Master of Arts in International Development & Service (IDS) har indbyggede studiemuligheder i udlandet og er designet til at imødekomme den internationale efterspørgsel efter etiske ledere, der effektivt kan engagere og lette partnerskaber og styrke fællesskaber.
Ligesom IPSL Global Institutes MA i Community Organizing and Social Activism (COSA) er eleverne forberedt på karriere med nonprofit, regering og samfundsudviklingsorganisationer gennem et tværfagligt program, der kombinerer streng akademisk uddannelse med praktisk færdighedsudvikling gennem frivillig service i flere lande. Studerende, der forfølger IDS -programmet, skal tage et minimum af udviklingsteori -kurser i udlandet.*
Nyuddannede har fokuseret på følgende temaer :
Fællesskabsbaseret udvikling
Globale sundhedsspørgsmål
Miljømæssig retfærdighed
Handicapadvokat
International uddannelse og udveksling
Fred og forsoning
Indfødte rettigheder
Bæredygtig udvikling …. og andre spændende felter inden for international udvikling
Struktur
Hvert kandidatuddannelse begynder med en 2-ugers opholdstilladelse i IPSL Institute for Global Learning i Portland, Oregon (nogle undtagelser gælder), efterfulgt af tre vilkår i udlandet i partnersamfund i Afrika, Asien, Europa og Latinamerika. Ved elevernes tilbagevenden fra udlandet afslutter eleverne programmet med en 1-ugers Re-Entry Residency i Portland, OR (nogle undtagelser gælder). Adgang sker løbende, og kohorter begynder hvert efterår, vinter og forår:
Alumni på IPSL -kandidatuddannelser er ledere inden for nonprofit/NGO -organisationer, sociale virksomheder, regering og uddannelse og virksomheders sociale ansvar.
Oplevelsesmæssig læring via serviceplaceringer
Praktisk frivillig service er kernen i IPSL's pædagogik. Studerende i vores programmer udfører 10-15 timers krævet frivillig service om ugen under hver af vilkårene i udlandet.
IPSL -studerende arbejder i forskellige indstillinger, og eleverne kan vælge deres eget bureau (eller flere bureauer) i henhold til deres interesser. IPSL og dets partnere hjælper eleverne med at identificere placeringer og muligheder og understøtter elever, der aktivt tjener i feltet. Nylige frivillige muligheder omfatter:
Internationale mellemstatslige organisationer (f.eks. FN)
NGO Empowering & Reintegrating Women in a Post-Conflict Society
Internationale nødhjælps- og udviklingsagenturer (f.eks. Læger uden grænser)
Urban Public Education Service Distrikter
Bæredygtig udvikling i kystzoner
Flygtningehjælp/Uddannelsescenter
International Student Services/Study Abroad kontorer
Børnehjem for børn, der lever med hiv/aids
Bolig til handicappede
GAP Year International Service-Learning Organization
LGBTQ Youth Advocacy Center
Kunst- og teatergruppe Arbejde med handicappede voksne
Dyrevelfærd for hjemløse
Beboelsesfaciliteter, der assisterer/uddanner sexarbejdere
Kvinders reproduktive sundhedsklinikker
Fællesskabsbaserede klinikker i regioner, der ikke er betjent
Centre for udsatte unge
Nonprofit, der fremmer fair-trade