Master i audiovisuel innovation og interaktive miljøer
BAU, Centro Universitario de Artes y Diseño de Barcelona
Nøgleinformation
Campus placering
Barcelona, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 9.550
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Udvikle interaktive audiovisuelle miljøer og oplevelser til rekreative, kulturelle, udstillings- og/eller kommercielle rum, der genererer unikke følelser for brugerne.
Behovet for teknikere og kreative, der forstår interaktive medier og generativt sprog ; der kan se og forstå teknologiens muligheder og begrænsninger som et kreativt og fortællende værktøj ; og som ved, hvordan man foreslår og skaber projekter eller prototyper, der gør brug af sådanne muligheder og validerer deres ideer.
Denne kandidatgrad i audiovisuel innovation og interaktive miljøer er sammensat af fire indbyrdes forbundne tematiske moduler, der beskæftiger sig med discipliner og temaer inden for visuel kultur ; kunst og nye medier ; video i realtid ; off-screen audiovisuelle; bevægelsesgrafik ; generativ grafik; fysisk interaktion design; håndgribelig interaktion; design af interaktionssystemer; interaktiv fortælling; generativ lyd ; musikalsk komposition og lyddesign ; elektronisk prototyping ; design, kontrol og simulering af lys ; digital fremstilling; wearables ; virtuel virkelighed ; matematik og fysik til audiovisuelle...
Studerende skal udvikle et mastergradsafgangsprojekt, hvor den erhvervede viden anvendes til at demonstrere, at de har mestret disse tekniske og kreative færdigheder med en tilstrækkelig grad af audiovisuel og/eller interaktiv innovation, og bestemme projektets gennemførlighed (budget, tilskud) og dets positionering (kunstmarked, institutioner, festivaler).
Denne kandidatgrad er rettet mod audiovisuelle studerende fra alle discipliner (instruktører, producenter, lysingeniører, soundtrack-skabere og lyddesignere samt programmører, animatorer og grafiske designere generelt), audiovisuel kommunikation, billedkunst og designstuderende, som er interesseret i teknologi, nye medier og interaktivitet; samt professionelle og ingeniørstuderende, der ønsker at tilegne sig en dybere forståelse for kreativitet i digitale audiovisuelle medier og interaktion og ønsker at udvide deres visuelle og æstetiske kultur. Kurset er også beregnet til fagfolk inden for arkitektur, indretning og scenografi og studerende, der er interesserede i at inkorporere teknologi og nye audiovisuelle medier i rummet, og for kunstnere fra alle discipliner, der søger et nyt felt for eksperimentering inden for teknologi og audiovisuelle medier.
* Bærbar computer påkrævet.
Læreplan
- Modul 1 – Teoretisk grundlag for de nye medier
- Modul 2 – Audiovisuel innovation
- Modul 3 – Interaktion
- Modul 4 – Kandidatafgangsprojekt
Karrieremuligheder
- Kreativ direktør.
- Art director.
- Programmer.
- Kurator eller designer (visuelt og/eller lyd) med speciale i audiovisuelle shows, interaktive installationer, audiovisuelle instrumenter, digital scenografi, kreativ programmering, elektroakustisk musikkomposition, digital kunst, interaktive og bærbare produkter, interaktiv digital indretning og vinduesbeklædning, generativt design, museografi.