Master i katastrofevidenskab

Generelt

Program beskrivelse

Aceh jordskælv og tsunami, den 26. december 2004, var den største katastrofe - i sin skala og indflydelse - i dette århundrede. Efter hændelsen syntes det som om andre katastrofer fandt sted over hele verden. Det høje niveau af sårbarhed kræver, at vi bliver en modstandsdygtig nation mod katastrofer. Hvert land skal mobilisere sine ressourcer til at foregribe fremtidige begivenheder, reducere tab og potentielle tab og effektivt genoprette postkatastrofer for bæredygtig national udvikling. En afgørende ressource er kapaciteten i katastrofevidenskab og teknologi.

Udnyttelse af videnskabens og teknologiens kapacitet i katastroferisikoreduktion er også et mandat for den globale ramme for Sendai Framework for Disaster Risk Reduction (SFDR) 2015-2030 og lov 24/2007 om katastrofehåndtering. Videnskabs- og teknologibehovets rolle varierer fra at forstå trusselens dynamik, reduktion af offeret, kapacitetsopbygning, til formulering af politik. I denne sammenhæng bliver universernes rolle meget centralt. Desuden er universitetet i spidsbelastede områder spidsen for udvikling og anvendelse af videnskab og teknologi, samtidig med at man får menneskelige ressourcer til at håndtere forskellige potentielle trusler.

Som universitet, der var direkte berørt af tsunamien i 2004, var Syiah Kuala University (Unsyiah) meget opmærksom på sin rolle og ansvar for at producere videnskabelige og teknologiske videnskabelige bestræbelser af hensyn til fremtidens generations sikkerhed fra katastroferisikoen. Desuden har Aceh det mest komplette fodspor i verden til katastrofeforskning, især jordskælvet og tsunamien.

For at løse kravene og mangfoldigheden og den potentielle Syiah Kuala University har Syiah Kuala University fået mandat fra Indonesiens regering til at være vært for masterprogrammet (S2) for katastrofestudier. Syiah Kuala University Disaster Masters Study Program (S2) er et tværfagligt program, der bruges som grundlag for at designe strategier for effektiv katastrofe vurdering herunder at mildne de negative virkninger af katastrofer, reagere på katastrofer og genoprette katastrofer.

De efterfølgende katastrofehændelser kræver eksperter, som har specifikke kompetencer i katastrofeforvaltning. Hidtil har dette personale været absorberet fra forskellige andre beslægtede discipliner, så katastrofehåndteringsindsatsen ikke kan forventes maksimalt. I dette tilfælde har katastrofevidenskabsprogrammet (S2) ved Syiah Kuala University bidraget til den øgede kompetence af arbejdere inden for katastrofeområdet. De kandidater fra programmet har arbejdet i forskellige offentlige og private agenturer i forbindelse med katastrofeforvaltning.

Ikke desto mindre er antallet af kandidater, der produceres, stadig meget mindre sammenlignet med katastrofeeksperternes stigende behov. Derfor er det absolut nødvendigt at øge kompetencen hos indonesiske menneskelige ressourcer inden for katastrofeområdet på postgraduate niveau (dvs. kandidatgrad eller ph.d.-niveau).

110061_fmipanewest4.JPG

Vision og Mission of Master i katastrofevidenskabsprogram

Vision

Bliv et innovativt, uafhængigt og førende studieprogram i Sydøstasien i 2026 i bestræbelser på at reducere katastroferisiko gennem uddannelse, forskning og samfundstjenesteaktiviteter.

Mission

  1. Producer videnskabsmastre, der har potentialet inden for multidisciplinær katastrofehåndtering og har lang levetid at lære indsigt.
  2. Fremstille forskningsprodukter og fællesskabstjenester inden for katastrofe, der er af høj kvalitet og offentliggjort nationalt og internationalt.
  3. Samarbejde med forskellige parter, der understøtter forbedringen af kandidatkompetencer og tilgængeligheden af ressourcerne.

Uddannelsesmål

  1. Producere Masters of Science, der har kompetencer inden for katastrofehåndtering.
  2. Forbedre regeringens og samfundets kapacitet og deltagelse baseret på katastroferisikoreduktion.
  3. Producere forskere og praktikere inden for katastrofeområdet.
  4. Fremstille nationale og internationale katastrofevidenskabelige publikationer.

Nyt Studietilmelding

Tilmelding til en freshman i akademisk år 2020/2021 fra 11. til 22. januar 2020. Registreringsmekanismen er som følger.

  1. Betaling af registreringsgebyret (for at få registrerings-PIN-nummeret) hos Bank Mandiri (vært til vært uden kontonummer) med betalingstype Master Program
  2. Udfyld og udskriv den online registreringsformular, der er tilgængelig på internettet: www.pendaftarpps.unsyiah.ac.id
  3. Indsend registreringsskemaet til Det Nye Studenter Admissions Udvalg Sekretariat (Building A Lt. 2) Master Program på Syiah Kuala University sammen med de komplette filer:
    • Bank kvittering Registreringsgebyr;
    • Fotokopiering af en bachelor / kandidatuddannelse legaliseret (vis originale dokumenter);
    • Fotokopi af transskription af lovlig værdi (vis originalt dokument);
    • Fotokopi af original studieprogram akkreditering;
    • Farvefotografi størrelse 3x4 cm og 4x6 cm 3 stk hver;
    • Sundhedscertifikat fra et statssygehus;
    • Tilladelse fra overordnede (for medarbejdere / ansatte);
    • Anbefalingsbrev fra 2 Senior Eksperter (Forelæsere / Overordnede); og
    • Studieafgiftskompetence (Rp. 6.000 frimærke / materiale 6000).
    • Tag et eksamenskort på sekretariatet

Udvælgelsesmetode:

  • [Uden Test] indsende BAPPENAS TPA Value og ITP TOEFL Value
  • [Test] Deltager i Entréprøven på Postgraduate Building

Meddelelse om ny studentepraksis kan ses på den officielle hjemmeside på: www.pps.unsyiah.ac.id eller www.unsyiah.ac.id, og for yderligere information kan du kontakte Postgraduate Programmet (www.pps.unsyiah.ac .id) og beslægtede fakulteter / studieprogrammer (kontakt er tilgængelig på hjemmesiden).

For at forenkle registreringsprocessen skal du følge instruktionerne i den nye vejledning til adgang til studerende.

110062_fmipanewest5.JPG

Learning Outcomes Program

Hovedkompetencen til katastrofevidenskabsuddannelsesprogrammet er som en katastrofebegrænsende ekspert, der er i stand til at identificere og analysere årsagerne til katastrofer, eksisterende processer og forhold, deres indflydelse og reaktioner og tilvejebringe afhjælpende løsninger og politikker for at reducere tab som følge af katastrofer. De vigtigste karakteristika for de kandidater fra katastrofevidenskabsprogrammet er:

  1. Studerende af kandidatuddannelsen skal mestre katastrofe teorien relateret til årsagsfaktorer, eksisterende forhold, miljøpåvirkninger og svar.
  2. Studerende af kandidatuddannelsen skal beherske den tekniske ekspertise inden for katastrofebegrænsning gennem analyse, modellering og felthandlinger, og
  3. Studerende af kandidatuddannelsen skal forstå politikkerne og kende katastrofeforvaltningsinstitutioner.

Kompetencen til at støtte katastrofevidenskabsprogrammet er evnen til at planlægge specifikt at gennemføre katastrofehåndtering og evnen til at tænke i systemets sammenhæng og også være vant til at gennemføre kvantificeringsprocessen.

Kandidater fra masterprogrammet (S2) i katastrofevidenskab forventes at koordinere katastrofehåndteringsprogrammer, katastrofeoperationer, katastroferisikoreduktionsaktiviteter, katastrofer og humanitære aktivister, arbejdstagere og frivilligt personale, tilpasning og afbødning. Alle planlægningsenheder relateret til katastrofeforvaltning, både forebyggelse og tilpasning på katastrofesiden i forventning om visse katastrofer samt rehabilitering og genopbygning på lang sigt er også de færdigheder, der skal besiddes af kandidater fra katastrofevidenskabsprogrammet .

Generelle færdigheder

  1. Studerende af kandidatuddannelsen skal beherske den grundlæggende katastrofekundskab omfattende, som kan få dem til at fungere som katastrofeeksperter. Af denne grund er det nødvendigt at mestre multi-discipliner relateret til katastrofen.
  2. Design og implementere reduktionsundersøgelser og -programmer til reduktion og reduktion af katastrofer.
  3. Selvlæring (udvikle sig selv) og tænk logisk og analytisk på at løse problemer, der står over for professionelt.
  4. Tilpasning hurtigt til deres miljø og samarbejde i teamwork.

Speciel færdighed

  1. Viden og forståelse; Grundvidenskab, jordvidenskab, ledelsesvidenskab og miljøvidenskab.
  2. Intellektuelle færdigheder: Kan begrunde naturfænomener og anvende katastrofevidenskaberne til at undersøge, overvåge og afbøde negative virkninger og være i stand til at udforske og udnytte naturressourcer med omtanke for menneskers velfærd og andre levende væsener.
  3. Praktiske færdigheder: I stand til at planlægge og gennemføre forskning og undersøgelser relateret til katastrofen, afbødning og risikoreduktion, fleksibilitet i nødsituationer, politik, lov, bureaukrati, etik og samfund.
  4. Ledelsesmæssige færdigheder: Kunne kommunikere med mundtlig, skriftlig og elektronisk information, udføre teamwork, ledelse, beslutningstagning og håndtere katastroferisikoreduktion og afbødningsprogrammer.
  5. Holdninger og adfærd: Trofast, fræk, ærlig, samarbejdsvillig og ikke nervøs for at arbejde i virkelige forhold med et fjernt, fremmed og hårdt miljø og med data, der ikke er ideelle i kvalitet og kvantitet.

Videnmesterskab

  1. Mastering af viden inden for katastrofen, der omfatter grundlæggende begreber og teorier inden for geovidenskab og hydrometeorologi, katastrofehåndtering og afbødning, sundhed og socio-kulturelle
  2. Kunne anvende videnskab og teknologi relateret til katastrofe og løse problemer inden for geovidenskab og hydrometeorologi, katastrofehåndtering og afbødning, sundhed og sociokultur.

110063_DSC_2475.JPG

Kurset tilbydes

Kandidatuddannelsen i katastrofe indeholder 34 kurser bestående af 13 obligatoriske emner, der vejer 37 point og 22 valgfrie kurser, der vejer 44 point. For at opnå en kandidatuddannelse i naturvidenskab skal der ud over at skulle tage alle obligatoriske kurser kræves, at en studerende tager mindst 8 studiepoints valgfag fra 44 valgfrie kurser, der er til rådighed i studieplanen for katastrofevidenskabsprogrammet.

Sammensætning pensum på Master of Disaster Science kreditter ifølge kompetence grupper og andre grupper i henhold til studieprogrammets karakteristika er opdelt i tre områder af interesse, nemlig sektor og geovidenskab og hydrometeorologi, bekæmpelse og katastrofehåndtering, sundhed og social kultur. De samlede kreditter for hver gruppe kompetencer vil blive beskrevet som følger:

1. semester - september - januar

Kernekurser:

  • PPS 601 Forskningsmetoder (2 point)
  • MIK 601 Disaster Management (3 point)
  • MIK 603 Risikovurdering, sårbarhed og katastroferisikovurdering (3 point)
  • MIK 605 Disaster Knowledge (3 point)
  • MIK 607 Knowledge Management for DRR (2 point)

2. semester februar - juni

Kernekurser:

  • PPS 603 Statistik (2 point)
  • MIK 602 Institutioner og partnerskaber i katastrofebegrænsning (3 point)
  • MIK 604 Disaster Risk Communication (3 point)
  • Valgfrie kurser (7 point)

3. semester september - januar

Core Course

  • MIK 701 Seminar (2 point)
  • Valgfrie kurser (4 point)

4. semester februar - juni

  • Speciale (6 point)

Hver studerende kan vælge valgfag i henhold til interesseområdet. Disaster Science Masters Programmet indeholder 3 fagområder, som omfatter; (1) Geovidenskab og Hydrometeorologi, (2) Katastrofebestemmelse, og (3) Sundhed og Sociokultur. Dette valgfag kan tages i semester 2 og semester 3 som angivet nedenfor.

Valgfag Geovidenskab og Hydrometeorologi

  • MIK 703 Hydrometeorologiske farer (2 point)
  • MIK 705 Tilpasning og begrænsning til klimaændringer (2 point)
  • MIK 606 Jordskælv, Tsunamier og Vulkanforstyrrelser (3 point)
  • MIK 612 Jordvidenskab
  • MIK 614 Oversvømmelser og jordskred (2 point)

Katastrofebegrænsende valgfrie kurser

  • MIK 707 Informationssystem for katastrofehåndtering (2 point)
  • MIK 709 Nødplanlægning (2 point)
  • MIK 711 Post-Disaster Recovery Management (2 point)
  • MIK 608 Emergency Response Management (3 point)
  • MIK 616 DRR-baseret fysisk planlægning (2 point)
  • MIK 618 Infrastruktur og Logistik Management (2 point)

Sundhed og samfundskultur Valgfrie kurser

  • MIK 713 Konfliktstyring (2 point)
  • MIK 715 Community Based DRR (2 KREDITER)
  • MIK 717 Køn i katastrofe (2 point)
  • MIK 719 Sundhedsberedskab (2 point)
  • MIK 721 Disaster Management (2 point)
  • MIK 610 katastrofeuddannelse (2 point)
  • MIK 620 Folkesundhed i katastrofestyring (2 point)
  • MIK 622 Psykisk sundhed og fællesskabets modstandsdygtighed (2 point)

Valgfrie kurser for alle fagområder

  • MIK 723 Disaster Modeling and Simulation (2 point)
  • MIK 752 Remote Sensing (2 point)
  • MIK 727 Fødevaresikkerhed (2 point)
  • MIK 729 Disaster Capita Selecta (2 point)
  • MIK 731 Disaster Sociology (2 point)
  • MIK 733 Anvendelse af geografiske informationssystemer i katastrofebegrænsning (2 point)
Senest opdateret Mar 2020

Keystone-stipendium

Oplev de muligheder, vores stipendium kan give dig

Om skolen

The mission of Syiah Kuala University is to implement “Tri Dharma – three denotations” of higher learning institutions that support local, national and international development by utilizing available ... Læs mere

The mission of Syiah Kuala University is to implement “Tri Dharma – three denotations” of higher learning institutions that support local, national and international development by utilizing available local, national and international resources; enhance academic quality in order to produce highly competitive graduates; apply integrated quality management in the field of education through the application of transparent, participatory, efficient and productive principles; continuously strengthen and broaden the network of institutional cooperation in the effort for developing and preserving the findings of sciences, technology, humanities, sports & arts. Minimer