Master i afslapningsteknikker og integreret psykoterapi
Centro Studi Panta Rei
Nøgleinformation
Campus placering
Milan, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Italiensk
Studieformat
På campus
Varighed
85 timer
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 1.490 / per credit *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* forskud på € 250 8 månedlige afdrag på € 155. € 1340 (€ 150 rabat) - € 250 forskud på € 1.090 inden for den anden master's lektion. € 100 - Tillægsgebyr for dem, der anmoder om ECM-akkreditering (ikke påkrævet)
Introduktion
Denne Master er forbeholdt kandidater i psykologi (første og / eller andet niveau), psykologer og psykoterapeuter, kandidater i medicin med psykologisk træning (specialiseret eller specialiseret i klinisk psykologi, psykiatri, neurologi).
Søgeordene er: psykofysiologisk grundlag for afslapning, evne til at udøve teknikker på sig selv, patient- og gruppeledelse, fleksibilitet i anvendelse af teknikker og kontraindikationer af afslapningsteknikker, planlægning af afslapningskurser. Sammenligning og praksis mellem teknikker for psykologisk modifikation (afslapning, biofeedback, hypnose, meditation).
Deltagelse i vores mester betyder:
- Skaffe anvendte teknikker med fremragende resultater inden for forskellige områder af psykologi (især klinisk, wellness, sport, arbejde) og anvendes i alle de vigtigste psykologiske orienteringer (for eksempel: kognitiv adfærdsmæssig tilgang, systemisk-relationel, psykoanalyse, humanistisk).
- At projisere mod den professionelle fremtid: lapsychology er integration mellem psykologiske tilgange og neurovidenskab.
For at få adgang til mesteren skal du støtte et gratis individuelt orienteringsinterview med det formål at analysere forventninger, holdninger, motivationer, psykofysiske kontraindikationer til deltagelse, enhver tvivl om deltageren og præciseringer på kandidatuddannelsen.
Vidner om elever tidligere udgaver
"Afslapning var et godt redskab til mig. Det tillod mig at opdage og lære mere om mig selv, at forstå mine grundlæggende værdier, at fokusere på mine mål, for at lidenskabeligt leve mit arbejde. Det tillod mig også at gå i livet med større sindsro og selvværd ... "(Valentina Morizio)
"Ærligt vil jeg ikke anbefale mesteren til alle, ubetinget. Jeg anbefaler det bestemt til dem, der i øjeblikket føler at de har ressourcerne til at åbne sig for opdagelsen eller genopdagelsen af aspekter af sig selv. "(Sara Girotti)
"En professionelt stimulerende oplevelse, et intensivt og engagerende personligt arbejde, et udfordrende kursus ..." (Agnese Olivato)
"Dette kursus er en rigtig indre rejse for at opdage et instrument, der kan give ro, stabilitet og gøre dig i stand til at huske, at din krop er en maskine, der fungerer meget godt uden de mange humorale ændringer, som vi dagligt går under dagligt ..." (David D. Swan)
"Jeg vil nu, da eksamen er forbi, takke for den præcision, som mesteren blev videreført med, opmærksomheden på de fysiologiske aspekter, den åbenlyse kompetence og især den yderste vilje til at imødekomme enhver tvivl og anmodninger om støtte. Jeg er også glad for eksamenens sværhedsgrad, meget mere nyttigt end de klassiske "proforma" -tests for at give mig den effektive effektivitet af min læring tilbage. Faktisk er det meste af min nuværende lykke på grund af det faktum, at jeg virkelig tror jeg ved noget om afslapning og har bestået denne type eksamen hjælper mig til at tro lidt mere "(Matteo Castilletti)
"At sige, at lektierne har været formative, er at bruge en eufemisme ... både som energi og positivitet, som du sender som lærere, både som en entusiasme for at uddybe de emner, der behandles engang hjemmefra ..." (Adele Callegari)
"Lærerne har en måde at lære original og overholde deres personligheder. De ved, udover indholdet, overfører også lidenskab for dette arbejde, entusiasme og tørst efter viden. Én ting jeg bemærkede er den totale mangel på "intellektuel egoisme" i dem. Kliniske oplevelser bliver ofte og generøst delt ... "(Sabrina Menozzi)
"Muligheden for at styre klassen, organisere og gennemføre lektionen i første person, med øjeblikkelig tilbagemelding på min måde at forbinde og lede gruppen på, er live-test af, hvad jeg skal gøre med de fremtidige patientgrupper, som jeg finder at stå over for ...... "(Luca Mazzucchelli)
"Bella var denne mesters erfaring. Smuk fordi fuldstændig og konkret, smuk fordi du gav os tegn som fascinerede mig, smuk for din åbenhed, tilgængelighed og fleksibilitet "(Marta del Bono)
Hovedemner omfattet:
Grundlæggende afslapningsteknikker:
- RMP Teknik (Progressiv Muscle Relaxation) ifølge E. Jacobson.
- JH Schultz Autogen træning: øvelser i den nedre cyklus (tyngde, varme, åndedrag, hjerte, sol plexus, frisk pande, ansigt, øjne og skulder-nakke, reducerede øvelser).
- Biofeedback. Hovedparametre anvendt: elektromyografi, hjerteslag, perifer temperatur, hudkonduktans.
De psykofysiologiske baser af afslapning:
- Grundlaget for afslapning: skeletmuskler og deres funktion. Muskelspænding og spænding.
- Visceral afslapning: De glatte muskler involveret i afslapning.
- Blodkar: hvordan de arbejder og hvorfor de er involveret i afslapning
- Vejrtrækning: lungerne, ribbenburet og de tilhørende muskler.
- Hjertet og hjerte-kredsløbssystemet.
- Det gastrointestinale system.
- Det centrale nervesystem, perifer og autonom (sympatisk og parasimpatisk)
- Anatomo-fysiologiske elementer til forståelse af øjnens øvelser, ansigtet, skuldrene.
- Introduktion til psykoneuroendocrinoimmunologi (PNEI-model).
Vurdering centreret om afslapningsteknikker:
- Introduktion til den flerdimensionale kognitive adfærdsmodel.
- Biofeedback: basic-line (psykofysiologisk påvisning) og verifikation af resultaterne af afslapningspraksis på individuelle deltagere under mesteren.
Ledelse af afslapningsgruppen og relateret psykologisk dynamik:
Hver lektion, med undtagelse af den første, omfatter to øjeblikke, hvor gruppen er dedikeret til at udøve afslapning. Et af disse to øjeblikke vil blive forvaltet af lærerne, mens den anden vil blive styret, fra den anden lektion, af de studerende, der vil følge en ad gangen under lektionerne.
Introduktion til fantasifulde teknikker og kognitiv omstrukturering:
Øvelserne af proponimento af Autogenic Training. introduktion til markedsføring anvendt til psykologi: hvordan man designer afslapningskurser og hvordan man kan annoncere dem:
Introduktion til markedsføring anvendt til psykologi.
- Sådan struktureres et afslapningskursus effektivt: strukturering af mål, indhold, omkostninger, identifikation af de bedste anvendelsesområder for afslapningsteknikker.
- Eksempler på vellykkede afslapning kursus projekter.
Anvendelse af afslapning i den kliniske indstilling:
- Kliniske sager relateret til de vigtigste lidelser i DSM V Diagnostic Manual (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) af American Psychiatric Association).
- Indikationer og kontraindikationer af afslapning.
Erfaringsmæssig sammenligning mellem afslapningsteknikker OG MEDITATION:
"En indre vej med bevidsthed og meditation"
- Formålet stammer fra ønsket om at kende karakteren af væsen.
- Hvor skal man starte? Hvad ved det, og hvordan ved vi det?
- Er tankerne arkitekten af vores indre og ydre verden? Hvis det er sådan, hvordan det gør det og gennem hvilke modaliteter? Erfaringer gennem sensoriske bevidstheder og mental bevidsthed.
- Hvad kan vi bruge til at verificere?
- Første meditative meditation for at observere sindet og dets funktion.
- Indre praksis foreslås som et instrument til undersøgelse, viden og transformation.
- Hvordan kan vi komponere en undersøgelsessti, der kan forsøge at besvare vores spørgsmål?
- Meditation kan være et af værktøjerne. Hvad er meditation? Hvad er de vigtigste meditative stier.
- Koncentrationsmeditation, der hjælper med at stabilisere sindet. Hvad er og hvordan man øve det. Hvad er nyttigt for?
- Koncentrationsmeditation erfaring.
- Hvad er bevidsthed. De forskellige niveauer af bevidsthed.
- Bevidsthedsmeditation hjælper med at undersøge væsenets natur. Hvad er og hvordan det praktiseres. Hvad er nyttigt for?
- Bevidsthed meditation erfaring.
- Kvaliteten af at være til tjeneste for sig selv og for menneskeheden.
- Meditation på de indre kvaliteter. Hvad det er og hvordan man øve det.
- Formålet med meditation på indre kvaliteter.
i) Erfaringsmæssig sammenligning mellem afslapningsteknikker og IPNOSI:
Introduktion til hypnose: Hvad er hypnose? Hvad er der ikke hypnose? Domme og fordomme på hypnose. Hvordan er det anderledes end afslapningsteknikker?
- Definition af trance og forslag.
- Fænomenologien af hypnose.
- Tip om hypnosehistorien.
- Hovedanvendelser af hypnose.
- Eksempler på induktionsteknikker i direktiv og ikke-direktivtrance.
- Praktiske erfaringer med hypnose.
Introduktion til den nye Eriksiske hypnose.
Trance som et naturligt fænomen (almindelig dagligdags trance) og ikke-direktiv. Konceptet rapport og terapeutens rolle. Terapeutisk indstilling: En fleksibel og kreativ tilgang. Et nyt begreb modstand. Læsning og fortælling af Milton H. Erickson. Den paradoksale teknik.
- Maksimum antal deltagere: 20
- Minimum antal deltagere til aktivering af master: 8
Bemærk: Masterstudenter vil blive underrettet, hvis deres start udsættes mindst 2 uger før den planlagte startdato, hvis minimumsnummeret ikke er nået.