Master i kommunikation
Sciences Po
Nøgleinformation
Campus placering
Paris, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, French
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Mål
Programmet træner fremtidige ledere i kommunikations- og kreative industrier.
Uanset om det er for karriere, der arbejder med bureauer (reklame, design, digital, virksomhed, PR osv.), I interne kommunikationsafdelinger, medier og medieproduktion eller de kreative industrier (film, videospil, musik, underholdning, forlag osv.) , Master sigter mod at levere specifik, dybdegående undervisning til alle studerende, der ønsker at komme ind i disse erhverv.
Der opretholdes en væsentlig balance mellem pensumets faglige og faglige komponenter. Programmet giver eleverne et solidt grundlag for samfundsvidenskabens grundlæggende principper og sikrer, at eleverne ikke kun udvikler kritiske og analytiske færdigheder, men også den faglige viden og operationelle praksis, så de kan begynde deres karriere umiddelbart efter eksamen.
Det første år er afsat til at lære grundlæggende færdigheder: Medielandskab, Opinion, Medieøkonomi ... Gennem året udvikler workshops praktiske færdigheder, der umiddelbart kan overføres til en professionel kontekst (kreativitet, retorik, programmering ...). Det andet år er tid til at omsætte viden til praksis. Studerende er i stand til at specialisere sig på grund af det store antal valgfrie kurser, der tilbydes, hvor de arbejder med scenarier og virkelige casestudier.
Master of Communications, Media and Creative Industries er et unikt kursus, der med succes fører til karriereindtægter i hele kommunikations-, medie- og kreative industrier, både i Frankrig og internationalt. En lang række virksomheder er interesserede i kandidater fra kandidatuddannelsen, såsom: Amazon, BETC, Canal+, DDB, Dentsu Aegis, Disney, Endemol, Google, Havas, Lagardère, L'Oréal, M6, McCann, Orange, Ogilvy, SNCF, TBWA, UBISOFT, Universal, Sony osv.
Adgang
- International optagelsesprocedure: for ansøgere, der har en bachelorgrad fra uden for Frankrig
Vurdering af internationale ansøgninger foretages på en dobbelt analyse af kandidatens ansøgningsfil, løbende i løbet af ansøgningskampagnen.
- Fransk optagelsesprocedure: for ansøgere, der har en bachelorgrad fra Frankrig
Vurdering af franske ansøgninger er opdelt i to faser: en analyse af kandidatens ansøgningsfil og et mundtligt interview med et optagelsesudvalg.