Master i forskning i undervisning og læring af eksperimentelle videnskaber, samfundsvidenskab og matematik

Generelt

Program beskrivelse

Præsentation og mål

Den officielle kandidatgrad i undervisning og læring af eksperimentelle, sociale og matematiske videnskaber har sin oprindelse i studieåret 2006/07, hvor den første officielle kandidatgrad begynder at blive undervist i spanske universiteter, selvom efter 10 års erfaring forelagt igen til verifikation og fået det til studieåret 2016/17. Dets hovedmål er at bidrage til forskeruddannelse af specialister, fagfolk og kvalitetsforskere inden for områderne didaktik af eksperimentelle, sociale og matematiske videnskaber, der udgør de forskellige forskningsplaner for masteren, skønt med fælles dele.

Den studerende skal gøre 60 studiepoeng, inklusive det endelige arbejde, for at opnå den officielle kandidatgrad, som giver adgang til afslutningen af doktorgradsstudier og doktorafhandling. Det varer i et år med undervisning mellem november og juni, selvom delvis tilmelding kan gennemføres og 60 point afsluttes på mere end et kursus.

IEAC-masteren har en ansigt til ansigt karakter, det sprog, som klasserne undervises i, er spansk, selvom dokumentlæsninger foretages på andre sprog (primært engelsk), og ressourcerne og materialerne til at arbejde i klasseværelset kan findes af emner i den virtuelle campus, som du får adgang til med din bruger af UHU-e-mailen og den samme adgangskode.

Dette er en Interuniversity Master ( Universidad de Huelva / International University of Andalusia) i EHEA (europæisk område for videregående uddannelser) i filialen af sociale og juridiske videnskaber, der sigter mod at tilbyde studerende mulighed for at følge en studielinje og forskning specialiseret i undervisning og læring af eksperimentelle, sociale eller matematiske videnskaber. Det har sin direkte kontinuitet i ph.d.-programmet "Forskning i undervisning og læring af eksperimentelle, sociale og matematiske videnskaber og sportsaktivitet" (IEACAD).

Kandidaten er rettet mod kandidater fra en lang række bachelorgrader, der undervises mellem universiteter, området matematik, eksperimentelle videnskaber (biologi, kemi, geologi, miljøvidenskab ...), humaniora (historie, geografi, Kunsthistorie, humaniora ...) og uddannelsesvidenskaberne selv (Lærer, Psykopedagogik, Pædagogik ...), der byder fagfolk inden for uddannelse i træning eller undervejs, der er interesseret i at få en kandidatgrad og til sidst i præstationen af titlen Doktor.

De vigtigste arbejdslinjer, der er udviklet i Master, falder inden for de forskellige tematiske forskningsområder inden for de tre ruter, der tilbydes, dybest set: Udvikling og faglig viden, Problemløsning, Skoleforskning, Miljøuddannelse, Heritage Education and Education følelsesmæssige.

Lærerpersonalet har en bred akademisk og professionel baggrund og danner et personale af anerkendt bane, der er kendetegnet ved et højt niveau af tværfaglighed fra forskellige spanske universiteter ( Universidad de Huelva , Autonomous Madrid, Madrid, Barcelona, Granada University, University fra Oviedo, University of Basque Country, University of Seville) og af international oprindelse (University of Lissabon, University of Algarve, University Paris VII, Arizona State University).

Masterens internationale karakter manifesteres ikke kun af de deltagende lærere, men også og grundlæggende af oprindelsen af de studerende, der traditionelt har tilmeldt sig denne master, siden den begyndte at blive undervist, skiller sig ud for sin sædvanlige tilstedeværelse sammen med Spansk, forskellige nationaliteter som Argentina, chilenske, colombianske, Costa Rica, ecuadorianske, mexicanske, peruvianske, portugisiske ..., hvilket giver mesteren en yderligere komponent i interkulturalitet og træning og personlig rigdom, ud over det rent akademiske.

Adgangsprofil

For adgang og adgang følges bestemmelserne i det indre Andalusiske distrikt, og for registreringsprocessen følges de regler, der er opstillet til dette formål på Universidad de Huelva og International University of Andalusia.

Den ideelle profil for adgang til denne kandidat er fra den professionelle praksis som lærer i spædbørnsuddannelse, grunduddannelse og gymnasium inden for områderne matematik, samfundsvidenskab, biologi-geologi og fysik-kemi. Derudover er kandidaten rettet mod kandidater i spædbørn, primær, matematik, fysik, kemi, biologi, geologi, miljøvidenskab, historie, geografi, humaniora, kunsthistorie, kulturantropologi og kulturel ledelse, selvom dens multidisciplinære karakter er forenelig med enhver anden grad, der ønsker specialisering i pædagogisk forskning inden for eksperimentelle, sociale og matematiske videnskaber, såsom forskellige ingeniører, økonomier, billedkunst osv. specialiteter.

Med hensyn til interesserne og bekymringerne fra studerende, der er tilmeldt denne grad, anses en prædisposition til den sociokritiske fornemmelse af uddannelsesprocesser som nødvendig på alle uddannelsesniveauer og anerkendelsen af den rolle, som uddannelsen har for dannelse af et konstruktivt, deltagende og ønskeligt statsborgerskab. For at gøre dette skal de studerende vurdere implikationen af undervisningen i nogle grundlæggende emner i læseplanen, såsom Eksperimentelle videnskaber, Samfundsvidenskab og Matematik, og ud fra dette aspekter såsom faglig viden om lærere, Forskning inden for videnskabsundervisning, miljøundervisning og kulturarvsuddannelse.

Derfor kan det forventes, at denne kandidatgrad interesserer folk med en bestemt kald eller i det mindste en mindstegrad af interesse og følsomhed over for undervisning. Holdningen til offentlig service, teamwork, initiativ og motivation til at forbedre betingelserne for den aktuelle uddannelse er forventede kvaliteter hos de mulige studerende og kan forbedres med færdiggørelsen af masteren.

Det er vigtigt, at studerende har en åben, reflekterende og villig vision til at omformulere deres forestillinger om uddannelse, især og om verden generelt. På denne måde skal den fremtidige studerende på denne kandidatgrad have en bekymring for forskningsprocesser inden for det uddannelsesmæssige område, åben for brug af undervisnings- og læringsmetodologier gennem løsning af åbne problemer med en vision om videnintegration fra en tværfagligt perspektiv.

Sammen med dette rådgiver design af arbejde og forslag til aktiviteter i masteren, at studerende har et grundlæggende niveau af engelsk, en gennemsnitlig brug af computerressourcer og evne til at søge, fortolke og kommunikere information.

Adgangskrav

De generelle krav til adgang til officiel kandidatgrad er dem, der er fastlagt i artikel 16 i kongeligt dekret 1393/2007, ændret ved kongeligt dekret 861/2010, hvorefter de, der ønsker optagelse, skal mødes i en af følgende situationer :

  • At være i besiddelse af en bachelorgrad eller en arkitekt, ingeniør, bachelor, teknisk arkitekt, diplom, teknisk ingeniør eller kandidat eller anden udtrykkeligt erklæret ækvivalent.
  • At være i besiddelse af en udenlandsk universitetsgrad udstedt af en institution for videregående uddannelser i det europæiske område for videregående uddannelser, der giver tilladelse i det land, der udsteder titlen for adgang til kandidatgrader.
  • At være i besiddelse af en udenlandsk universitetsgrad, svarende til graden i Spanien, men som ikke er godkendt af det spanske undervisningsministerium og bemyndiget i deres hjemland til at fortsætte postgraduate studier.

De specifikke krav til optagelse, kriterier for vurdering af meritter og udvælgelse er beskrevet i reguleringen af officielle kandidatgrader ved Universidad de Huelva i overensstemmelse med bestemmelserne i artikel 17 i RD 1393/2007 ændret af RD 861/2010 , under hvilken:

  1. De specifikke krav til optagelse på kandidatuddannelsen er det ansvarlige organs ansvar, anvendes af det akademiske udvalg og har som mål at sikre lige muligheder for adgang til uddannelse for tilstrækkeligt kvalificerede studerende. I alle tilfælde vil de elementer, der skal overvejes, omfatte vægtningen af kandidaternes akademiske optegnelser og, hvor det er relevant, akkreditering af et bestemt niveau på det sprog, som mesteren undervises i. Udvælgelsesprocessen kan afsluttes med en optagelseseksamen og med vurderingen af aspekter af læseplanen, for eksempel fordelene af særlig relevans eller betydning i forhold til det ønskede program.
  2. Det akademiske udvalg for masteren vil løse adgangsanmodningerne i henhold til de tilsvarende udvælgelseskriterier og offentliggøre listen over optagede studerende inden starten af tilmeldingsperioden. I tilfælde af uenighed med beslutningen, kan den studerende klage til det samme organ og indbringe en appel til rektor.

De deltagende universiteter vurderer tilstrækkeligheden af graden og kandidaternes akademiske rekord (sidstnævnte udgør 60% af deres samlede score). Det akademiske udvalg af masteren vil vurdere erhvervserfaring inden for førskole, grundskole og sekundær uddannelse (specifikt inden for eksperimentelle videnskaber, sociale og matematiske videnskaber) samt deltagelse i innovationsgrupper eller pædagogisk forskning inden for områderne eksperimentelle, sociale og matematiske videnskaber. Hver af disse koncepter tegner sig for 20% af den samlede score.

Akademiske og faglige afganger

Kandidatgraden i forskning i undervisning og læring af eksperimentelle, sociale og matematiske videnskaber har adgang til det officielle doktorgradsprogram i forskning i undervisning og læring af eksperimentelle, sociale, matematiske videnskaber og fysisk og sportsaktivitet at fortsætte forskningen på dette område.

Hold af professorer og forskere fokuserede på analyse af skolens undervisnings- og læringsprocesser, af forskellige uddannelsesniveauer og centre for fortolkning af det sociale, kulturelle og naturlige miljø (museer, naturparker osv.)

Inden for de professionelle muligheder giver mesteren specifik træning til at arbejde fra et refleksivt, kritisk og undersøgende perspektiv på de forskellige regulerede uddannelsesniveauer: spædbørnsuddannelse, grundskoleuddannelse, obligatorisk gymnasial uddannelse og baccalaureat (inden for specialiteterne inden for samfundsvidenskab, geografi og historie , Biologi og geologi, fysik og kemi og matematik).

Senest opdateret Dec 2019

Om skolen

La Universidad de Huelva es una institución al servicio de la sociedad que, en el marco de los valores constitucionales, y como entidad de derecho público, dotada de personalidad jurídica, cumple sus ... Læs mere

La Universidad de Huelva es una institución al servicio de la sociedad que, en el marco de los valores constitucionales, y como entidad de derecho público, dotada de personalidad jurídica, cumple sus fines y desarrolla sus funciones, de acuerdo con la legislación vigente, en régimen de autonomía. Minimer