 1

12 uger - 30 ECTS

Sprog (mundtlige og skriftlige færdigheder; casestudier i forhandling og interkulturel kommunikation)

  • Valg af to fremmedsprog fra tysk, kinesisk, engelsk, fransk eller spansk (NB Modersmål er ikke inkluderet)
  • Ét begynders niveau sprog: italiensk eller hollandsk

Management (Kurser undervist på engelsk og fransk)

  • Importere
  • International forretning
  • Marketing
  • Salg og forhandling
  • Projektledelse
  • Karriereudvikling
  • Personligt projekt
  • Interkulturel forvaltning

Interkulturelle studier (socio-politiske og økonomiske aspekter af moderne samfund.)

  • Europa - Kina: Anglophone- eller frankofonstudier og kinesiske studier
  • Europa - Amerika: To geografiske områder blandt engelsk-studier, tyskofonstudier, spansktalende studier og frankofonstudier
  • Internationale markeder: Alle studerende vil følge seminarer om tilgange til internationale markeder undervist på engelsk og fransk.

Semester 2

10 uger - 30 ECTS

Sprog (mundtlige og skriftlige færdigheder; casestudier i forhandling og interkulturel kommunikation)

  • Valg af to fremmedsprog fra tysk, kinesisk, engelsk, fransk eller spansk (NB Modersmål er ikke inkluderet)
  • Ét begynders niveau sprog: italiensk eller hollandsk

Management (Kurser undervist på engelsk og fransk)

  • Eksport
  • Erhvervsøkonomi
  • Digital markedsføring
  • Marketing
  • Finansiere
  • Projektledelse
  • Forhandling og kommunikation
  • Virksomhedsoprettelse

Interkulturelle studier (socio-politiske og økonomiske aspekter af moderne samfund.)

  • Europa - Kina: Anglophone- eller frankofonstudier og kinesiske studier
  • Europa - Amerika: To geografiske områder blandt engelsk-studier, tyskofonstudier, spansktalende studier og frankofonstudier
  • Internationale markeder: Alle studerende vil følge seminarer om tilgange til internationale markeder undervist på engelsk og fransk

Semester 2 afsluttes med en to-måneders arbejdsplads og færdiggørelse af en rapport om arbejdspladsen.

Semester 3

12 uger - 30 ECTS

Sprog (mundtlige og skriftlige færdigheder; casestudier i forhandling og interkulturel kommunikation)

  • Valg af to fremmedsprog fra tysk, kinesisk, engelsk, fransk eller spansk (NB Modersmål er ikke inkluderet)
  • Ét begynders niveau sprog: italiensk eller hollandsk

Management (Kurser undervist på engelsk og fransk)

  • Kalypso forretningssimulering
  • International økonomi
  • International forretning
  • Ledelse
  • Marketing
  • Logistik
  • Personligt projekt
  • Karriereudvikling
  • Kvalitetssikring og lovgivningsmæssige anliggender

Interkulturelle studier (socio-politiske og økonomiske aspekter af moderne samfund.)

  • Europa - Kina: Anglophone- eller frankofonstudier og kinesiske studier
  • Europa - Amerika: To geografiske områder blandt engelsk-studier, tyskofonstudier, spansktalende studier og frankofonstudier
  • Internationale markeder: Alle studerende vil følge seminarer om tilgange til internationale markeder undervist på engelsk og fransk

Semester 4

30 ECTS

4. semester består udelukkende af en seks-måneders arbejdsplads efterfulgt af afslutningen af en speciale baseret på arbejdspladserfaringen.

Senest opdateret Jan 2020

Om skolen

L’Université d’Artois est une université multidisciplinaire dont le siège est situé à Arras, dans le Nord de la France

L’Université d’Artois est une université multidisciplinaire dont le siège est situé à Arras, dans le Nord de la France Minimer