Master i afslapningsteknikker og mindfulness
Centro Studi Panta Rei
Nøgleinformation
Campus placering
Milan, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Italiensk
Studieformat
På campus
Varighed
138 timer
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.700
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Skibsføreren fokuserer på den dygtige viden om afslapning, mindfulness og giver en kort teoretisk sammenligning - praktisk selv med Ericksonian hypnotiske teknikker. De studerende ledes hen imod en teoretisk, men frem for alt praktisk viden, der giver mulighed for deling af oplevelsen, men til tider også ledelse af gruppen af de enkelte deltagere. Der lægges særlig vægt på de psykofysiologiske og neurofysiologiske aspekter, der leder os mod studiet af kropssindet op til PNEI-modellen.
Modtagere og nøgleord
Denne Master er forbeholdt kandidater i psykologi (første og / eller andet niveau), psykologer og psykoterapeuter, kandidater i medicin med psykologisk træning (specialiseret eller specialiseret i klinisk psykologi, psykiatri, neurologi).
Nøgleord: teoretisk-oplevelsesmæssig sammenligning mellem afslapningsteknikker, Meditation (Mindfulness) og Hypnose, psyko- og neurofysiologiske baser, PNEI-model, epigenetik, spejlneuroner, biofeedback og neurofeedback, indikationer og kontraindikationer af teknikker, træning og efterfølgende evne til at øve teknikker på dig selv, patient- og gruppeklasseledelse, fleksibilitet i anvendelsen af teknikker, planlægning og markedsføring af kurser.
Deltagelse i vores mester betyder:
- Erhverve teknikker, værktøjer anvendt med fremragende resultater inden for forskellige områder af psykologi (især den kliniske sektor, sport, arbejde) af wellness og stressforebyggelse og -håndtering. På det psykologiske og psykoterapeutiske område bruges de af kolleger i alle orienteringer (for eksempel: kognitiv adfærdsmæssig, systemisk-relationel, psykoanalytisk, humanistisk osv.) Og repræsenterer et solidt grundlag for udviklingen af et fælles sprog.
- Projekter i den professionelle fremtid: integration mellem den psykologiske, neurovidenskabelige og PNEI-model (PsicoNeuroEndocrinoImmunologia).
Anmod om gratis orienteringssamtale til kandidatuddannelsen uden registrering
Vidner om elever tidligere udgaver
”Afslapning var et godt værktøj for mig. Det gjorde det muligt for mig at opdage og lære mere om mig selv, forstå mine grundlæggende værdier, at fokusere på mine mål, leve mit arbejde lidenskabeligt. Han tillod mig også at gå gennem livet med større sindsro og selvtillid osv. "
(Valentina Morizio)
”Jeg vil ærligt ikke anbefale mesteren til alle, ubetinget. Jeg vil bestemt anbefale det til dem, der i øjeblikket føler, at de har ressourcerne til at åbne op for opdagelsen eller genopdagelse af aspekter af sig selv. "
(Sara Girotti)
"En professionelt stimulerende oplevelse, intenst og engagerende personligt arbejde, en krævende rejse osv."
(Agnese Olivato)
"Dette kursus er en ægte indre rejse, for at opdage et værktøj, der kan give sindsro, stabilitet, der får dig til at huske, at din krop er en maskine, der fungerer meget godt uden for mange humoristiske ændringer, som vi nytteløst udsætter den dagligt, osv."
(David D. Swan)
”Nu hvor prøven er over, vil jeg gerne takke dig for den præcision, som masteren er blevet udført med, opmærksomheden på fysiologiske aspekter, den åbenlyse kompetence og frem for alt den ekstreme vilje til at acceptere enhver tvivl og anmodninger om støtte. Jeg er også glad for sværhedsgraden af prøven, meget mere nyttig end de klassiske "proforma" -test for at give mig tilbage den effektive effektivitet af min læring. Faktisk skyldes meget af min nuværende lykke det faktum, at det virkelig ser ud til at jeg ved noget om afslapning, og når jeg har bestået denne type eksamen, hjælper det mig med at tro på det lidt mere. "
(Matteo Castilletti)
"At sige, at lektionerne var formative, er det at bruge en eufemisme ... både som energi og positivitet, som du overførte som lærere, og som entusiasme til at uddybe de emner, der blev dækket, når de først var vendt hjem osv."
(Adele Callegari)
”Lærere har en original og vedhængende måde at undervise til deres personligheder på. De ved, ud over indholdet, også transmitterer lidenskab for dette arbejde, entusiasme og tørst efter viden. En ting, jeg bemærkede, var det totale fravær af "intellektuel egoisme" i dem. Ofte og generøst deles kliniske oplevelser osv. "
(Sabrina Menozzi)
"Muligheden for at styre klassen, organisere og gennemføre lektionen i første person, have øjeblikkelig feedback på min måde at relatere og lede gruppen på, er live test af, hvad jeg vil have at gøre med fremtidige patientgrupper, som jeg finder til ansigt osv. "
(Luca Mazzucchelli)
”Denne mesters oplevelse var smuk. Smuk, fordi den er komplet og konkret, smuk, fordi du har givet os indsigt, der fascinerede mig, smuk for din åbenhed, tilgængelighed og fleksibilitet "
(Marta del Bono)
For at uddybe den fulde version af vidnesbyrdene
Hovedmål i resumé
Vores mål er at fremme og øge trivsel og evne til at praktisere mesterteknikker på os selv og andre og at fremme deres egen og andres personlige vækst og arbejde, forbedre evnen til at klare både akutte og stressende oplevelser at kroniske, lærende værktøjer til at bruge rentabelt i ens arbejde og sidst men ikke mindst, hjælpe dem med at forhindre arbejdsrelateret udbrændthed og stress.
Erhvervede vigtigste færdigheder
- Personlig kompetence til selvbevidsthed, slappe af, styre og forhindre stress.
- Administration og styring af teknikker på enkeltpersoner og grupper med psykopatologier (kun til psykoterapeuter).
- Administration og styring af teknikker til enkeltpersoner og grupper inden for velbefindende fremme, forebyggelse af stresssygdomme, arbejde og sportssektoren.
- Kursusdesign og marketingfærdigheder.
Metoder og værktøjer
Mesteren er stærkt fokuseret på praksis . I hver lektion vil der være en kort teoretisk introduktion til emnet efterfulgt af en omfattende praksis af teknikkerne .
Deltagerne bliver opfordret til at øve teknikkerne derhjemme og skrive de relevante protokoller for at øve og generalisere læring uden for lektionen.
Rollespil og simulering af interviews vil blive udført for at være i stand til at verificere personlige oplevelser både som dirigent og som bruger i et interview.
Før, under og ved afslutningen af kandidaten bliver den studerende bedt om at gennemgå psykofysiologiske målinger (med biofeedback) for at vurdere hans basale færdigheder (og dem, han vil tilegne sig) og evnen til at slappe af, håndtere stress og at være selvbevidst. pixel2013 / Pixabay
Grundlæggende kandidatuddannelse
A) Øv dig selv: hvordan man kan fremme trivsel, forebygge og håndtere stress med afslapningsteknikker.
RMP (Progressive Muscle Relaxation) teknik ifølge E. Jacobson:
- Øv progressive muskelafslapningsøvelser.
- Generel information om afslapning: positioner, skydeøvelser, praktisk frekvens derhjemme.
- Generel information om den praksis, der skal udføres derhjemme: tid, tøj, miljø, håndtering af problemer og vanskeligheder, protokoller.
Autogen træning af JH Schultz:
- Øvelser i den lavere cyklus (tyngde, varme, ånde, hjerte, solar plexus, frisk pande, ansigt, øjne og skulderhals, reducerede øvelser). Proportionelle øvelser.
Biofeedback:
- Psykofysiologisk undersøgelse (basislinje) om studerende. Gennem bioefeedback vil vi måle den grundlæggende startkompetence, der vedrører den afslappende og stresshåndtering af den studerende, overvågning under og ved slutningen af masteren, de ændringer, der sker over tid med praksis for afslapning og Mindfulness (sidstnævnte i avanceret niveau master).
- De vigtigste anvendte parametre: elektromyografi, hjerterytme, perifer temperatur, hudledningsevne.
Indikationer og kontraindikationer for afslapningsteknikker.
B) Hvordan og hvorfor afslapningsteknikker fungerer: neuropsychophysiology af afslapning.
- Stress og dets styring: eustress og nød, akut og kronisk stress.
- Introduktion til psykoneuroendocrinoimmunologi (PNEI-model).
- Elementer af endokrinologi og immunologi involveret i afslapning.
- Det centrale, perifere og autonome nervesystem (sympatisk og parasympatisk): motoriske, sensoriske og autonome veje involveret i afslapning.
- Skelettemuskler og deres funktion. Spænding og muskelafslapning.
- Visceral afslapning: De glatte muskler involveret i afslapning.
- Blodkar: hvordan de arbejder og hvorfor de er involveret i afslapning
- Vejrtrækning: lungerne, ribbenburet og de tilhørende muskler.
- Hjertet og hjerte-kredsløbssystemet.
- Det gastrointestinale system.
- Anatomo-fysiologiske elementer til forståelse af øjnens øvelser, ansigtet, skuldrene.
C) Hvordan man praktiserer og styrer afslapningsteknikker på andre: wellness-psykologi, stresshåndtering og forebyggelse.
- Gruppeguide til afslapning. Hver lektion indeholder to praktiske øjeblikke, hvor man kan dedikere sig til afslapning. Den ene af disse to ledes af lærerne, mens den anden administreres fra den anden lektion af de studerende, der følger den ene efter den anden for at guide gruppen under lektionerne.
- Gruppeledelse efter gennemførelsen af praksis og relateret psykologisk dynamik.
- Den sokratiske kunst af spørgsmål til gruppeledelse.
- Præsentation af kliniske tilfælde, hvor praksis med afslapning blev anvendt.
- Rollespil og simulering af interviews med studerende inden for psykologisk rådgivning og sektor for social-sundhed.
Masteruddannelse på avanceret niveau
A) praksis på sig selv: hvordan man kan fremme trivsel, forebygge og håndtere stress med mindfulness.
Introduktion til Mindfulness
- Hvad er Mindfulness? Hvordan adskiller det sig (og hvad ligner det) fra afslapningsteknikker ?
- Noter om Mindfulness 'historie.
- Meditativ praksis gennem MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction - Awareness based reduktion method).
- Oversigt over udøvelsen af Mindfulness: positioner, skydeøvelser, praktisk frekvens derhjemme, protokoller.
- Generel information om den praksis, der skal udføres derhjemme: tid, tøj, miljø, forstyrrelseshåndtering og vanskeligheder.
- Øv dig med MBSR-protokollen: Awareness and autopilot; Bor i hovedet; Saml det spredte sind; Genkende modvilje; Accepter / slip; Tanker er ikke kendsgerninger; Hvordan kan jeg passe mig selv på den bedste måde? Dyrk og øg den nye lære.
Biofeedback og Neurofeedback
- Psykofysiologisk undersøgelse (basislinje) om studerende. Gennem biofeedback og neurofeedback vil vi måle den grundlæggende startkompetence inden for afslapning, meditation og stresshåndtering af den studerende, overvågning under og ved afslutningen af masteren de ændringer, der sker over tid med udøvelsen af Mindfulness.
- De vigtigste anvendte parametre: elektromyografi, hjerterytme, perifer temperatur, hudledningsevne, elektroencefalografi.
Indikationer og kontraindikationer om Mindfulness.
B) Hvordan man praktiserer og styrer mindfulness hos andre: wellness-psykologi, stresshåndtering og forebyggelse.
- Ledelse af Mindfulness-gruppen og relateret psykologisk dynamik.
- Den sokratiske kunst af spørgsmål til gruppeledelse.
- Hver lektion, med undtagelse af den første, involverer to øjeblikke, hvor gruppen dedikerer sig til udøvelsen af Mindfulness. Et af disse to øjeblikke vil blive administreret af lærerne, mens det andet administreres fra den anden lektion af de studerende, der følger den ene efter den anden i løbet af undervisningen.
- I alle lektioner gennemføres rollespil og simulering af interviews med de studerende inden for rammerne af psykologisk rådgivning og sektoren for social sundhed.
C) Hvordan og hvorfor afslapningsteknikker og mindfulness fungerer: neuropsykofysiologi, genetik og epigenetik.
- Dybdegående analyse af PNEI-modellen: PsicoNeuroEndocrinoImmunologia.
- Hjerneaktivitet (EEG): Rhythm Alpha, Beta og Theta.
- Neuroplasticitet og neurogenese: hvordan hjernen ændrer sig selv.
- Den epigenetiske revolution: miljøets indvirkning på DNA.
- Spejlneuroner: empatiets kredsløb.
D) Erfaringsmæssig sammenligning mellem afslapningsteknikker, mindfulness og hypnose.
- Introduktion til hypnose: hvad er hypnose? Hvad er ikke hypnose? Domme og fordomme på hypnose. Hvordan adskiller det sig fra afslapningsteknikker og Mindfulness?
- Definition af trance og forslag.
- Fænomenologien af hypnose.
- Tip om hypnosehistorien.
- Hovedanvendelser af hypnose.
- Eksempler på induktionsteknikker i direktiv og ikke-direktivtrance.
- Praktiske erfaringer med hypnose.
- Introduktion til den nye Eriksiske hypnose.
- Trance som et naturligt fænomen (almindelig dagligdags trance) og ikke-direktiv. Konceptet rapport og terapeutens rolle. Terapeutisk indstilling: En fleksibel og kreativ tilgang. Et nyt begreb modstand. Læsning og fortælling af Milton H. Erickson. Den paradoksale teknik.
E) Introduktion til marketing anvendt inden for psykologi: hvordan man designer kurser, og hvordan man reklamerer for dem.
- Introduktion til markedsføring anvendt til psykologi.
- Sådan struktureres et kursus effektivt: strukturering af mål, indhold, omkostninger, identificering af de bedste anvendelsesområder for de foreslåede teknikker.
- Eksempler på vellykkede kursusprojekter.
Lesly Juarez / Unsplash
Lærere og ledere
- Dr. Maria Cristina Foglia Manzillo: psykolog og psykoterapeut med kognitiv adfærdsorientering indskrevet i Order of Psychologs of Lombardy, doktor-kirurg indskrevet i Order of Physicians and Tentists of Como, freelancer, stiftelsesmedlem, lektor, vejleder co -ansvarligt for Centro Studi Panta Rei . Hun er ansvarlig for undervisningen af Master i psykodiagnostik og rådgivning med en integreret tilgang, der er organiseret af det samme Center, og direktør for denne master. Han er specifikt interesseret i klinisk psykofysiologi, neurovidenskab og PNEI-modellen.
- Dr. Nunzio Nast: psykolog og psykoterapeut med kognitiv adfærdsorientering indskrevet i Order of Psychologs of Lombardy, freelancer, stiftelsesmedlem, lektor, vejleder og co-manager for Centro Studi Panta Rei . Han er direktør for Master i integreret rådgivning arrangeret af det samme Center. Foredragsholder og underviser på konferencer og kurser i afslapningsteknikker.
- Dr. Cathia Aldeghi: psykolog, indskrevet i Order of Psychologs of Lombardy, master i afslapningsteknikker og to-årig Master i klinisk rådgivning og kognitiv adfærd samfund med integreret tilgang på Centro Studi Panta Rei , en freelancer. Hun er specialiseret i kognitiv psykoterapi ved SITCC i Como. Han beskæftiger sig med klinisk og skolepsykologi, professionel vejledning og træning.
- Dr. Giuseppe Sacco: psykolog, psykoterapeut med kognitiv adfærdsorientering, medlem af Order of Psychologists of Lazio. Specialiseret i psykosomatisk medicin; Psykofysiologi; Afslapningsteknikker (Autogen og Jacobson-træning) og i Biofeedback. Han arbejdede som lektor, forsker og kliniker først ved Institut for Psykologi og på Postgraduate School of Clinical Psychology ved University of Siena og senere ved Institut for Neurologiske Videnskaber og Adfærd på det samme Universitet. Han er i øjeblikket professor og vejleder for Center for Research in Psychotherapy (CRP) i Rom og i flere nationale psykoterapiskoler anerkendt af MIUR (Uddannelsesministeriet, Universitetet og Videnskabelig Forskning). Han er medlem af bestyrelsen for det italienske samfund for psykosocial medicin (SIMPS), samarbejder med Biofeedback Federation of Europe (BFE) og er præsident og grundlægger af Libra Scientific Association of Rome, Center of Excellence anerkendt af BFE. Han har udgivet 8 bøger og over 70 artikler inden for psykologi og psykoterapi om nationale og internationale tidsskrifter.
Undervisningsassistenter
- Dr. Federico Scimone: psykolog, medlem af Order of Psychologists of Lombardy. To-årig Master i klinisk rådgivning og kognitiv adfærd samfund med en integreret tilgang på Centro Studi Panta Rei . Han er specialiseret i AMISI neo-Dicksonian skole for hypnotisk psykoterapi i Milano. Han er specialiseret i brugen af EMDR-protokollen. Han arbejder som klinisk psykolog.
- Dr. Giancarlo Nazzareno: Klinisk og samfundspsykolog, indskrevet i Register over psykologer i Piemonte, master i afslapningsteknikker ved Centro Studi Panta Rei . Frivillig psykologisk rådgivning udføres på frivillig basis af AC OPEN SPACE af Moncalieri (TO). Fremmer individuelle eller gruppe afslapningsplaner. Designer og koordinerer sensoriske laboratorier og afslappende dage / weekender i synergi med andre discipliner relateret til psyko-fysisk velvære.
Vejledere
Maria Cristina Foglia Manzillo; Nunzio Nasti; Cathia Aldeghi
Masterens varighed
Skibsføreren er opdelt i et grundlæggende og et avanceret niveau. Hvert niveau består af:
8 lektioner (64 timer) 4 timers individuel vejledning .
Samlet mesterskab i alt 138 timer.
Lektionsplan - Grundlæggende niveau
(Lørdag) Tid: 10:00 til 13:30 / 14:30 til 18:00; 3. og 31. oktober, 7. november, 12. december 2020 ; 9. januar, 6. februar, 6. marts, 10. april 2021 .
Lektionsplan - Avanceret niveau
(Lørdag) Tid: 10:00 til 13:30 / 14:30 til 18:00; 8. maj, 5. og 26. juni, 4. september, 2. oktober, 6. og 27. november, 11. december 2021 .
Maksimalt antal deltagere: 15
Minimum antal deltagere til aktivering af master: 8
Bemærk: Masterstudenter vil blive underrettet, hvis deres start udsættes mindst 2 uger før den planlagte startdato, hvis minimumsnummeret ikke er nået.
Deltagelsesgebyr
Deltagelsesgebyr for hvert niveau
(Priser inkluderer 4 timers individuel tilsyn)
- 1.400 €: forskud på € 200 8 månedlige rater på € 150
- € 1.250 (€ 150 rabat) - € 200 forskud på € 1.050 inden masterens anden lektion.
Deltagelsesgebyr for hele kurset
(Priser inkluderer 4 timers individuel tilsyn)
- € 2.700: (€ 100 rabat) - € 300 forskud på € 150 månedlige rater
- € 2.400: (€ 300 rabat) - € 400 forskud på € 2.000 balance inden for masterens anden lektion.
Bemærk: Masteren er momsfritaget
Udvælgelsesprocedurer og registreringer
For at få adgang til masteren er det nødvendigt, efter at have sendt en curriculum vitae og formularen til centret, at holde et interview, der tager sigte på at analysere forventninger, holdninger, motiveringer, psykofysiske kontraindikationer til deltagelse, eventuel tvivl om deltageren og afklaringer om masterprogrammet.
Anmod om uden registrering den gratis orienteringsvejledning til masteren
Certifikater for deltagelse og eksamensbeviser
- Specialiseringsdiplomaet (specialist i afslapningsteknikker og mindfulness) kan opnås ved tildeling af en samlet mening og bestået den relative eksamen.
- Deltagere, der ikke deltager i mindst 80% af de samlede timer, kan ikke deltage i den afsluttende eksamen.