Master i "Advanced Research in Marketing" -programmet foreslår træning i forskningsteknikker og -metoder samt dybtgående teoretisk viden inden for marketing. Udelukkende centreret om aspekter af forskningsmetodologi og udvikling af avanceret videnskabelig viden inden for markedsføring garanterer det erhvervelse af en fremragende forståelse af forskningsprocessen og et højt niveau af specialiseret viden inden for markedsføring. Doktorgradsprogrammet Management Management of Grenoble IAE
(EDSG) giver studerende, der ønsker at forfølge en doktorgrad (Ph.D.), mulighed for at fortsætte deres studier efter kandidatuddannelsen.
StyrkerUddannelse i forskning på højt niveau udelukkende centreret om markedsføringSpecialuddannelsen "Avanceret forskning inden for markedsføring" sikrer fremragende forskningstræning gennem forskellige kurser og seminarer, der er beregnet til at give den nødvendige viden og know-how med hensyn til generel forskningsmetode og metoder og teknikker til kvalitativ og kvantitativ dataindsamling og -analyse. litteraturstudier, forslag til artikler og frem for alt en forskningsbaseret kandidatafhandling gør det muligt for studerende at blive opmærksomme på alle aspekter af forskningsarbejdet. Kandidatafhandlingen er også en mulighed, især for studerende, der ønsker at forfølge en doktorgrad, til at teste deres færdigheder, kompetencer og motivation inden for rammerne af et autonomt forskningsprojekt udført ved hjælp af en specialevejleder valgt af den studerende og om et emne, der også fastlægges af den studerende efter aftale med sin vejleder.
Denne specialitet hjælper også studerende med at tilegne sig banebrydende videnskabelig viden inden for markedsføring, især via undersøgelse og analyse af artikler, der er offentliggjort i de bedste internationale videnskabelige tidsskrifter. Programmet er designet til at tilskynde studerende til at berige deres forståelse af marketingkoncepter og underliggende teorier for at udvikle ægte ekspertise og en kritisk vision for marketingfeltet. Denne fordybelse i markedsføring er også en fordel for studerende, der med succes gennemfører programmet og ønsker at forfølge en karriere inden for markedsføring eller rådgivning. Det kunne også lette forberedelsen af en konkurrenceprøve til undervisning i gymnasiet (CAPET eller Agrégation du secondaire).Et aktivt og stimulerende "vendt undervisningsmiljø" til at udvikle kritisk tænkning og syntesefærdighederSpecialet "Advanced Research in Marketing" foreslår en pædagogisk tilgang, der adskiller sig klart fra traditionelle tilgange, der generelt bruges i videregående uddannelser. En innovativ "learning by doing" -tilgang, hvor den studerende opnår en høj kompetence inden for marketing gennem praksis og forskningsaktiviteter, bruges som en del af en struktureret læringsproces. Undervisningsmiljøet, der er baseret på fremragende forskning og de nyeste videnskabelige fremskridt, giver de studerende mulighed for at udvikle og bruge kerneforskningskompetencer, der er vigtige i både den professionelle og den akademiske verden. Faktisk er det designet til sæt de studerende i stand til at mestre begreber, der vil blive diskuteret, analyseret, debatteret under klassesessioner. De studerende vil konfrontere disse forestillinger med deres eksisterende kerneviden, berige dem med deres eget arbejde og lære at sammenfatte dem, især i ”Grand Oral ”(Afsluttende mundtlig eksamen) perspektiv. Derfor er de studerende ansvarlige for at give viden i hvert avanceret Rute. Professoren med ansvar for kurset har kun rollen som facilitator, idékatalysator og fokuserer om nødvendigt på specifikke præstationer. Det intellektuelle krav er krævende og udfordrende, og de studerende bliver derfor bedt om at være aktive gennem deres læsninger, præsentationer af artikler, præsentationer af litteratur, udvekslinger omkring analysen af specifikt videnskabeligt arbejde osv.
Alt bidrager til at forbedre deres personlige evne til analyse og refleksion, deres kritiske tænkning og deres evne til at opsummere. Disse kvaliteter er især eftertragtede af konsulentfirmaer inden for markedsføring. De fremmer også succes i konkurrenceprøver af gymnasial uddannelse, ligesom de mange præsentationer såvel som "Grand Oral" (afsluttende mundtlig eksamen) og forsvaret af afhandlingen, som virkelig er gode måder at gøre sig klar til de mundtlige prøver i disse konkurrencer. Desuden gennemføres deltagelse i et årligt forskningsprojekt baseret på forskellige kurser sammen med de studerende på specialiteten "Marketing Quanti". Dette får eleverne til at udvikle deres personlige organisation, reaktivitet, evne til at arbejde under strenge tidsbegrænsninger, respekt for deadlines, men også teamwork.En erfaren og høj kvalitet fakultetet personaleAlle lærere, der er involveret i specialet "Advanced Research in Marketing", er erfarne lærere og forskere, der er vant til at lede forskningsprojekter og videnskabelige konferencer i større internationale kongresser, offentliggør i videnskabelige tidsskrifter og vejleder ph.d. studerende. Deres ekspertise og deres know-how inden for disse domæner sætter dem i stand til at give de studerende en god forståelse af, hvad forskning inden for markedsføring er, og den videnskabelige viden, som den frembringer. Gennem deres erfaring med doktorandvejledning, deres regelmæssige deltagelse i doktorandforsvar og deres evne til at overvåge forskningsarbejder (Habilitation à Diriger des Recherches eller HDR) er professorerne i programmet særligt kompetente og succesrige i vejledningen af studerende i hele deres løbet af studier, og især til skrivning af deres speciale. Fakultetsmedlemmer, der tilbyder klasser i specialet "Advanced Research in Marketing", er alle aktive medlemmer af forskningscentret CERAG, der nyder godt af støtten fra CNRS (National Center for Scientific Research), og som er blandt de førende forskningscentre inden for ledelse i Frankrig. . De er også stærkt involveret i aktiviteter inden for akademiske og videnskabelige organer, foreninger og tidsskrifter inden for deres specialiseringsområde.Foretrukket adgang til Doctoral College in Management Sciences (EDSG) for et ph.d.-kursusNår de studerende opfylder alle kravene (der tildeles mindst 12/20 i deres speciale og sikre vejledning af deres doktorafhandling med en professor i teamet), giver specialet "Advanced Research in Marketing" dem mulighed for at få direkte adgang til doktorgradsskolen i ledelsesvidenskab (EDSG nr. 275) fra Université Grenoble-Alpes. Dette ph.d.-program giver supplerende uddannelse i forskning i de tre år, hvor en doktorafhandling er skrevet. Forsvaret af doktorafhandlingen fører til graden doktor i ledelsesvidenskab. Doctoral College in Management Sciences (EDSG) inkluderer hundrede doktorander. Det tildeler studerende tilskud på forskellige kriterier såsom ekspertisen i det tidligere træningsprogram, studentens mobilitet eller hans / hendes videnskabelige tema. Disse tilskud tillader studerende at blive betalt i løbet af deres tre år på EDSG.Misundelige arbejds- og opholdsfaciliteterModerne, veludstyrede bygninger, især inden for it-ressourcer (hardware og forskelligt dataanalysesoftware) inden for Grenoble IAE .
Adgang til bibliografiske databaser, der letter forskningsarbejde og tilstedeværelsen af et bibliotek, der er specialiseret i de forskellige domæner inden for ledelsesvidenskab inden for Grenoble IAE .
Et enestående studieliv på campus i et bevaret naturligt miljø, der muliggør udøvelse af en række sportsgrene, selv på verdensklasse niveau.
Mange studieklubber giver liv i hverdagen til studerende.Dette program er til digStuderende, der har en kandidatgrad første år, helst med grundlæggende uddannelse i marketing / management (master 1, handelshøjskoler, managementskoler osv.), Opfordres til at ansøge. Specialiseringen "Avanceret forskning i markedsføring" er også åben for studerende fra ingeniørskoler, agronomi, farmaci, politiske studier, psykologi, sociologi, fremmedsprog, der anvendes til ledelse osv. Mangfoldigheden af kurser værdsættes i denne specialitet, da markedsføring er, af sin natur åbnede en disciplin for mange andre videnskaber (psykologi, sociologi, filosofi, økonomi osv.).
Programmet undervises fuldstændigt på engelsk, det er lettere at integrere udenlandske studerende, forudsat at de behersker det engelske sprog.KarrieremulighederMange kandidater fra specialiteten "Advanced Research in Marketing" (Master of Marketing), efter at have forsvaret en doktorafhandling i Doctoral College (EDSG), er nu på kontoret, enten på et universitet, en handelshøjskole eller en virksomhed. Alligevel har andre tilsluttet sig et firma umiddelbart efter deres mester med forskellige stillinger:Audrey Ballandras, markedsanalytiker i Woolcott Research Pty Ltd Sydney (Australien)
Youssef Bouallala, national programansvarlig hos det schweiziske agentur for udvikling og samarbejde (Marokko)
Marion Decroux, Forskning Ex. Forskningsekspertise i ASI-teamet, Ipsos Genève (Schweiz)
Sandrine Girollet, forskningsanalytiker, UFC Que Choisir (Paris)* Dette program letter også adgangen til konkurrenceprøver for gymnasial uddannelse (CAPET, Agrégation du secondaire)