Master i digital kommunikationsstrategi

Generelt

3 tilgængelige placeringer

Program beskrivelse

Denne kursus er indeholdt i italiensk sprog.

Digitale kommunikationsværktøjer er mere og mere involveret i markedsførings- og kommunikationsstrategier, de kræver faktisk specifikke færdigheder. Derfor efterspørges mere og mere fagfolk, der er i stand til at håndtere en så bred, stadigt skiftende kontekst.

Efter en intensiv sti på 7 måneder i klassen - plus 3 af praktikplads - deltager deltagerne på jobmarkedet for digital kommunikation, i virksomheder eller agenturer. De står over for forskellige temaer forbundet med forvaltningen af ​​forholdet mellem mærke og forbrugere, der beskæftiger sig med alle branded og kommunikationskanaler. Kurset giver især en højt kvalificeret knowhow som: Social Media Manager, Social Media Specialist, Community Manager, Digital PR Manager, Digital Consultant, Digital Content Strategist.

Kurset tilbydes i samarbejde med det digitale bureau DOING.

Mål - Kandidater i kunstneriske eller humanistiske fag, enten tekniske eller økonomiske; fagfolk med mindst 2 års erfaring inden for sektoren.

Metodik og struktur - Masteruddannelsen giver foredrag, besøg og workshops og er struktureret inden for disciplinære områder og tværfaglige læresæt. Klasserne giver eleverne de rigtige og mest up-to-date teknikker til specifikke færdigheder inden for digital kommunikation.

Under workshoppen udvikler eleverne virkelige projekter efter virksomhedernes briefinger. Hvert værksted har til formål at berige elevernes porteføljer for at præsentere det for virksomheder og agenturer og aktivere praktikophold og faglige samarbejder.

En aktiv deltagelse i industribegivenheder, den koordinerede og konstante ledelse af masteruddannelsens officielle sociale mediesider - Facebook: IED Master Digital, Twitter: IEDMasterDMM - og involvering i andre workshops er påkrævet.

Kurset kræver en deltidsfrekvens, men en sammenhængende forpligtelse til de organiserede aktiviteter, den personlige opdatering om markedstendenser og udviklingen af ​​både individuelle og teamarbejder er grundlæggende.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli. Minimer
Milano , Milano , Milano + 2 Mere Mindre