Master i grafisk design

Generelt

3 tilgængelige placeringer

Program beskrivelse

Denne kursus er indeholdt i italiensk sprog.

Den grafiske designers rolle har ændret sig meget takket være udviklingen af ​​kommunikationsteknologier og til ændring af kommercielle strategier for virksomheder; i dag har en grafisk designer kulturelle og organisatoriske færdigheder, der gør det muligt at oprette og styre kommunikationsprojekter i hele runden, og koordinere deres ansøgning om værktøjer og markeder, der er stadig bredere. En solid metodologisk tilgang er derfor nødvendig for at styre input fra forskellige sammenhænge, ​​harmonisere dem og skabe visuelle strategier, der kan afvises i forskellige kontekster og formater.

Nogle af partnerfirmaerne har udviklet projekter med tidligere udgaver: Brancamenta, Casa Circondariale San Vittore Milano, Value Retail, Castelnuovo del Garda Kommune, DMC, Durex, Fà la cosa giusta, ING Direct, Mediaset, Panorama, Qn- Il Giorno, Altroconsumo, Fratelli dell'Uomo.

Mål - Master er rettet mod kandidater i kreative og design discipliner - grafik, arkitektur, design, etc. - og fagfolk med mindst to års erfaring inden for området, interesseret i at erhverve et højere niveau af specialisering og opdatering.

Metodologi og struktur - Master foreslår et kursus, der integrerer metodologiske, tekniske og designmæssige aspekter, leder deltagerne til at konsolidere en komplet faglig tilgang, som kan afvises og anvendes i forskellige fagområder. Studieplanen er organiseret i tre makroområder: metodologisk, teknisk-instrumental og design. Første fase tager sigte på at forberede eleverne på et projekts forskning, koncept, positionering, mission og vision. Den anden fase giver dem mulighed for at blive bekendt med den største billedstyringssoftware til fotografering, pagination, video og web med generel kompetence, der er egnet til at styre resultaterne. Inden for tredje fase anvender eleverne metodikken for grafisk design i sine kanoniske former med særlig opmærksomhed på de vigtigste markedssektorer, herunder video og social. Eksperter på området integrerer undervisningsprogrammet med specielle forelæsninger.

I de senere år har mesteren arrangeret konferencer og workshops med internationale designere om de mest innovative spørgsmål vedrørende verden af ​​visuel kommunikation. Sibylle Schlaich - Moniteurs; Andreas Uebele - Studio Uebele; Alfredo Carlo - Housatonic Design Network; Borja Martinez - Lo Siento; Roger Botti - Robilant Associati Fabio Iaculli Monkey Talkie; Florian Boje - Gio 'Forma; Gep Cucco D-Wok; Luisa Milani - La Tigre; Andrea Braccaloni - Leftloft; Francesco Franchi - La Repubblica; Fabio Franchino - TODO.

Karrieremuligheder - I form af visuelle kommunikationsdesignere, som freelance, omfatter faglige muligheder for studerende beskæftigelse i reklame- og kommunikationsbureauer; i grafisk design, produkt- og indretningsstudier; i virksomheder, offentlige organer eller serviceorganisationer.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli. Minimer
Milano , Milano , Milano + 2 Mere Mindre