Master i fiskeri og marin bioteknologi
University of Airlangga
Nøgleinformation
Campus placering
Surabaya, Indonesien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
IDR 8.000.000 / per semester *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Uddannelsesgebyr for indonesiske ansøgere; Adgangsgebyr: 8500000 IDR; Matrikuleringsgebyr: 4000000 IDR. Uddannelsesgebyr for internationale ansøgere: 17500000 IDR; Adgangsgebyr: 20000000 IDR; Matrikuleringsgebyr: 8000000 IDR
Introduktion
Master of Fisheries and Marine Biotechnology blev grundlagt i henhold til rektordekret nr. 1584/H3Kr/2009 med driftstilladelse i henhold til rektordekret nr. 15005/H3/KR/2010, forlænget til 15. februar 2016. Siden 2019 har dette program været ledet af Fakultetet for Fiskeri og Marine. Dette studieprogram forpligter sig til at udvikle fiskeri og marin bioteknologi vedrørende akvatisk biota-sundhedsbioteknologi, akvakulturbioteknologi og fiskeriproduktbioteknologi.
Visionen for Master of Fisheries and Marine Biotechnology
Bliv et uafhængigt, innovativt og avanceret studieprogram, der implementerer moralske aspekter i udvikling af videnskab og teknologi relateret til fiskeribioteknologi på nationalt og internationalt niveau.
Mission for Master of Fisheries and Marine Biotechnology
- Udførelse af effektiv uddannelse for at udvikle fiskeri og havbioteknologi for at forbedre kvaliteten af intellektualitet.
- Forsker i fiskeri og marin bioteknologi, anerkendt i det nationale og internationale.
- Bemyndigelse af lokalsamfund i scoop af fiskeri og marin bioteknologi.
- Engagere interessenter i at forbedre kompetencen og styrke partnerskabet.
Holdning
- Lydig mod Gud og være i stand til at demonstrere den religiøse holdning.
- Opretholdelse af menneskehedens værdi i udførelsen af pligter baseret på religion, moral og etik.
- At bidrage til at forbedre kvaliteten af det sociale liv, nation, stat og civilisationens fremskridt baseret på Pancasila.
- Agere som borgere, der er stolthed og patriotisme, nationalisme og ansvar over for staten og nationen.
- At værdsætte kulturel mangfoldighed, religiøse synspunkter og overbevisninger, såvel som andres meninger eller resultater.
- Samarbejdsvillig og har social følsomhed samt bekymring for samfund og miljø.
- Overhold loven og disciplin i samfundslivet og staten.
- Internalisering af værdier, normer og akademisk etik.
- Udvise en selvstændig holdning til arbejdet inden for ekspertiseområdet.
- Internalisering af ånden af uafhængighed, kamp og iværksætteri.
- Realisering af fortræffelighed med moral.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Curriculum
Semester 1
- Videnskabsfilosofi
- Forskningsmetodik
- Aquatic Biota Fysiologi
- Avanceret biokemi
- Cellebiologi og molekylær
- Fisk og rejer immunologi
- Kemisk analyseteknik og molekylærbiologi
- Valgfag
Semester 2
Major: Aquatic Biota Health Biotechnology
- Ledelse og sundhedsteknologi af akvatisk biota og miljø I
- Ledelse og sundhedsteknologi af akvatisk biota og miljø II
- Genteknologi af akvatisk biota
- Molekylær farmakologi
- Udforskning af akvatisk biota
- Valgfag
Hovedfag: Akvakulturbioteknologi
- Akvakulturteknik
- Formulerings- og ernæringsbehandlingsteknologi af Aquatic Biota
- Genteknologi af akvatisk biota
- Molekylær farmakologi
- Udforskning af akvatisk biota
- Valgfag
Hovedfag: Fiskeriproduktbioteknologi
- Bioindustri af Aquatic Biota
- Marine bioteknologi
- Genteknologi af akvatisk biota
- Molekylær farmakologi
- Udforskning af akvatisk biota
- Valgfag
Semester 3
- Forslag og seminar
- Afhandling
Ulige semester
- Reproduktionsbioteknologi
- Cellekultur / Embryo
- Miljøbioteknologi
Selv semester
- Sundhedsforebyggende bioteknologi
- Fiskeri Industriel Bioteknologi
- Bioremediering
Programresultat
Kandidatprofil
Kandidat fra kandidatuddannelsen i fiskeri og marin bioteknologi vil have en af følgende evner såsom:
- Beslutningstager: I stand til at retfærdiggøre sundhedsstatus for akvatisk biota gennem implementering af bioteknologi.
- Forsker: I stand til at udvikle fiskeri og marin bioteknologi til at forbedre kvaliteten af fiskevarer.
- Leder: I stand til at udvikle fiskeri og marin bioteknologi til at forbedre kvaliteten af fiskeprodukter.
- Høvlemaskine: I stand til at planlægge bioteknologisk udvikling og opretholde fiskerivarer.
Læringsudbytte
Kandidatens læringsudbytte af dette studieprogram som skitseret på kandidatens konkurrenceevnestandard består af tre aspekter, nemlig holdning, viden og færdigheder, herunder generelle og specifikke færdigheder.
Generel dygtighed
- I stand til at udvikle logisk, kritisk, systematisk og kreativ tænkning gennem videnskabelig forskning, design eller kunst af videnskab og teknologi, der implementerer humanistiske aspekter baseret på deres ekspertise, syntetisere videnskabeligt koncept og undersøgelse baseret på rollen og etiske aspekter i form af masterafhandling udgivet i et akkrediteret tidsskrift;
- I stand til at validere akademiske eller undersøgelser, der relaterer deres ekspertise til at løse problemer, som relevante samfund eller industrier står over for ved at udvikle deres ekspertise;
- I stand til at igangsætte den videnskabelige idé, tanke og argumenter ansvarligt og baseret på akademisk etik og derefter formidle gennem medier for akademisk og samfund generelt;
- I stand til at identificere relevant viden, der bliver deres forskningsobjekt og forbinder til forskningskortet udviklet gennem tværfaglige og multidisciplinære tilgange;
- I stand til at træffe beslutninger i løsning af problemer med teknologianvendelse, der implementerer humanistiske aspekter baseret på data og information opnået fra den eksperimentelle undersøgelse;
- I stand til at organisere, udvikle og intensivere teamworkkvaliteten i deres hjemmeinstitution eller udenfor ved at orientere sig mod arbejdskvalitet på et passende tidspunkt;
- I stand til selvstændigt at forbedre læringskapaciteten;
- I stand til at dokumentere, arkivere, sikre og undersøge prototypedata, design eller kunst til at sikre rettigheder og undgå plagiat.
Specifik færdighed
Hovedfag i Aquatic Biota Health Biotechnology
- I stand til at analysere akvatisk biotas sundhed baseret på bioteknologi for at intensivere den sygdomsfrie marine- og akvakulturprodukters kvalitet.
- I stand til at analysere slags sygdomme hos fisk ved at bruge de passende molekylære diagnostiske teknikker.
- I stand til at skabe kvalitetspræventive metoder til udvikling af bioteknologibaseret akvakultur.
- I stand til at udvikle akvatisk biotateknik, der er modstandsdygtig over for patogene infektioner og miljøændringer.
- I stand til at udvikle bioteknologiske forebyggende og helbredende metoder mod patogener i akvatisk biota.
Hovedfag i akvakulturbioteknologi
- I stand til at udvikle sygdomsfri stamfisk og frø af akvatisk biotakvalitet gennem akvakulturteknik.
- I stand til at udføre vandmiljøkvalitet til støtte for akvakulturbioteknologi.
- I stand til at arrangere bioteknologibaseret akvatisk biota akvakultur for at intensivere akvakultur og fiskeriproduktion.
- I stand til at skabe formulering og fiskefoderteknologi, der understøtter akvakulturintensivering.
Hovedfag i fiskeriproduktbioteknologi
- I stand til at udvikle kemiske analyser for at understøtte kvaliteten af fiskeriprodukter.
- I stand til at analysere rollen af bioaktive forbindelser fra de akvatiske organismer ved at bruge biologisk og klinisk evaluering til at udvikle fiskeriindustrien.
- I stand til at udvikle fiskeriindustrien baseret på bioteknologi til at understøtte kvalitetsfiskeriprodukter.
- I stand til at udvikle koncepter for bioteknologi-baseret industri.
Viden
- I stand til at mestre teori og videnskab om akvatisk biota sundhed, akvakulturbioteknologi og fiskeriproduktbioteknologi i overensstemmelse med videnskabsfilosofi.
- I stand til at mestre anvendt teori til udvikling af akvatisk biotabioteknologi, akvakulturbioteknologi og fiskeriproduktbioteknologi, der er gavnlig for samfund og videnskab.
Masteruddannelsens kompetencer baseret på den indonesiske nationale kvalifikationsramme (KKNI)
- I stand til at udvikle videnskab, teknologi og kunst inden for deres felt eller fagfolk gennem innovative og empiriske resultater, der genererer forskning.
- I stand til at løse videnskabelige, teknologiske problemer gennem tværfaglige tilgange.
- I stand til at organisere forskning og udvikling, der er til gavn for samfund, videnskab og internationalt anerkendt.