Master i læreruddannelse i engelsk sprog for grund- og gymnasieskoler med dobbelt pensumstudie Læreruddannelse i musik for ungdomsskoler og gymnasier
Charles University Faculty of Education
Nøgleinformation
Campus placering
Prague, Tjekkiet
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.334 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* online ansøgningsgebyr: 820 CZK
Introduktion
Læreruddannelse i engelsk sprog for grundskoler og gymnasier
Kerneekspertisen undervist inden for MA-studiet bygger på det foregående BA-studieprogram og består af et sæt af symbiotisk indbyrdes forbundne sproglige, litterære og didaktiske discipliner designet til at give kandidaten væsentlig viden i alle disse, i overensstemmelse med MA-niveauet.
Musiklæreruddannelse for folkeskoler og gymnasier
Uddannelsen følger efter bacheloruddannelsen Musikpædagogik med fokus på uddannelse.
Formålet med uddannelsen er at give sine kandidater en omfattende kandidatuddannelse, som forbereder dem til professionen som musiklærer på 2. niveau i folkeskolen og gymnasiet. Uddannelsen tager højde for proportionaliteten af de kognitive, didaktiske og pædagogisk-psykologiske komponenter i uddannelsen, samtidig med at den feltviden, der opnås på bacheloruddannelsen, yderligere systematiseres og anvendes inden for det didaktiske og professionelle fag, der er nært forbundet hermed. Kandidater fra uddannelsen er kompetente til selvstændigt at oprette skoleuddannelser inden for uddannelsesområdet kunst og kultur. De er klar til at undervise i musikundervisning med alle dens aspekter inden for viden og færdigheder. Uddannelsen bygger på kreative aktiviteter inden for det musikpædagogiske område og dets didaktik. Feltkomponenten er fokuseret på en dybere forståelse af musikpædagogiske problemstillinger, hvilket afspejles i undervisningen i musikundervisningen i folkeskolen og gymnasiet. Musikalske fænomener og begreber præsenteres i en bredere sammenhæng og relationer mellem forskellige typer videnskab og kunst. Den musikdidaktiske komponent er baseret på viden opnået i musikpædagogisk forskning og på bedste praksis verificeret i praksis. Den musikteori og pædagogiske del kan herefter uddybes i en ph.d.-uddannelse, fx Musikteori og Pædagogik. Uddannelsen i hovedplanen respekterer balancen mellem faglige, didaktiske og pædagogisk-psykologiske komponenter i uddannelsen i henhold til undervisningsministeriets standarder for læreruddannelse. Pædagogisk-psykologisk uddannelse omfatter fagene pædagogik, psykologi og specialpædagogik, herunder pædagogisk-psykologisk praksis.
Indlæggelser
Karrieremuligheder
Læreruddannelse i engelsk sprog for grundskoler og gymnasier
Denne kandidat er bekendt med de grundlæggende begreber og relationer mellem langue- og parole-disciplinerne, herunder tværfaglige tilgange, er i stand til at fortolke tekster af engelsk litteratur, har en god beherskelse af de nyeste teorier og metoder inden for engelskundervisning og kan anvende hans/hendes viden og færdigheder i hans/hendes praksis som lærer.
Musiklæreruddannelse for grund- og gymnasium
Forventet ansættelse af kandidaten i følgende jobstillinger:
- Primære muligheder: Musiklærer i Middle school / Junior High school / Secondary school / High school / Junior High school; pædagog eller assisterende pædagog i en udskolingens musikinstitution
- Sekundære muligheder: assistent i offentlig administration eller privat virksomhed inden for kultur, produktiv og senioruddannelse.