Master i marketing og brand management

Generelt

Læs mere om dette program på institutionens websted

Program beskrivelse

Kursets mål er at uddanne marketing- og ledelsesfagfolk, der er i stand til at analysere og forudsige forbrugernes adfærd, at ty til de mest avancerede værktøjer til brand management, at lancere og sponsorere virksomhedsidentiteter på internationale markeder, at udtænke "glokale" varer og at konkurrere i geografisk varierede scenarier og lande, mens du stoler på de mest sofistikerede moderne markedsføringsstrategier. Studerende får chancen for at deltage i innovative forelæsninger, ejendommelige i deres tilgange, unikke i deres indhold (Advanced Marketing, Behavioral Marketing, Brand Management og Media Marketing) og dybt inspireret af erfaringer trukket fra prestigefyldte internationale universiteter.

Den tætte sammenhæng mellem gradens kurser og de aktiviteter, der udføres af Link Campus Research Centers inden for økonomi og ledelse (DISEC e CERMES) favoriserer studerendes tætte kontakt med jorden og anvendt forskningsdimension. Forelæsning og forskning bliver således et harmoniseret referencepunkt for at kunne klare komplekse udfordringer i nutidens arbejdsscenarier.

Link Campus University har endvidere indgået en aftale med den Rom-baserede sammenslutning af erhvervskonsulenter og ekspertrevisorer for at gøre det muligt for studerende at gennemføre en praktikplads af foreningen som en del af læseplanen og at være undtaget fra den skriftlige prøve inden for rammerne af statsundersøgelsen (et lovkrav for adgang til den professionelle sammenslutning af erhvervskonsulenter og ekspertrevisorer).

Kandidater i Marketing og Brand Management-specialisering kan tjene i Marketing-sektoren for varer- og / eller serviceorienterede virksomheder, kommunikationsbureauer eller i sammenhæng med processer knyttet til forholdet mellem virksomheder og markeder. Specifikt bliver fagfolk i stand til at styre definitionen af virksomhedsidentiteter, placeringen af produkter og / eller mærker, implementeringen af markedsføringsmixet, planlægningen af forretningskommunikation, forbedring af logistiske aktiviteter, udvikling af forskning og markedsanalyser, udførelse af PR-aktiviteter, oprettelse af pressekontorer og tilrettelæggelse af begivenheder.

Studieplan

Første år
Jeg Semester II Semester
  • Innovation management
  • Erhvervsret
  • Brand Management
  • Neuromarketing
  • Andre sprogfærdigheder
  • Beslutningsteori og videnstyring
  • International Corporate & Investment Banking
  • Projektfinansiering
  • Virksomhedsmodeller
  • Valgfrit kursus

Andet år
Jeg Semester II Semester
  • Valgfrit kursus
  • Strategisk innovation
  • Lov om digitale medier
  • Erhvervserfaring
  • Valgfrit kursus
  • Skills
  • Afsluttende afhandling

Professionelle muligheder

  • Produktchef;
  • Brand manager;
  • Handels- og detailchef;
  • Forsyningschef;
  • Manager for kundeforhold;
  • Marketinganalytiker;
  • Vigtig kommunikationsspecialist.

Den vedtagne forelæsningsmetode henter inspiration fra lærerpersonernes akademiske, professionelle og forskningserfaringer, der er specialiseret i international marketingledelse og corporate brand management, der belønning kombinerer en traditionel forelæsningsmetode med en praktisk orientering ved hjælp af marketinglaboratorier (Media Marketing, Marketing fra vinklen adfærdsmæssig og kognitiv videnskab, Start-up Lab), projektværker, forretningsspil og forretningssimuleringer udført med deltagelse af marketingledere fra multinationale og globale virksomheder.

Undervisningsmetoden er baseret på en samarbejdsvillig læringsoplevelse, så de studerende er i tæt daglig kontakt med deres undervisere. Kursuslokaler, der er beregnet til at være vært for maksimalt 25 studerende, muliggør et direkte forhold til lærerne.

workshops

Lab om mediamarkedsføring

Laboratoriets formål er at tilbyde gyldige markedsføringsrelaterede driftsværktøjer med særlig opmærksomhed på de løsnings- og medieorienterede instrumenter, der er vedtaget til styring og udvikling af forretningskommunikation, i henhold til innovative metoder.

Laboratorium for markedsføring set fra adfærdsmæssige og kognitive videnskabers synspunkt

Laboratoriet sigter mod at træne studerende i, hvordan de planlægger markedsføringsinitiativer, samtidig med at de anvender modeller og innovative værktøjer, der tilbydes af adfærdsmæssige og psyko-kognitive videnskaber.

Lab ved opstart

Laboratoriet giver de studerende mulighed for at arbejde på planlægning af opstartsinitiativer, mens de tager sig af alle forskellige komponenter, relateret til skattepolitikker, den juridiske ramme, den finansielle sektor, den organisatoriske produktive kæde, kommercielle aktiviteter og de logistiske og forsyningsrelaterede segmenter .

Lab om virksomheders digitalisering

Laboratoriet blev udviklet til at give de studerende nyttige operationelle værktøjer til at integrere digitale teknologier i alle forskellige forretningsfunktioner og organisatoriske segmenter, herunder i forholdet til tredje fag (såsom leverandører, kunder, videnkilder, teknologiudbydere osv.)

Adgangskrav

  • Har et minimum af en 3-årig bachelor / bacheloruddannelse i et relevant studiefelt udgivet af en officiel institution i det udenlandske videregående uddannelsessystem;
  • Alle ansøgere skal være flydende i det engelske sprog med mindst B2 i henhold til den fælles europæiske referenceramme for sprog (CEFR).
Nødvendige dokumenter
  • Gyldigt pas;
  • Gyldig italiensk opholdstilladelse (hvis relevant);
  • Undergraduate / Bachelor's Degree Diploma (eller certifikatet for tilmelding, hvis du i øjeblikket deltager i det sidste år af dit bachelor / bacheloruddannelse, og det endelige kvalifikationsbevis endnu ikke er tilgængeligt);
  • Udskrift af optegnelser;
  • Tillæg til eksamensbevis (hvis relevant)
  • Certifikat for afbrudte studier og / eller tilbagetrækning fra studier og / eller andre tildelte universitetscertifikater med en liste over alle afholdte prøver (hvis relevant). Disse certifikater skal indeholde et detaljeret program, der viser de enkelte læringsaktiviteter og studietimer til teoretisk-praktiske aktiviteter (for de studerende, der ønsker at overføre fra et andet universitet);
  • Eventuel erklæring om værdi (læs mere her) frigivet af den italienske diplomatiske repræsentant i det land, hvor den endelige uddannelse blev opnået; alternativt en CIMEA-erklæring om sammenlignelighed (hvis relevant).
  • Engelsk eller italiensk oversættelse af ovennævnte dokumenter;
  • Curriculum vitae.

Undervisningsgebyrer og finansiering

Det årlige studieafgift for internationale studerende er € 12.000; mens der også er et enkelt pre-tilmeldingsgebyr for studerende på € 500.

Senest opdateret Nov 2020

Om skolen

Link Campus University is a private University in Rome that stands under the Italian University’s Regulation. Link Campus University combines the English system’s educational strategies with the Itali ... Læs mere

Link Campus University is a private University in Rome that stands under the Italian University’s Regulation. Link Campus University combines the English system’s educational strategies with the Italian culture and didactic method. Most of the degree courses are taught in English, and some are held in Italian. Minimer