Master i design for bymiljø
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Nøgleinformation
Campus placering
Barcelona, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
9 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
05 Oct 2024
Introduktion
Master i design til bymiljø uddanner fagfolk til at deltage i processen med bytransformation ved at designe ideer, der hjælper med at styrke det sociale, kulturelle og økonomiske stof i byer fra det 21. århundrede.
Dette kursus fokuserer hovedsageligt på følgende arbejdslinjer: design til bæredygtig udvikling, social inklusion for at styrke borgere i lyset af sociale udfordringer, regeringsførelse, samarbejde, e-demokrati, åbne data og gennemsigtighed samt design til at tackle bymobilitet spørgsmål og bidrage til folks sikkerhed.
Bymiljøer står i øjeblikket overfor store udfordringer, som kræver, at fagfolk, der kender fortiden, forstår nutiden og kan forudse fremtiden til at tænke løsninger i samarbejde med deres indbyggere og de personer, der har ansvaret for at styre dem.
mål
- At uddanne nye faglige profiler med evnen til at handle i bymæssige sammenhænge ud fra et samarbejdsperspektiv baseret på forskellige aktørers / interessenters behov.
- At give eleverne en global, tværfaglig og integreret vision af de oplevelser, der finder sted inden for bymiljøet for at foreslå relevante, konsensuelle og bæredygtige designløsningsaktioner.
- At give eleverne specifikke værktøjer og viden til at gennemføre projekter relateret til bymiljøet.
- At uddanne eleverne til at erhverve sprog og rolle som designer / facilitatorprofil for at medvirke til bymiljøløsninger.
Metode
Observation, analyse og eksperimenter er en væsentlig del af læring. Kurset foreslår intenst teoretisk / praktisk nedsænkning i byens bymæssige kontekst, hvorfor både dets teoretiske klasser og projekter støttes af udflugter ledet af lærerne på kandidatuddannelsen.
Kurset foreslår fem indbyrdes forbundne handlingslinjer, som er struktureret på forskellige typer emner.
Disse handlingslinjer er tænkning, handling , projektering, lytning og kommunikation .
Elevprofil
- Professionelle og nyuddannede kandidater, der er interesserede i at fortsætte deres studier for at erhverve færdigheder i strategisk bydesign og blive involveret i bydesign projekter fra et tværfagligt og tværfagligt perspektiv.
- Produkt, visuel kommunikation og indretningsarkitekter, arkitekter og ledelse / marketing fagfolk vil blandt andet kunne opdatere deres viden og erhverve nye færdigheder inden for bydesign, der ikke er en del af deres ekspertise.
- Professionelle, interesserede i at udforske skæringspunktet mellem design, social innovation og offentlige politikker.
Jobmuligheder
Kandidater vil være kvalificerede til at deltage i forskellige slags projekter i bymæssig sammenhæng med værktøjer, der kan hjælpe dem til at fortolke ud fra en samlet opfattelse af design.
De vil være i stand til at imødegå de udfordringer, som de aktuelle byproblemer og borgerbehov stiller, og udvide deres viden til at arbejde med tværfaglige teams og koordinere en designtilgang i byprojekter.
De vil være i stand til at arbejde i offentlige / private enheder på nogle af følgende områder / funktioner:
- Led byfornyelsesprocesser
- Rådgivning i bydesign
- Urban design processtyring
- Foretag undersøgelser relateret til bymiljøet
- Forbered vejledning og udsagn
- Websteds- og områdedesign og / eller mobilitetsdesign
- Fremme samarbejdsprocesser til design i bymiljøet
- Visualiser og kommuniker data i bydesignprocesser
koordinator
Bet Cantallops
Arkitekt i Saetaestudi siden 1994.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Observation, analyse og eksperimentering er en væsentlig del af læring. Kurset foreslår intens teoretisk/praktisk fordybelse i den urbane kontekst af byen Barcelona, hvilket er grunden til, at både dets teoretiske klasser og projekter bakkes op af udflugter ledet af lærerne på kandidatuddannelsen.
Kurset foreslår fem indbyrdes forbundne handlingslinjer, som er struktureret på forskellige typer emner.
Disse handlingslinjer er at tænke, gøre, projicere, lytte og kommunikere.
Programresultat
- At uddanne nye faglige profiler med evnen til at handle i bymæssige sammenhænge ud fra et samarbejdsperspektiv baseret på forskellige aktørers / interessenters behov.
- At give eleverne en global, tværfaglig og integrerende vision af de oplevelser, der finder sted i bymiljøet, for at foreslå relevante, konsensuelle og bæredygtige designløsningshandlinger.
- At give eleverne specifikke værktøjer og viden til at gennemføre projekter relateret til bymiljøet.
- At træne eleverne til at tilegne sig sproget og rollen som en designer/facilitatorprofil til at samskabe bymiljøløsninger.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Kandidater vil være kvalificerede til at deltage i forskellige slags projekter i bymæssig sammenhæng med værktøjer, der kan hjælpe dem med at fortolke ud fra en overordnet opfattelse af design.
De vil være i stand til at imødegå de udfordringer, som de aktuelle byproblemer og borgerbehov stiller, og udvide deres viden til at arbejde med tværfaglige teams og koordinere en designtilgang i byprojekter.
De vil være i stand til at arbejde i offentlige / private enheder på nogle af følgende områder / funktioner:
- Led byfornyelsesprocesser
- Rådgivning i bydesign
- Urban design processtyring
- Foretag undersøgelser relateret til bymiljøet
- Forbered vejledning og udsagn
- Websteds- og områdedesign og / eller mobilitetsdesign
- Fremme samarbejdsprocesser til design i bymiljøet
- Visualiser og kommuniker data i bydesignprocesser