Master i ledelse af sportsmarkedsføring [MDMD]
ESIC Business & Marketing School
Nøgleinformation
Campus placering
Madrid, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
EUR 16.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2024
* Endelig opkaldspris: 10/2023 €15.800
Introduktion
Master i Sports Marketing Management undervises på ESIC Business & Marketing School campus i Madrid. Vores campus åbnede i 2021 og har 40 klasseværelser, et auditorium til 300 personer, 16 arbejdslokaler, 5 mødesteder, et fitnesscenter, et mindfulnessrum, et cafeteria og meget mere. Vores klasseværelser er fulde af master- og postgraduate-studerende med speciale i marketing, ledelse og teknologi. Campus er det ideelle sted at netværke, arbejde med dine ideer og lære. Men frem for alt er det det perfekte sted at leve i nuet og bygge fremtiden.
- Varighed: 12 måneder
- Sprog: Spansk
MÅL FOR MASTEREN I SPORTS MARKEDSLEDELSE [MDMD]
- Du vil identificere nye muligheder for udvikling af brandværdi gennem kritisk og differentieret analyse af sports-, forbruger- og fanmiljøet, interessenter, konkurrenter og trends i sportsbranchen.
- Du vil designe innovative marketingstrategier for en voksende sportsbranche i sammenhæng med et globalt og digitaliseret marked og økonomi.
- Du lærer at planlægge, budgettere, implementere og kontrollere den årlige marketingplan, så du også kan måle dens indvirkning på de økonomisk-finansielle og sociale mål for brandet/virksomheden/sportsorganisationen og/eller sportsmiljøet.
- Du vil være forsvarer og leder af brandets prestige og sociale omdømme, både virksomheds- og personligt og/eller produkt før rækken af beslutninger og funktioner i virksomheden på et globalt og digitaliseret marked.
- Du vil møde og løse komplekse situationer på en systematisk, kritisk og kreativ måde i skiftende, forskelligartede og globale miljøer.
- Du vil identificere muligheder gennem teknologi, digitalisering, data og digitale marketing- og kommunikationsstyringsværktøjer.
- Du vil træffe beslutninger og handle etisk ved at anvende høje standarder for respekt for menneskelige værdier, kulturel mangfoldighed og bæredygtighed.
Indlæggelser
Læreplan
Den akademiske struktur af Master i Sports Marketing Management er designet til at dække aspekter af ledelsens vision med detaljerne i ledelsen og handlingen i marketingplanen. Derfor er kandidatuddannelsen opdelt i 5 moduler og et afsluttende projekt.
- Sportsmiljø
- Strategi i idrætsmiljøet
- management færdigheder
- Opbygning af sportsmarkedsføringsplanen
- Specialisering
- TFM. Mesterens sidste arbejde
Galleri
Ranglister
- #1 Spanien - Ledende inden for Marketing Masters ifølge verden
- #3 Spanien - Esic på podiet for de bedste handelsskoler, for nyuddannede og unge fagfolk
- #3.4 Europa - Esic blandt de bedste europæiske til at udføre marketingprogrammer
- #49 i verden: Bedste marketingskole baseret på anmeldelser af alumner, studerende og arbejdsgivere
Programresultat
- Du vil identificere nye muligheder for at udvikle brandværdi gennem kritisk og differentieret analyse af sportsmiljøet, forbruger og fan, interessenter, konkurrenter og trends i sportsbranchen.
- Du vil designe innovative marketingstrategier for en voksende sportsbranche i sammenhæng med et globalt og digitaliseret marked og økonomi.
- Du lærer at planlægge, budgettere, implementere og kontrollere den årlige marketingplan, så du også kan måle dens indvirkning på de økonomisk-finansielle og sociale mål for brandet/virksomheden/sportsorganisationen og/eller sportsmiljøet.
- Du vil være forsvarer og leder af brandets prestige og sociale omdømme, både virksomheds- og personligt og/eller produkt i forhold til virksomhedens sæt af beslutninger og funktioner på et globalt og digitaliseret marked.
- Du vil møde og løse komplekse situationer på en systematisk, kritisk og kreativ måde i skiftende, forskelligartede og globale miljøer.
- Du vil identificere muligheder gennem teknologi, digitalisering, data og digitale marketing- og kommunikationsstyringsværktøjer
- Du vil træffe beslutninger og handle etisk og anvende høje standarder for respekt for menneskelige værdier, kulturel mangfoldighed og bæredygtighed.
Stipendier og finansiering
Vi ønsker ikke, at økonomiske spørgsmål skal være en hindring for, at du kan nå dine mål og sikre træning med en fremtid, derfor præsenterer vi en bred vifte af muligheder, der vil hjælpe dig i denne forstand, både stipendieplanen, som vi har udviklet på ESIC , såsom dem, der stilles til rådighed for dig af forskellige offentlige eller private organisationer. De tilgængelige stipendier og hjælpemidler er følgende:
- Egne stipendier
- Nationale stipendier
- Internationale stipendier
- Mobilitetsstipendier til internationale praktikophold
- Forsikring og bistand
ESIC opretholder finansieringsaftaler med visse bankenheder under præferencebetingelser for studerende, der er tilmeldt nogen af skolens programmer. De specifikke regler og betingelser for hver af disse aftaler kan findes i Områdesekretariatet. ESIC hjælper dig med finansieringen af din karriere.
Hvis du bor uden for en af de byer, hvor ESIC har en campus, og leder efter bolig, anbefaler vi en række virksomheder og boliger dedikeret til studieboliger. Find den, der passer bedst til dine behov.
Ideelle studerende
Master i Sports Marketing Management [MDMD] henvender sig til juniorprofiler med maksimalt 2 eller 3 års erfaring, hvis personlige mål er at udvikle sig professionelt i sportssektoren. Vores program er designet til at imødekomme profiler med en baggrund i sportskarrierer, såsom INEF eller CAFD og sportsledelse; samt CC.SS.-karrierer, såsom marketing, journalistik, reklamer eller ADE, blandt andre. Også for dem, der har haft erfaring med at gå i praktik eller arbejde i sportsvirksomheder, administrere brands inden for sektoren.
Karrieremuligheder
MDMD kandidatgraden giver dig mulighed for at besidde stillinger fra både et sportsejendoms- og kundeperspektiv. Dette udvider i høj grad rækken af muligheder, du kan have, når du leder efter muligheder på arbejdsmarkedet.
- Produktchef i sportsejendomme eller kunde
- Brand management og kommunikation af professionelle atleter
- Leder af sportsbegivenheder
- Sponsoransvarlig
- Ansvarlig for kommunikation og omdømme (virksomhed, forbund, foreninger, atleter)
- KAM i sportsmarketingbureau
- Account manager hos sportsmarketingbureau