Master i Uddannelsesteknologi
Bahcesehir University
Nøgleinformation
Campus placering
Istanbul, Tyrkiet
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 12.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2023
* Undervisningsgebyr for studerende (Graduate programmer 1,5-2 år): $ 12.000 for program
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Uddannelsesteknologi
- Programtitel: Uddannelsesteknologi
- Programtype: Engelsk - Speciale
Programbeskrivelse
Teknologiens stigende indflydelse og stigende krav er den velinformerede brug af teknologi et must for at skabe rige læringsmiljøer i K12, videregående uddannelse, erhvervsliv og rådgivning. Uddannelsesteknologi er en innovativ måde at designe, levere, lette og styre valgte professionelle indstillinger for elever i alle aldre, uanset om det er ansigt til ansigt, online eller begge dele.
Uddannelsesteknologi Masteruddannelsen på Bahçeşehir University vil lære dig at integrere teori, forskning, kreativitet og problemløsning færdigheder med en række nye teknologier for at forbedre ydeevnen i forskellige sammenhænge herunder uddannelsesinstitutioner og erhvervsuddannelse klasseværelser.
Programmet sigter mod en bred og dyb forståelse af praksis af instruktionsdesign, visuelt design, mediedesign, interaktionsdesign, multimedieudvikling, evaluering og forskning. Vores kandidater fortsætter med at tage stilling som teknologikoordinatorer eller administratorer, lærerledere, instruktionsdesignere eller teknologer og specialister inden for læseplanlægning på dette område.
Uddannelsesteknologi - Programstruktur
Master of Science i Uddannelsesteknologi har en afhandling og en afhandling alternativ. Non-thesis programmet består af 10 kurser og 1 projekt kursus. Specialeprogrammet består af 7 kurser, seminarer og speciale. Valgfrie kurser tilbyder muligheder for studerende at specialisere sig i områder, der er egnede til karriereplanlægning i overensstemmelse med deres ønsker.
Hvert kursus skal kun åbnes i løbet af perioden. Valgfag varierer alt efter semester. Online valgfrie kursus muligheder er tilgængelige på et semesterbasis.
Varigheden af kandidatuddannelsen i uddannelse ikke-afhandling er 3 semestre. Varigheden af specialeprojektet er mellem 4 og 6 semestre. Studerende, der ikke har gennemført programmet inden for den fastsatte tid, afskediges fra universitetet.
Kurser leveres typisk mellem kl. 19.00 og 22.00 på hverdage på Beşiktaş Campus. Der er ugentlige kurser så mange som antallet af kurser udvalgt som af semesteret.
Uddannelsesteknologi - Kursusbeskrivelse
EDT5001 Uddannelsesteknologi, Felt, Teori og Profession
Dette kursus introducerer elever af undervisningsteknologi til feltet. Det er det grundlæggende kursus i undervisningsteknologi. Kurset forsøger at dække de fleste emner indenfor feltet. Det forsøger at introducere feltet med historien, og kurset vil også dække de nuværende tendenser og hvilken fremtid der vil bringe til uddannelsesområdet
EDT5002 Forskningsmetoder i uddannelse
Forskningsmetoder i undervisningsteknologier; forskningsproblemer etik og forskning; variabler og hypoteser; litteraturanmeldelse; prøveudtagning; dataindsamling og -instrumenter gyldighed og pålidelighed udarbejdelse af et forskningsforslag.
EDT5003 Instruktionsdesign
Systematisk tilgang og modellering; instruktionsdesign modeller; behov og problemanalyse instruktions- og præstationsmiljø (elev, indhold og organisation) analyse; fagindhold og opgaveanalyse bestemmelse af forudgående viden og betingelser angivelse af instruktionsmål skrive læringsmål fastsættelse af kriterierne for måling og evaluering instruktions teorier og strategier udvikling af undervisningsmaterialer instruktionssystem design.
EDT5004 Multimedieudformning og produktion i undervisning
Lære teorier (adfærdisme, kognitivisme og konstruktivisme) anvendes til multimedie design og udvikling; Introduktion og brug af multimedieudviklingsværktøjer; instruktionsdesign til multimedie; evaluering af multimedieprodukter design og udvikling af audio- og visuelle materialer (animation, lyd, video og etc.); principper for interface design (brug af animation, interaktion, feedback, navigation, emballering og udgivelse).
EDT5005 Fjernundervisning: Teori, Forskning og Øvelse
Introduktion til fjernundervisning; instruktionsmiljøer inden for fjernundervisning fjernundervisningsteknologier teknikker og metoder til planlægning, forberedelse og anvendelse af fjernundervisningsteknologier hovedbegreber i internetbrug Internet brug i uddannelse; Internetetik (netikette); læringsobjekter; internationale standarder for at lære objekter meta-data.
EDT5008 Avanceret Instruktionsdesign
Design, udvikle, styre og evaluere instruktionsprogrammer; erhverve den viden, færdigheder og evner, der er nødvendige for at yde lederskab inden for instruktionsdesign undersøge forskellige instruktionsmodeller og deres tilknyttede metoder, herunder hurtig prototyping, at forstå hver enkelt models relative styrker og kalde på det, når og hvor det er relevant, situationer opstår.
EDT5009 Human Performance Technology
Eleverne undersøger grundlæggende komponenter, der øger ydeevnen i læringssituationer eller på arbejdspladsen, behandler modeller, løsninger, praksisemner og fremtidige tendenser inden for menneskelig ydelsesteknologi.
EDT5010 Voksenuddannelse og informationsteknologi
Voksenpsykologi; voksenuddannelse Voksne holdninger til forandring; deres modstand mod forandring; principper for voksenuddannelse Informationsteknologi til voksne; planlægge, designe og gennemføre it-relaterede træningsprogrammer.
EDT5011 Internet-baseret programmering
Programmeringssprog til internettet; Introduktion til internetprogrammering klient-server arkitektur; Webserver opsætning i henhold til programmeringssprogene (asp, php, net, jsp, etc.); redaktører og forfattere til internetprogrammering og udvikling; funktioner i internetprogrammering server- og miljøvariabler; cookies i internetprogrammering; HTTP-anmodningerne og svarene sendes via internettet Administration af databasen via internettet udvikle en dynamisk webapplikation til uddannelsesmæssige formål.
EDT5012 Statistisk Data Analyse
Grundlæggende statistiske begreber og metoder; (ved hjælp af statistisk software) kodning og indlæsning af data; skabe tabeller og deres fortolkninger; beskrivende statistikker og diagrammer; Inferential statistik; ikke-parametrisk statistik.
EDT5013 Online Collaborative Learning
Teoretiske grundlag for samarbejdsindlæring og online samarbejdsmæssig læring; online læringsprocesser, design, problemer og applikationer; online samarbejdsindlæringsværktøjer (elektronisk post, intranet, portaler, online communities, weblogs, dashboards, konferencer, fora, mødelokaler, læringsstyring, flowchart og informationsstyring).
EDT5014 Game-Based Learning
Teoretiske grundlag for spilbaseret læring; læringsproces i spilbaserede læringsmiljøer; digitale mediernes rolle spil som karakter af social læring; effekterne af spil i læringsmiljøer; rollen som motiverende teorier forbundet med spil og spillernes stilarter; de motiverende og lærende faktorer i eksisterende spil.
EDT5015 Teknologiledelse i organisationer
Teknologi og teknologi ledelseskoncepter; teknologi livscyklus; de kritiske faktorer i styring af teknologi; forretnings- og teknologistrategi konkurrenceevne; teknologiplanlægning og teknologioverførsel; teknologi erhvervelse og brug; teknologisk innovationsproces.
EDT5016 Grafisk Design
Grafisk design proces og principper; kreativitet i grafisk design de grundlæggende designelementer; Anvendelsesområder af grafisk design (typografiske kommunikation, grafiske symboler - emblem, landemærke tegn, logoer og varemærker, visuel identitet design, plakat design); Grundlæggende grafik viden (pixel dybde, komprimering, valg af billedformat, opløsning); grafisk design software (Photoshop, fyrværkeri osv.); animation; animationsprincipper i uddannelse og udvikle simpel animation ved hjælp af Adobe Flash.
EDT5017 Educational Video
Hele processen med at udvikle instruktionsvideo, fra koncept til færdigt projekt; opgaver (meddelelsesdefinition, scriptwriting, storyboarding, produktion, redigering efter produktion og evaluering); drift af digitale videokameraer; produktion personale; mellemstore krav belysning; lyd; og software til digital redigering af software.
EDT5019 IKT i uddannelse
EDT 5019, IKT i Uddannelse er en kandidat-niveau kursus, der dækker teorier, rammer og praksis af computer-og web-baserede applikationer i forskellige instruktionsindstillinger, paradigmer, teorier og forskning vedrørende brug af teknologier i undervisningen. I løbet af kurset vil vi udforske forskellige teknologimuligheder og deres implementering i undervisning og læring. De første uger af kurset vil forberede dig på de grundlæggende oplysninger inden for computerassistent undervisning, mens resten af kurset kombinerer forskning og praktisk information i undervisning i forskellige områder og færdigheder med CAI teknologier. I dette kursus vil eleverne også få praktisk erfaring i pædagogiske applikationer af computere, herunder anvendelse og evaluering af forskellige software, hjemmesider og Web 2.0 værktøjer.
EDT5887 Seminar
Præsentation og diskussion af studier, udviklinger, eksisterende problemer og mulige løsninger inden for undervisningsteknologi.
EDT5888-1 Speciale
Formålet med kurset er at gøre kandidatstuderende, der vil skrive en afhandling om det forskningsområde, de har besluttet at foretage en foreløbig undersøgelse. Formålet er at få eleverne til at skrive et forslag til det valgte problem inden for en bestemt tidsramme. At få eleverne til at identificere et forskningsemne og skrive et forslag på det valgte fagområde.
EDT5888-2 afhandling
Formålet med kurset er at gøre kandidatstuderende, der vil skrive en afhandling om det forskningsområde, de har besluttet at foretage en foreløbig undersøgelse. Formålet er at få eleverne til at skrive et forslag til det valgte problem inden for en bestemt tidsramme. At få eleverne til at identificere et forskningsemne og skrive et forslag på det valgte fagområde.
Adgangskrav
For tyrkiske kandidater
*** Kandidater, der ansøger om kandidatuddannelserne i Uddannelsesteknologi, er ikke forpligtet til at tage videnskabelige forberedelseskurser.
For internationale kandidater
*** Kandidater, der ansøger om kandidatuddannelserne i Uddannelsesteknologi, er ikke forpligtet til at tage videnskabelige forberedelseskurser.