Master of Design udstyrer studerende fra en række faglige baggrunde til at forstå og udnytte designens magt til at forme sociale, samfundsmæssige og organisatoriske fremtider. Leveret af erfarne studieledere, der er anerkendte ledere inden for deres specifikke brancher og erhverv, forbereder Master of Design eleverne til at tackle virkelige projekter gennem et intellektuelt stringent, forskningsstyret og brancheengageret program. Studerende lærer spændende nye koncepter og samarbejdsmetoder, der uddyber deres forståelse af sociale systemer og menneskebaserede interaktioner for at forbedre ambitionen og virkningen af deres arbejde. Master of Design forstærkes af dets tilknytning til arbejdet i Design Innovation Research Center, det eneste bureau for social design, der er indlejret i et australsk universitet, hvilket gør det muligt for studerende at teste og udvide deres færdigheder i praksis. Dette program er for dem, der søger at udvide deres designfærdigheder ved at erhverve ekspertise inden for social- og servicedesign, eller som ønsker at blive en designleder, der kan planlægge og styre forandringer.
Kandidater fra dette kursus er ledere inden for design og beslægtede industrier gennem deres ekspertise inden for social- og servicedesignudvikling og overgangsdesign. De er i stand til at udnytte strategiske processer, kreative værktøjer og forskningskompetencer til innovative, ambitiøse og socialt retfærdige designløsninger. Programmet giver adgangspunkter til dem med en bachelorgrad i design, der studerer en kerne inden for designledelse og en hovedfag i enten servicedesign eller designledelse, eller dem med en bachelorgrad i et andet felt, som også studerer designpraksisfundamentale. Fælles emner omfatter grundlæggende og avancerede designforskningsmetoder, designprototyper, inklusiv og co -design, social innovation og designoversættelse og kommunikation. Gennem disse fag lærer eleverne at anvende nye designtilgange og tankegange. I Service Design-hovedfaget lærer eleverne grundlæggende begreber og metoder til servicedesign og anvender disse i design og implementering af komplekse ende-til-ende-tjenester. I Design Leadership -hovedfaget lærer eleverne strategisk designtænkning på højt niveau og overgangsdesign. De bliver ekspertfacilitatorer og navigatører i forandringsprocesser og udøver social følsomhed og kulturel intelligens. Hvor det er relevant, anerkendes realkompetence.