præsentationI de professionelle kredse, der udgør det brede felt af kommunikation, ændres produktive processer i dag konstant. Grænserne mellem områder, funktioner og erhverv er flydende og dynamiske. Og markedet leder derfor efter fagfolk, der også er tilpasningsdygtige, dynamiske og alsidige. Den professionelle hybridprofil er bestemt højt værdsat.
Denne kandidatgrad imødekommer dette markedsbehov baseret på undervisning og erhvervelse af audiovisuelle og medieproduktionsevner, som er grundlæggende for fagfolk på forskellige områder - såsom marketing, organisationskommunikation, reklame, PR eller journalistik, blandt andet - spiller en differentierende og uundværlig rolle i et marked, der er så krævende og udfordrende som i dag.
fordeleInnovativ og banebrydende træning, der artikulerer områderne kommunikation, teknologi og design.
Det bidrager til uddannelse af kreative fagfolk, iværksættere, autonome og i stand til at designe, producere eller styre det mest forskellige audiovisuelle og multimedieindhold.
Den studerende udvikler sin portefølje, som vil have projekter og elementer i audiovisuel kommunikation og multimediekommunikation, der kan være afgørende for hans adgang til jobmarkedet eller ved at udnytte sin karriere.
Teknologiske moduler og undervisningsmetoder organiseret i projektbaseret læring, der kan stimulere elevernes kreativitet i læringsprocessen og i den efterfølgende anvendelse af den erhvervede viden.fabrikFabriken er IADE særlige projektagentur. Dets vigtigste mission er at udnytte IADE omdømme og brand-anerkendelse. I denne enhed, hvor værdi og viden fremstilles, fremhæves forholdet mellem studerende, lærere, laboratorier og civilsamfundet klart.
Fabrikens projekter er i det væsentlige defineret i tre handlingslinjer: parallel produktion (udvikling af undervisningsprojekter); læseplanfremstilling (projekter inden for den akademiske kontekst og i samarbejde med civilsamfundspartnere) og fremtidsproduktion (forskning anvendt til udvikling af projekter designet og oprettet fra bunden af).
Professionelle udgangerKandidatgraden sigter mod at uddanne fagfolk, der er i stand til at handle forskelligt inden for audiovisuelle medier og medieproduktion, hvad enten det drejer sig om kommunikations-, reklamebureauer eller designbureauer, eller gennem oprettelsen af selve virksomheden (Oprettelse af digitalt indhold, styring af multimedieindhold til online platforme og offline, webindholdsstyring og -udgivelse, instruktør, producent, manusforfatter, lyd- og billedredigerer, digital animator).
Kandidaterne i audiovisuel og multimediekommunikation vil også være parat til at starte en undervisnings- eller universitetsforskningskarriere.Tidsplan / varighedDag eller efter arbejde / 4 semestrecampusSantos - Lissabon