Master i Strategi og Innovationsledelse (SIM)
Hasselt University
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Hasselt, Belgien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 1.116 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* 979,60 € for et akademisk år på 60 point
Introduktion
Corona-opdatering: Yderligere foranstaltninger bliver truffet for at forhindre spredning af Coronavirus. Vores online uddannelsesplatforme bliver brugt i videst muligt omfang, mens obligatoriske masker og social distancering beskytter vores studerende på campus. På grund af pandemiens usikre karakter kan vi ikke afgøre, om disse foranstaltninger vil være i kraft i løbet af det næste akademiske år. Vi vil følge retningslinjerne fra myndighederne for at sikre et sikkert miljø for vores internationale studerende.
Strategy and Innovation Management (SIM) er et af de tre specialiseringsspor under Master of Management, som er en international etårig masteruddannelse (på engelsk), der forbereder de studerende til en karriere i dynamiske, internationale erhvervsmiljøer. Programmet fokuserer på at konfrontere studerende med udfordrende strategiske forretningsproblemer for at gøre dem fortrolige med alle vigtige aspekter af en virksomhed. Programmet er skræddersyet til bachelor- og kandidatuddannede, der har til formål at udvide deres omfang af international ledelse samt at uddybe deres viden om og evner inden for Business Process Management (BPM), Strategi og Innovation Management (SIM) eller International Marketing Strategy (IMS) - tre specialiseringsspor i uddannelsen.
Uddannelsen gælder ikke kun for (erhvervs)økonomistuderende, men også for universitetsuddannede inden for ikke-økonomiske fagområder, såsom ingeniører, advokater, psykologer mv.
Master of Management-uddannelsen har til formål at udvikle følgende kompetencer:
- Kandidaten fra Master of Management er i stand til at identificere og dekonstruere komplekse forretningsproblemer, der stammer fra både en organisatorisk og en strategisk oprindelse.
- Kandidaten er i stand til at evaluere, udvælge og anvende passende metoder, værktøjer og teknikker til at analysere komplekse forretningsproblemer for at komme med praktiske anbefalinger af høj kvalitet til at forbedre både taktiske og strategiske beslutninger.
- Kandidaten er i stand til at forsvare passende forretningsstrategimuligheder af høj kvalitet på grundlag af deres implikationer.
- Kandidaten er i stand til at omsætte strategiske beslutninger til lavere niveaumål og nøglepræstationsindikatorer.
- Kandidaten er i stand til at arbejde i en multinational og tværfaglig kontekst med en holdning, der afspejler følgende elementer: kritisk refleksion, konstruktiv argumentation, professionel kommunikation, effektivt samarbejde, effektiv selvledelse, etisk adfærd og bæredygtighed.
Strategi og innovationsledelse (SIM)
Specialiseringen Strategy and Innovation Management (SIM) forbereder kandidater til at klare det nuværende, hurtigt skiftende forretningsmiljø ved at udvikle passende strategier for og styre innovations-/forandringsprojekter i organisationer. Som supplement til et generelt perspektiv på strategi og innovationsledelse tilbyder denne specialisering dybdegående viden inden for (åben) innovation, innovationsøkosystemer, forretningsmodelinnovation, strategisk innovation, forandringsledelse, (virksomheds)entreprenørskab og digitale transformationsstrategier. Denne specialisering tilbyder et bredt sæt af analytiske værktøjer og undervisningstilgange: Udover at forelæse, gør instruktører brug af undervisningscases, gæsteforelæsninger, videoer, simulationsspil, erfaringsbaserede læringsteknikker og analyse af nyere online-artikler for at anvende de indhøstede erfaringer til real- verdenssituationer, industrier og organisationer.
Galleri
Læreplan
Kernekurser
- Forretningsmodellering
- Ledelse og menneskelig kapital
- Anvendelser i forretningsmodellering
Specialiseringskurser: Strategi og innovationsledelse
- Håndtering af digital transformation
- Forretningsstrategi
- Åben innovation i erhvervslivet og forskning
- Strategisk innovation
- Forandringsledelse
- Kandidatafhandling Master of Management