Master i grafisk kommunikationsdesign
BAU, Centro Universitario de Artes y Diseño de Barcelona
Nøgleinformation
Campus placering
Barcelona, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 9.800 / per course
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Denne kandidatuddannelse træner internationale og kreative profiler i grafisk design og visuel kommunikationspraksis ved hjælp af et digitalt og et helt nutidigt perspektiv, som omfatter de mest forstyrrende koncepter.
Læreplanens opbygning er både kunstnerisk og teknisk med en individualiseret opfølgning og en global pædagogisk vision, hvor reelle cases og virksomheden er væsentlige i uddannelsens udvikling.
Klasseværelset er designet som et rum for forskning, eksperimenter, innovation og entreprenørskab, med et betydeligt antal workshops udført af forskellige fagfolk fra sektoren.
Kandidatuddannelsen hjælper med at forstå, konceptualisere og designe digitale grafiske kommunikationsløsninger ud fra et funktionelt perspektiv, der altid tilskynder til kreativitet og individuelt udtryk for den kreative praksis med en strategisk faglig støtte.
Uddannelsen henvender sig til bachelorstuderende og studerende fra andre universitetsstudier relateret til verden af design, billedkunst, kreativitet, fotografi, illustration, reklame og kommunikation.
Det er også rettet mod fagfolk med tidligere erfaring, grafisk design software færdigheder og en portefølje relateret til grafisk design og visuel kommunikation.
Læreplan
Pensum
De fem hovedelementer i kandidatuddannelsen er: idédannelse og konceptualisering af et digitalt projekt; designe softwareværktøjer og færdigheder såvel som deres forhold til typologien for hvert projekt; projektpraksis baseret på forskellige typer kommercielle opgaver; forskning og udvikling af en strategi fokuseret på de brugere og digitale grænseflader, de bruger; og evnen til at kommunikere projektet med iværksætterværdier.
Kursusmetodikken omfatter klasser med teoretisk og praktisk formalisering, gæsteforelæsninger, skabelses- og innovationsworkshops, gruppetræningsvejledninger og individuelle øvelser med fokus på slutprojektet.
Lærings- og evalueringsaktiviteter vil blive udført gennem skriftligt og videoindhold, oplæsninger, casestudier, gruppeworkshops, individuelle og gruppearbejde, semiprofessionelle opgaver, reelle cases med inviterede virksomheder og mundtlige præsentationer. Derudover får eleverne adgang til et fælles digitalt miljø (Virtual Campus) som opbevaringssted for klasserne.
Opbygning af pensum:
- Modul 1 - Grundlæggende om grafisk design
- Modul 2 - Digitale grafiske værktøjer
- Modul 3 - Branding og digital strategi
- Modul 4 - Projekter
- Modul 5 - Kommunikation og ledelse
- Modul 6 - Professionelle workshops
- Modul 7 - Kandidatafgangsprojekt
Programundervisning
Karrieremuligheder
- Grafisk design og audiovisuelle designstudier
- Strategi design og digitale projekter studier
- Kommunikations- og marketingafdelinger
- Kreativitets- og brugeroplevelsesbureauer
- Reklame- og kommunikationsbureauer
- Freelance profiler med projekter relateret til grafisk og audiovisuelt design