Master i kreativ retning

Generelt

3 tilgængelige placeringer

Program beskrivelse

Denne kursus er indeholdt i italiensk sprog.

I dag skal en kreativ direktør være i stand til at lede den strategiske og kreative proces i sin helhed, der står over for kompleksitet med fleksible mentalitets- og problemløsningskompetencer. Denne professionelle hovedtræk er at være opmærksom på nye ideer og nye muligheder for brand-forbruger dialog, som de nyeste teknologiske, digitale og sociale netværk værktøjer formgivning.

Kandidatuddannelsen i Creative Direction er svaret på disse ekstraordinære ændringer på uddannelsesområdet. Det er en mulighed for at skrive fremtiden for reklame, laboratoriet for at opleve kreativitetens genoplivning ved at læse de mange fysiske og virtuelle ændringer af miljøet og ved at oversætte dem til nye sprog og kommunikationsformer.

Træningen giver en komplet forståelse af de processer og metoder, der giver dig mulighed for at oprette globale kommunikationskampagner med opmærksomhed på alle faser af en reklamekommunikations opfattelse, design og udvikling. Mesteren er afsluttet med en uges lang studietur i London for at besøge nogle af de vigtigste og innovative reklame- og kommunikationsbureauer og møde de respektive Creative Directors, Planners, Account Directors og Film Directors.

Mål - Master er den rigtige specialisering for kandidater i kreative discipliner - såsom grafik, design, arkitektur - og for kandidater i humaniora som litteratur, antropologi, sociologi, filosofi, kommunikationsvidenskab. Kendskab til Adobe-software anbefales.

Metodologi og struktur - Kurset er struktureret inden for disciplinområder, der omfatter grundlæggende undervisning, specifikke designaktiviteter og relaterede integrerende aktiviteter, der giver en komplet forståelse af reklameprocesser.

Aktiviteterne er designet og holdt direkte af nogle af de mest berømte italienske og udenlandske kreative direktører, takket være hvilke deltagere der kan analysere de mest succesrige casestudier og uddybe den udvikling, som digitale og sociale værktøjer og nye teknologier bringer i kommunikationsverdenen. Studerende ledsages også i udviklingen af ​​lateral og multikulturel tænkning og lærer betydningen af ​​brainstorming sessioner, teamwork og teknikker til at præsentere og vise en ide.

Gennem en blanding af teoretiske lektioner og workshops vil hver deltager ved kursets afslutning have skabt sin egen portefølje af værker, der vil fremhæve de personlige kvaliteter af tanke, skabelse, design og kunstnerisk retning.

Karrieremuligheder - I slutningen af ​​kandidatuddannelsen træder de studerende ind i kommunikationsverdenen som tekstforfattere, kunstdirektører, kreative specialister eller digital kreativ med udsigt til at opnå den rolle som kreativ direktør. Beskæftigelsesmuligheder er i reklamebureauer, kreative butikker, digitale og sociale agenturer, integrerede kommunikations- og indholdsbureauer, sociale medier platforme, udgivelse og kreative afdelinger af virksomheder, såvel som i opstart og som freelance.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli. Minimer
Milano , Milano , Milano + 2 Mere Mindre