Master i klimaforandringer og bæredygtig udvikling

Generelt

Læs mere om dette studie på uddannelsens hjemmeside

Program beskrivelse

Det internationale uddannelsesprogram i klimaforandringer og bæredygtig udvikling er, som navnet antyder, et tværfagligt program, der omfatter et globalt perspektiv. Programmet blev oprettet af College of Science og er en fælles indsats blandt NTU-fakultetsmedlemmer fra både videnskabelig forskning og humaniora. Programmet blev godkendt af Uddannelsesministeriet i 2015 og optagelse officielt lanceret i det følgende år.

Forskningsfelter & faciliteter

Dette program består af 21 fakultetsmedlemmer fra 11 afdelinger på tværs af 5 colleges i NTU samt Academia Sinica. Det giver studerende ikke kun det grundlæggende, men også integrerede viden med henblik på at uddanne internationale og tværfaglige talenter og beslutningstagere, der specialiserer sig i forskning i klimaændringer og politik for bæredygtig udvikling. Vi sigter mod at styrke de studerendes evne til kommunikation på tværs af felten og motivere dem til at blive en problemløser. Gennem seminarer og aktuel forskning ønsker vi at vejlede de studerende i at tilegne sig teoretisk viden og praktisk evne i et problemorienteret læringsmiljø.

Fremtidige mål og udvikling

I håndteringen af klimaændringer og bæredygtig udvikling instrumenterer vi dybdegående undervisning i en lang række emner. Det kræves, at studerende bringer deres viden og færdigheder til bordet og nærmer sig miljøspørgsmål fra et vinkelperspektiv. De opfordres til at bryde fri fra traditionelle syn på bæredygtighed og tænke uden for kassen. Studerende forventes at være motiverede elever, tænkere, analysatorer og vigtigst af alt, praktikere. Vores ultimative mål er at kultivere studerendes evner til tværfaglig problemløsning til håndtering af kompleksiteten i klimaforandringsspørgsmål.

Historie

Klimaforandringer er meget komplicerede. De kræver viden fra forskellige områder, og en konsolidering af både videnskabelige og humanistiske discipliner er nødvendig. I øjeblikket er der mangel på forskning i klimaændringer og praktikere i Taiwan. Selv universiteter har ikke de programmer, der giver den nødvendige videregående uddannelse i emnet.

Universitetsstuderende er søjlerne i vores samfund i fremtiden, og det er skolens forpligtelse at hjælpe studerende med at forstå problemer med den globale opvarmning. Baseret på deres oprindelige træningsfelt vil studerende være i stand til at formulere strategier til at tackle og tilpasse sig klimaforandringsspørgsmål efter at have modtaget avanceret tværfaglig uddannelse og kan endda hjælpe med at udarbejde regeringspolitikker.

Derudover er grundlæggelsen af IPCS i tråd med Uddannelsesministeriets mål om at fremme tværfaglig uddannelse for at lukke vidensgabet mellem skole og arbejdsplads og reducere ungdomsarbejdsløsheden.

IPCS Uddannelsesmål

Uddannelsesmål for kandidatuddannelsen:

  • Vejled studerende til at lære om de vigtigste problemer inden for klimaændringer og bæredygtig udvikling med bredde og dybde; sætte de studerende i stand til at analysere miljørelaterede aktuelle begivenheder med flere objektiver.
  • Dyrk den studerendes lidenskab og entusiasme til at udforske, kultivere vaner med aktiv læring (selvdrevet dataindsamling og analyse, bevisoptagelse, udstyrsudnyttelse og praktisk hands-on evne).
  • Fremme individer, der er i stand til at konsolidere tværfaglige færdigheder til at tackle problemstillinger vedrørende klimaændringer og bæredygtig udvikling.

Kandidater / kandidatuddannelseskurser

  1. Studietiden for IPCS-kandidatgraden er 1 til 4 år.
  2. IPCS-studerende skal gennemføre mindst 30 point i løbet af studietiden (inklusive 6 point MS-afhandling).
  3. Studerende skal kun tilmelde sig kurset “MS-afhandling” (6 point) i samme semester, hvor de tager kandidateksamen. For mere information om specialesammensætning, se: NTU Academic Writing Education Center . Studerende kan også henvise til kurser som ”Scientific English and Basic Writing” eller “Advanced Research Writing”, der tilbydes af indbyrdes forbundne afdelinger eller kandidatinstitutter.
  4. Vigtig påmindelse: studerende, der tilmeldte sig og fra efterårssemesteret 2018, skulle tage et 6 timers akademisk etik-kursus i det første akademiske år. ( link )
  5. Kandidatstuderende, der er tilmeldt og efter studieåret 2019/20, skal overholde følgende kursusregistreringskrav:
    1. Nødvendige kurser (20 point)
      • Klimaændringer: Problemer og løsninger (4 kreditter)
      • Workshop om klimaændringer og menneskelige bosættelser (4 point)
      • Seminarer (I) - (IV) (4 studiepoeng)
      • Frontier Research Theme (I) - (IV) (2 Credits)
      • MS-afhandling (6 point)
    2. Valgfrie kurser (4 studiepoeng)
      • Foruden kernekurser skal studerende registrere sig i mindst 2 påkrævede valgfrie kurser instrueret af IPCS-fakultetet og om emner, der er relateret til IPCS.
    3. Supplerende kurser (6 studiepoeng)
      • Alle klimaændringer og bæredygtig udviklingsrelaterede NTU-kurser betragtes som valgfag (inklusive kurser instrueret af IPCS-fakultetet).
  6. IPCS-lønklasse er B- (i NTU-klassificeringssystem) for alle kurser.
  7. Studerende skal registrere sig på mindst 1 IPCS-kursus hvert semester. For dem, der ikke overholder denne standard, forbeholder programkontoret sig ret til at trække studium i det følgende semester.
  8. Studerende skal kun registrere sig i kurset “MS Thesis” (6 studiepoeng) i samme semester med en kandidateksamen. For mere information om afhandlingssammensætning, se: NTU Academic Writing Education Center. Studerende kan også henvise til kurser såsom "Videnskabelig engelsk og grundlæggende skrivning" eller "Avanceret forskningstælling", der tilbydes af indbyrdes forbundne afdelinger eller kandidatinstitutter.
  9. Kandidatstuderende, der søger at registrere sig på IPCS-kurser på doktorgradsniveau, skal på forhånd erhverve kursinstruktørens påtegning.
  10. I princippet skal IPCS-kandidatstuderende registrere sig på kurser, der tilbydes af programmet; gyldigheden af kreditter fra kurser, der tilbydes af ikke-IPCS-afdelinger eller kandidatinstitutter kræver Curriculum Committee godkendelse.
  11. IPCS-kandidatstuderende skal tilfredsstille en af følgende engelske eksamenskrav for at kunne gradueres:
    1. GEPT Højmellemprodukt
    2. IELTS 5,5 (samlet score)
    3. TOEFL iBT 72
    4. TOEFL ITP 543
    5. TOEIC 785
    6. FLPT 195
    7. FCE grad B (score 160)
    8. Eller:
      • Erhvervet en bachelorgrad (eller højere) fra en institution beliggende i engelsktalende lande, som er inkluderet i referencelisten over udenlandske universiteter fra Undervisningsministeriet
      • Havde taget og bestået "NTU Graduate Student Online English Program (III)" eller derover

Kandidateksamen (dokumenter)

  1. Studerende, der har opfyldt IPCS-kursusbestemmelserne inden for studietiden, kan anmode om ”Master's Degree Oral Defense”, når de erhverver samtykke fra deres rådgivere. Ansøgningsfristerne er 30. april og 30. november hvert år. Studerende, der ikke bestod deres første-gradsexamen, kan genoptage den anden eksamen i det næste semester eller i det følgende studieår. Kun EN genindtagelse er tilladt. Studerende mislykkedes gradeksamen for anden gang kan blive bortvist fra NTU.
  2. Kandidateksamenudvalget skal bestå af 3 til 4 medlemmer (medfølgende rådgiver). Listen over medlemmer af kandidateksamenudvalget foreslås af rådgiveren og skal godkendes af det faglige udvalg og programdirektøren.
  3. Studerende, der har indgivet en ansøgning om eksamenseksamen, men ikke kunne have afsluttet den inden semesteret af ansøgningen, skal anmode om tilbagetrækning af deres ansøgninger inden den sidste semesterdag. Studerende, der ikke overholder dette, vil blive betragtet som fiasko i prøven.
  4. Se NTU's akademiske koder for ethvert emne, der ikke er nævnt her.

Deadlines & tidslinje

IPCS-uddannelser for internationale studerende er kun eftertragt. Regelmæssig adgangsfrist: 29. november.

Anvendelsesmaterialer / checkliste

Ansøgningskrav:

  1. Højeste grad eksamensbevis
    • Hvis eksamensbeviset ikke er på kinesisk eller engelsk, kræves en kinesisk eller engelsk oversættelse.
  2. Højeste graders fulde udskrift af poster (inklusive en forklaring af klassificeringssystemet)
    • Hvis transkriptionen ikke er på kinesisk eller engelsk, er en kinesisk eller engelsk oversættelse påkrævet
  3. Modtagelse af ansøgningsgebyrets betaling
  4. Erklærings- og godkendelsesformular
  5. Finansieringsoversigt
    • En kontoudtog, der viser mindst NT $ 200.000 (US $ 6.000) i opsparing. Præmieudbydere skal fremlægge bevis for stipendium.
  6. Pas (hvis relevant)
  7. Taiwan Alien Resident Certificate (ARC) (hvis relevant)
  8. Fotografi
    • I farve og mindre end 6 måneder gammel, viser et nærbillede af hovedet og skuldrene og uden at have en hat på.
  9. Sprogfærdighedsattest (se "Sprogfærdigheder")
  10. Anbefalingsbrev x 2
  11. Erklæring om formål
  12. Forskningsplan (angiv din forskningsinteresse og hvordan den er relateret til programfakultetets forskning.)
  13. Offentliggørelse (hvis relevant)
  14. Kandidateksamen (ph.d.-ansøger)

134620_pexels-photo-2229887.jpeg

Senest opdateret Sep 2020

Keystone-stipendium

Oplev de muligheder, vores stipendium kan give dig

Om skolen

The National Taiwan University International College (NTUIC) is a higher education platform featuring interdisciplinary studies and Taiwanese characteristics and strengths, and is committed to nurturi ... Læs mere

The National Taiwan University International College (NTUIC) is a higher education platform featuring interdisciplinary studies and Taiwanese characteristics and strengths, and is committed to nurturing internationally mobile professionals. For world-class talents, outstanding professional skills are a basic requirement; cross-disciplinary thinking and international mobility are the keys to exerting influence globally. NTUIC provides a cross-disciplinary and cross-cultural learning environment for international talents, allowing students to step out of their comfort zone and learn how to think from different viewpoints through a process of cooperation and brainstorming. It is anticipated that, in the future, students are able to collaborate with worldwide talents with skills and knowledge that obtained from Taiwan to identify and solve global challenges, issues, and unmet needs. Minimer